Moderator: Moderatorer

#1528285
DOdell skrev: tis 24 jan 2023, 13:52
UnleashFusion skrev: tis 24 jan 2023, 11:04 Lämnade in V70 imorse, hämtade ut en V60CC grå och kom precis hem.
Kändes det bra? Det är ju trevlig bild v60cc! Vilken årsmodell?
Blev en B4 (Diesel) 197hk Awd MY22 , kändes tyst men gaspådraget tyckte jag var något "sakta", trampa man ner gaspedalen tog det 1-2sek INNAN det kom igång, ska det vara så? haha.. definitivt annorlunda jämfört med bensin dock. Satt även Conti VC7 däck men hört att dom slits snabbare än andra premium-märken.. riktigt trevliga(jag kör ju dock dubb) men nästa år blir det odubbat dock kanske det blir Michelin eller nokian odubbat återstår och se.
#1528293
@UnleashFusion,
Har typ samma upplevelse med min T5 (V90 CC 2020). Men jo, något bättre än den V90 D4 vi har lånat hem för tillfället. Men nästa bil lär väl bli med lite elmotorsknuff så får stå ut till dess.
Kör odubbat för första gången. Skönt att slippa knattret mot asfalten men visst är man lite oroligare. Får se hur det går när vi drar till fjälls under sportlovet. Snökedjor kommer packas ned!
#1528304
@sewen Intressant, det kanske är en fördröjning vid Kick-down om möjligt, Den har ju iofs högre & bättre HK&Nm än min V70. dock tycker jag min V70 med dubb är tystare än V60CC med odubbat. Känns som V70 åker på odubbat fast den har dubb.
#1528502
UnleashFusion skrev: tis 24 jan 2023, 13:54
DOdell skrev: tis 24 jan 2023, 13:52
UnleashFusion skrev: tis 24 jan 2023, 11:04 Lämnade in V70 imorse, hämtade ut en V60CC grå och kom precis hem.
Kändes det bra? Det är ju trevlig bild v60cc! Vilken årsmodell?
Blev en B4 (Diesel) 197hk Awd MY22 , kändes tyst men gaspådraget tyckte jag var något "sakta", trampa man ner gaspedalen tog det 1-2sek INNAN det kom igång, ska det vara så? haha.. definitivt annorlunda jämfört med bensin dock. Satt även Conti VC7 däck men hört att dom slits snabbare än andra premium-märken.. riktigt trevliga(jag kör ju dock dubb) men nästa år blir det odubbat dock kanske det blir Michelin eller nokian odubbat återstår och se.
Hyrbilen är också B4. Super mild hybrid, laddas vid bromsning. Men gaspådrag suger rätt hårt tycker jag jämfört med vanliga bilen som verkligen bränner om du trycker ner.
#1528570
DOdell skrev: ons 25 jan 2023, 19:22
UnleashFusion skrev: tis 24 jan 2023, 13:54
DOdell skrev: tis 24 jan 2023, 13:52 Kändes det bra? Det är ju trevlig bild v60cc! Vilken årsmodell?
Blev en B4 (Diesel) 197hk Awd MY22 , kändes tyst men gaspådraget tyckte jag var något "sakta", trampa man ner gaspedalen tog det 1-2sek INNAN det kom igång, ska det vara så? haha.. definitivt annorlunda jämfört med bensin dock. Satt även Conti VC7 däck men hört att dom slits snabbare än andra premium-märken.. riktigt trevliga(jag kör ju dock dubb) men nästa år blir det odubbat dock kanske det blir Michelin eller nokian odubbat återstår och se.
Hyrbilen är också B4. Super mild hybrid, laddas vid bromsning. Men gaspådrag suger rätt hårt tycker jag jämfört med vanliga bilen som verkligen bränner om du trycker ner.
Ah därför det fanns ett batteri-status i displayen(var inte säker) haha.., inte en renodlad diesel men en sak är positivt är att den är ganska tystlåten i kupén men utöver det funkar bilen

*en liten update* min bil var reparerad och jag kan hämta den imorgon, blir att tanka hyrbilen(vilket är ett måste iallafall) samt tvätta av den lite snabbt innan jag lämnar in den.. :P
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 1721
  • 1722
  • 1723
  • 1724
  • 1725
  • 1845

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]