Moderator: Moderatorer

#1572234
lennarte skrev:
fjohan82 skrev:
lennarte skrev: fre 01 mar 2024, 13:35 Jag bromsar med Biltemas grejer. Alla skivor, klossar, backar och oken bak är från Biltema. Oken fram är faktiskt original sedan 1988. Mer än 50000 mil, men under mina 15 år är bromsarna isär plockade och smorda en gång om året
Dock tändes ABS-lampan idag...... 🤬🤬Kom
Då har du lite att pyssla med att få ordning på ABS-problemet...
Nää, det är nog inga problem. På dessa äldre modeller är det ett ganska enkelt system. Fömodligen kontakt problem till till någon givare. Båda fram byttes under dom första åren jag hade den, men det är ju nu ganska länder sedan. Jag fick bilen av min svåger i ganska dåligt skick, men rostfri karross. Ska byta stötdämpare fram nu i vår, så då ska ändå givare bort och kuggkransar kollas.
Idag var den släkt igen. Lite svårt att felsöka då... 🤔🤔
#1572309
Daniel78 skrev: tis 05 mar 2024, 20:36 Vad för batteri valde du? Jag har haft samma batteri i den sedan jag köpte min 8:n för 6 år sedan. Jag kommer nog behöva ett nytt snart också.
Jag köpte det billigaste från Biltema för 899kr haha. 62Ah tror jag det var. Haft problem med att batteriet laddar ur, så ska se om det blir bättre med det nya eller om det är något annat som ligger bakom.
av S65D
#1572418
Tog en längre tur med S60:n. Stod ”låg batterispänning” när jag skulle starta dieselvärmaren idag. Ändå ett ganska nytt och fräscht batteri.
#1572433
Timpanlimpan skrev: ons 06 mar 2024, 01:43
Daniel78 skrev: tis 05 mar 2024, 20:36 Vad för batteri valde du? Jag har haft samma batteri i den sedan jag köpte min 8:n för 6 år sedan. Jag kommer nog behöva ett nytt snart också.
Jag köpte det billigaste från Biltema för 899kr haha. 62Ah tror jag det var. Haft problem med att batteriet laddar ur, så ska se om det blir bättre med det nya eller om det är något annat som ligger bakom.
Batteriet som sitter i min bil sen över 6år är också från Biltema. :-D
#1572474
lennarte skrev: tis 05 mar 2024, 13:46
lennarte skrev:
fjohan82 skrev:
Då har du lite att pyssla med att få ordning på ABS-problemet...
Nää, det är nog inga problem. På dessa äldre modeller är det ett ganska enkelt system. Fömodligen kontakt problem till till någon givare. Båda fram byttes under dom första åren jag hade den, men det är ju nu ganska länder sedan. Jag fick bilen av min svåger i ganska dåligt skick, men rostfri karross. Ska byta stötdämpare fram nu i vår, så då ska ändå givare bort och kuggkransar kollas.
Idag var den släkt igen. Lite svårt att felsöka då... 🤔🤔
Bra med självlagande bilar.. :-)
#1572504
Beställde nya tofflor till sommaren, dom gamla var slut lagom till vintersäsongen.

Har tidigare handlat av Euromaster och på senare tid via Bythjul, förutom något akutinköp av däcknasaren i grannbyn.

Nu tog jag en rövare och beställde via Autodoc då jag hade några hundra i bonus och dom var billigast för tillfället, återstår att se produktionsdatum och att dom är runda...
IMG_20231029_130845_377.jpg
IMG_20231029_130845_377.jpg (134.7 KiB) Visad 450 gånger
#1572528
@Jallemet, Känns ju spontant som att Autodoc har rätt bra omsättning på prylarna. Men visst, de kan ju köpt ett sämre parti med i värsta fall

Ikväll blir det att putsa rutorna och ta bort gamla "Vignetter" från resor så nya får plats ;-)
  • 1
  • 1838
  • 1839
  • 1840
  • 1841
  • 1842
  • 1852
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]