Moderator: Moderatorer

#1300752
Inget mer än kört till kontoret....
Idag är det dock exakt två år sen jag hämtade ut bilen, hittills har det blivit 7160 mil med en snittförbrukning på 0,69l/mil.
Får bli en extra omvårdande tvätt i helgen :-)
#1300764
Tvättat och besiktat pärlan för första gången, hade blivit förvånad om jag hade fått någon anmärkning dock men man vet ju aldrig! :-)
B0DBAC10-D1D0-4E76-895D-E2D1FF7D4815.jpeg
B0DBAC10-D1D0-4E76-895D-E2D1FF7D4815.jpeg (178.35 KiB) Visad 1235 gånger
Användarvisningsbild
av DTJ
#1300783
lennarte skrev: tor 21 feb 2019, 16:10 Och så finns det dom som kör omkring med både DRL och halvljus på kvälls/skymningstid, och dessutom dimljus. ..... + alla nyare bilar som kör utan baklampor tända. Vi har haft en väldig dimma här några dagar........ :P
kör aldrig med dimljus och halvljus samtidigt. Besiktade idag men bytte till halogen innan. Blankt papper från bes. :-)
#1300817
Hade förhoppningen att få hämta nya bilen idag men blev visst måndag. Lite surt.

Är nyflyttad till Stockholm och bor i Spånga nu, har absolut noll koll på området förutom min väg till jobbet i Vällingby. Var finns det tvätthallar och en vettig bensinmack med 98 oktan i krokarna? Hoppas det inte är för fel forumsdel nu.
#1300818
fjohan82 skrev:Inget mer än kört till kontoret....
Idag är det dock exakt två år sen jag hämtade ut bilen, hittills har det blivit 7160 mil med en snittförbrukning på 0,69l/mil.
Får bli en extra omvårdande tvätt i helgen :-)

Vi kör någorlunda lika tror jag Bild

Har haft den i 3 år och snart 11 månader, rullat 12100 mil ungefär, senaste snittet är 0,8.
Lämnat den hos åf nu, på onsdag ska den in på service och så ska jag försöka få lite färg på frontpartiet under våren. Enormt blästrad...

Undrar vad man ska köpa nästa gång egentligen? Jag har möjlighet att köpa norska bilar också, så har tittat på lite model s, men det klickar inte riktigt. Mycket pengar för gamla bilar (inom min ekonomiska ram)

Samtidigt så bränner det lite att byta sambons v70, skulle vilja ha lite större bakdörr och högre bil, men xc60 känns som lite för pengarna och xc90 blir fort 5-600k.

Livet var lättare när det viktigaste var 3”, sågade fjädrar och stora hjul Bild
IMG_1448.jpg
IMG_1448.jpg (166.4 KiB) Visad 1135 gånger


#1300819
grillchips skrev:Har nog inte hört om någon som fått ajabaja kring LED i positionsljuset, sålänge det lyser vitt. Besiktigade min med LED där i 6 år utan problem, däremot gnällde de om eftermonterad DRL.
Fick tidigt i V50-karriären reda på att dimljus stod för högt men resulterade bara i en bra att veta, så den justerade jag direkt efter. Borde inte vara några konstigheter. :)
Sökte upp "led i positionsljus besiktning" och läste lite om att folk fått klagomål pga det :-/ Gjorde inte saken bättre när det såg ut som han la extra tid med o kika på positionsljusen när han besikta bilen hehe :P Ser ju inte så original ut för den kunnige. Sen skiljer det väl såklart mellan besiktningsman och besiktningsman om vad de har att påpeka..
#1300835
TommyP86 skrev: fre 22 feb 2019, 21:33
fjohan82 skrev:Inget mer än kört till kontoret....
Idag är det dock exakt två år sen jag hämtade ut bilen, hittills har det blivit 7160 mil med en snittförbrukning på 0,69l/mil.
Får bli en extra omvårdande tvätt i helgen :-)

Vi kör någorlunda lika tror jag Bild

Har haft den i 3 år och snart 11 månader, rullat 12100 mil ungefär, senaste snittet är 0,8.
Lämnat den hos åf nu, på onsdag ska den in på service och så ska jag försöka få lite färg på frontpartiet under våren. Enormt blästrad...

Undrar vad man ska köpa nästa gång egentligen? Jag har möjlighet att köpa norska bilar också, så har tittat på lite model s, men det klickar inte riktigt. Mycket pengar för gamla bilar (inom min ekonomiska ram)

Samtidigt så bränner det lite att byta sambons v70, skulle vilja ha lite större bakdörr och högre bil, men xc60 känns som lite för pengarna och xc90 blir fort 5-600k.

Livet var lättare när det viktigaste var 3”, sågade fjädrar och stora hjul Bild
IMG_1448.jpg
Ja när Tesla hamnar på mer normala nivåer prismässigt har de några år på nacken och med många mil på mätaren. Det lockar inte....
Samma sak med XC90, dom sjunker inte så drastiskt i pris heller: https://www.bytbil.com/kronobergs-lan/p ... 0-12977098
Nyköp är ju på helt andra nivåer, svårt detta...
Användarvisningsbild
av SebSE
#1300897
joel80 skrev: fre 22 feb 2019, 00:45 Halvljus tillsammans med neddimmat DRL är tillåtet sen man införde DRL-lagen i februari 2011.

Dimljus tillsammans med halvljus är aldrig tillåtet. De som kör med det smittar dock lit... Då brukar jag också vilja ha extra belysning! ...så det blir helljus på när jag möter dimljusterrorister. BildBildBild
Här ute på landet där det verkligen blir kolsvart tidigt på vintern är dimljusterroristerna en stor styggelse.
Även de som kör med felinställda lyktor efter lampbyte.
Samt snillena som är "enögda" och kompenserar med helljus.... ¨

Det är när man blir bländad på smal kurvig 70-väg i mörker som man önskar att vi hade haft fler än 2 trafikpoliser...
#1300931
Volvon i går, Saaben idag & nog finns det lite glans kvar i 04an! :-D
Bilagor
BCD0A900-EAE8-44FD-AA68-F69B6647EEC1.jpeg
BCD0A900-EAE8-44FD-AA68-F69B6647EEC1.jpeg (189.85 KiB) Visad 1002 gånger
  • 1
  • 1074
  • 1075
  • 1076
  • 1077
  • 1078
  • 1845
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]