Moderator: Moderatorer

#1424120
Ugh, idag blev det batteribyte som planerat, fyfan vad drygt det var. Trångt och jävligt och inte en uns av extra sladd till laddaren så den var överjävlig att få ur vägen. Men men, med alla belägg bytta och nu batteriet håller den förhoppningsvis tills den byts in :)
av MrZ83
#1424164
Blev dag 2 med bromsskivs byte. Hittade en T50 som passade. Drog sönder den... bankade i en 8mm insex, drog hålet runt. Borrade upp och bankade i en 10mm insex, värmde med gas. Drog sönder spärrskafter.. tog ett nytt, drog sönder det. Gav upp. Ska ringa bilfirman jag köpte bilen av o säga att dom får byta skivorna. Dom erbjöd sig det men jag ville göra det lite fort själv tänkte jag :P hur jäkla hårt kan den lille skiten (skruven som håller fast bromsskivan) sitta egentligen? Eller har dom varit så snälla så dom kört locktight på den? Och den är inte felgängad, prövat åt båda hållen.
#1424182
MrZ83 skrev: sön 17 jan 2021, 14:49 Blev dag 2 med bromsskivs byte. Hittade en T50 som passade. Drog sönder den... bankade i en 8mm insex, drog hålet runt. Borrade upp och bankade i en 10mm insex, värmde med gas. Drog sönder spärrskafter.. tog ett nytt, drog sönder det. Gav upp. Ska ringa bilfirman jag köpte bilen av o säga att dom får byta skivorna. Dom erbjöd sig det men jag ville göra det lite fort själv tänkte jag :P hur jäkla hårt kan den lille skiten (skruven som håller fast bromsskivan) sitta egentligen? Eller har dom varit så snälla så dom kört locktight på den? Och den är inte felgängad, prövat åt båda hållen.
Köp lite ½ tum krafthylsor och torx och insex, lätt värt när det sitter hårt. Meka bil ska man även göra dagtid mitt i veckorna så man kan dra och handla det som behövs ;-) Har varit i samma situation 😄
av MrZ83
#1424185
Hlyckades sabba minsta o näst minsta (1/4”?) spärrakaftet när jag stod på röret som jag förlängde handtaget med😐. Börjar nästan längta efter gammeljeepen igen, där kunde man fixa allt med en slägga o en skiftnyckel 😂

Har bara tillgång till jobbets lokaler på helger o nätter
#1424283
Idag blev det besiktning. Blankt papper. Kanske inte så överraskande, men man vet aldrig.
#1424284
batmac skrev: mån 18 jan 2021, 09:11 Idag blev det besiktning. Blankt papper. Kanske inte så överraskande, men man vet aldrig.
Det är alltid trevligt.
Jag ska in med min på fredag... :-/
#1424290
fjohan82 skrev: Det är alltid trevligt.
Jag ska in med min på fredag... :-/
Din är ju ännu nyare. Inte för att åldern är någon säker måttstock men nog borde det gå bra ;)
  • 1
  • 1432
  • 1433
  • 1434
  • 1435
  • 1436
  • 1845

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]