Moderator: Moderatorer

#1371701
Fick bli en lackbehandling
IMG_3435.JPG
IMG_3435.JPG (1.12 MiB) Visad 864 gånger
#1371710
Blev en "Nu är det vår " tvätt av utsidan på bilen (undersidan tvättad igår). Det känns inte längre som sandpapper när man smeker med handen över lacken. Men det blir ändå en behandling med lera innan poleringen. Så nu ska sommardäcken på först, trodde att jag skulle göra det idag men orken tog slut. Blir nog i morgon om tanten inte planerat någon utflykt. Annars på söndag.

Fingret slant igår när jag var inne på en webbsida. Ny polermaskin med trissor, medel, väska och förkläde på väg. Kommer nog på måndag :-D :-D .
#1371711
*Dubbel o trippelpost :-/
Senast redigerad av 1 EbbevonVolvo, redigerad totalt 0 gånger.
#1371713
* dubbelpost.
#1371737
fjohan82 skrev:Hämtat en uppsättning nya däck :-)
Nu ska det testas om de gamla gummit går att kränga av med såg, borr och en omgång rejält tålamod, för att kunna rengöra fälgarna mer noggrant.
Däckskifte på bilen får vänta, då jag får dras med lånebilen över helgen... :bored:
20200327_144802_copy_2796x2231.jpg
Alla är vi olika, men jag får nog slå ett slag för en kall öl och apple tvn istället. Att slakta av däck är ett h*r utan dess like.
#1371772
sbf skrev:
sura56 skrev:Fick bli en lackbehandling
IMG_3435.JPG
Vilket lackskydd blev det?
Lackförsegling Synthetic Sealant 2.0
#1371821
Trodde jag skulle kunna skriva att jag lagat kabelbrott i dörr nummer två

Bild

Meeen tji fick jag för inte var det något kabelbrott där inte :-o

Passade på att kolla om min fullagning i framdörren från i höstas hade stått sig och jodå, inga konstigheter där. Passade på att göra om den med lite mindre skrymmande lagningar. Har tyvärr ingen erfarenhet av att löda, och hade inte lust att ta bilen som första testobjekt. Har uppenbarligen funkat helt OK ändå

Före
Bild

Efter
Bild

Såklart också skydd över sen. Och ja, jag spolade bort smutsen en aning :-D

Vettetusan vad som kan vara felet då, tyckte verkligen det var samma symptom som vid kabelbrottet fram. Vissa gånger när jag har haft bakdörren öppnad så låser den sig inte. Och någon enstaka gång har den inte låst upp så jag varit tvungen att öppna innifrån. Kan det vara låskista tro? Eller problem med keyless? Har för mig jag läst om att sistnämnda är ett vanligt problem, med en relativt snabb fix?
  • 1
  • 1279
  • 1280
  • 1281
  • 1282
  • 1283
  • 1849
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]