Moderator: Moderatorer

#1333344
Hämtat bilen på lack verkstad för att sedan köra till bilia för en till nyckel och en spontan polestar optimering
Verkar växla bättre.. Inte kört mer än stads trafik..

Bytt en list bakre fönster eller lack verkstan fixade :)

Överväger att montera biltema agm batteri, då jag köpte ctek och laddade men har nått fel på batteri ändå..
Får röd lampa på ctek indikator dan efter full laddning..

Kör c70 gen 2 2011 SNART 4500MIL :-D
#1333714
Fått ett fint litet brev från England, efter att ha passerat Dartford Crossing i östra London under semestern.
Summan av det är att jag som ägare av fordonet egentligen skulle betala 880:- (avgift 30:- + tilläggsavgift 850:-), men eftersom jag körde en utlandsregistrerad bil räcker det att jag betalar 30:- som passagen kostade.
Motiveringen av avskrivningen är att betalsystemet troligen kan ha varit okänt för mig. Snällt värre! :-)
#1333749
Perra83 skrev:Åkte och tvättade bilen i natt. Skummade på rejält och lät det ligga och lösa flugor och annat. Låg duktigt med björkfrön bakom railsen. Det ska jag beställa utan på nästa bil.
Vart i Bygg din Volvo lägger man till björkfrön? ;-)

____________

Monterade nya dashcamen (som jag köpte dyrare för att få snabbare och sedan lät ligga på hyllan i två veckor) i bilen idag. Xiaomi 70mai Pro

Bild
#1333759
batmac skrev:
Perra83 skrev:Åkte och tvättade bilen i natt. Skummade på rejält och lät det ligga och lösa flugor och annat. Låg duktigt med björkfrön bakom railsen. Det ska jag beställa utan på nästa bil.
Vart i Bygg din Volvo lägger man till björkfrön? ;-)

____________

Monterade nya dashcamen (som jag köpte dyrare för att få snabbare och sedan lät ligga på hyllan i två veckor) i bilen idag. Xiaomi 70mai Pro

Bild
Jag ska f-n med ha björkfrön, lär väl dyka upp på bildelsbasen snart om inte annat men man får nog vara snabb för det lär gå åt snabbt :)

Spännande modell på bilkameran, Xiaomi lär väl ta över världen mer eller mindre om de sköter sina kort rätt, trevlig design har de som regel med :-)

Men du kan lossa på plasten vid kabeln och gömma bibeln där under, kanske öven flytta upp kameran med om man så vill :) Själv gjorde jag så här med en frö 20:- från skroten
IMG_1349.JPG
IMG_1349.JPG (57.6 KiB) Visad 695 gånger
#1333765
@Micce1980, Yes, kabeln är undandragen. På bilden hängde den över backspegeln medans jag testade. Jag har funderat på att göra sådär faktiskt. Är det alltså helt tomt där under? Tycker att det känns som att det sitter saker där när jag lossar lite lätt på den.

Ja Xiaomi är trevliga. Hoppas kunna låta dem ta över mitt städande hemma snart.
  • 1
  • 1181
  • 1182
  • 1183
  • 1184
  • 1185
  • 1845

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]