Moderator: Moderatorer

#1463806
Har försökt fräscha till en led-ramp jag haft liggande ett tag nu, tänkte mig att den ska få åka på nu under höst och vinter och sedan av igen till våren. Har inte kopplat in extraljus på många år så det blir spännande.
#1463979
Briander skrev:Har försökt fräscha till en led-ramp jag haft liggande ett tag nu, tänkte mig att den ska få åka på nu under höst och vinter och sedan av igen till våren. Har inte kopplat in extraljus på många år så det blir spännande.
Ni som har en ledramp under skylten fram, monterade ni den med vanliga skruvar eller med mutter från baksidan?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

#1463989
Briander skrev: tor 16 sep 2021, 08:14
Briander skrev:Har försökt fräscha till en led-ramp jag haft liggande ett tag nu, tänkte mig att den ska få åka på nu under höst och vinter och sedan av igen till våren. Har inte kopplat in extraljus på många år så det blir spännande.
Ni som har en ledramp under skylten fram, monterade ni den med vanliga skruvar eller med mutter från baksidan?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Har funderat om det går att montera den bakom luftintaget under skylten? Dvs du monterar ner och sätter dit? Vad tror du?
#1464023
Briander skrev: tor 16 sep 2021, 08:14
Briander skrev:Har försökt fräscha till en led-ramp jag haft liggande ett tag nu, tänkte mig att den ska få åka på nu under höst och vinter och sedan av igen till våren. Har inte kopplat in extraljus på många år så det blir spännande.
Ni som har en ledramp under skylten fram, monterade ni den med vanliga skruvar eller med mutter från baksidan?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Monterade i krockbalken utan medföljande fäste, gjorde ett enklare eget med vinkeljärn.
Bilagor
271781DC-D61D-4B48-AFB5-C91AD9E62FB3.jpeg
271781DC-D61D-4B48-AFB5-C91AD9E62FB3.jpeg (192.28 KiB) Visad 603 gånger
#1464039
Köpte en varningstriangel på Mekonomen. För mycket skit i bagaget och någonstans i avgrunden ligger varningstriangeln.
Bokade besiktning. Blankt papper. Senaste besiktning sept 2019. Nästa besiktning om 14 månader.
#1464089
Hade bilen inne för felsökning då det försvinner kylvätska. Inget synligt fel hittades men vi kom överens om att byta EGR kylaren. Oljeläckage vid packboxarna vid kammarna tror ja de va, någonstans där i alla fall. Fick tid för byte först fredag V.42. Passar iofs bra för ja är ledig den veckan.
Funderar på om det är något mer som kan va bra att byta eller göra rent i samma veva? Tänkte att dom kan få serva den samtidigt. Annars brukar ja ha service i december. Firade verkstadsbeskedet med att tanka fullt. Märker absolut ingen skillnad nu när ja kör på HVO100 jämfört med B7 diesel.
#1464102
DOdell skrev:
theodorkalin skrev: tis 14 sep 2021, 11:47
DOdell skrev: Är det bränslevärmare? Funderar att uppgradera bilen till sådan inför vintern? Låter så värt!
Din bil har väl parkeringsvärmare? Dock bara manuell start via menyerna i mätarhuset. Tyvärr saknar ju din bil volvo on call vilket Micce använder här. Dock är det inget som går att eftermontera.Bild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Syftade på fjärr nyckel som stöds i denna modell.
Den kostar väl ganska många tusenlapparom jag minns rätt, du klarar dig inte med tidur i bilen bara?

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

#1464185
svergie2 skrev: tor 16 sep 2021, 21:58
DOdell skrev:
theodorkalin skrev: tis 14 sep 2021, 11:47 Din bil har väl parkeringsvärmare? Dock bara manuell start via menyerna i mätarhuset. Tyvärr saknar ju din bil volvo on call vilket Micce använder här. Dock är det inget som går att eftermontera.Bild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Syftade på fjärr nyckel som stöds i denna modell.
Den kostar väl ganska många tusenlapparom jag minns rätt, du klarar dig inte med tidur i bilen bara?

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Väl på arbetsschema så absolut men spontana resor på vintern så vore det en dröm å bara fjutta på från lägenheten 😍
#1464219
Tankat och torkat av framstolarna med Meguiars Gold Class Rich Leather.
Har även insett att med "vanliga" bromsbelägg blir man avslöjad när det är dags att tvätta bilen... :-/ :-)
  • 1
  • 1542
  • 1543
  • 1544
  • 1545
  • 1546
  • 1845
Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]