Moderator: Moderatorer

#1527988
Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Ute och övningskör ditt nästa bilmärke =)
Jajamensan!! Fick ett telefonsamtal från min handlare i fredags med en förfrågan om jag ville låna en likadan bil som jag väntar på. Till och med samma färg. Denna har stått i hallen som visningsbil och som jag föreslog att jag kunde ta i stället för den jag väntar på. Det gick Mercedes Benz Sverige inte med på av någon märklig anledning. Denna är en 2022 års modell, min blir nu en 2023 i stället för den beställda. Det gick helt enkelt inte att flytta in denna bilen i köpekontraktet utan att skriva ett helt nytt! Och då gällde inte kampanjen som fanns när jag beställde min bil. Skulle blivit MYCKET dyrare. Märkligt! Tur att min handlare ( Ottobil i Tomelilla) är så trevliga och gör vad dom kan. Allt för att hålla mitt humör uppe. :-D
#1527996
EbbevonVolvo skrev: sön 22 jan 2023, 18:02
Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Ute och övningskör ditt nästa bilmärke =)
Jajamensan!! Fick ett telefonsamtal från min handlare i fredags med en förfrågan om jag ville låna en likadan bil som jag väntar på. Till och med samma färg. Denna har stått i hallen som visningsbil och som jag föreslog att jag kunde ta i stället för den jag väntar på. Det gick Mercedes Benz Sverige inte med på av någon märklig anledning. Denna är en 2022 års modell, min blir nu en 2023 i stället för den beställda. Det gick helt enkelt inte att flytta in denna bilen i köpekontraktet utan att skriva ett helt nytt! Och då gällde inte kampanjen som fanns när jag beställde min bil. Skulle blivit MYCKET dyrare. Märkligt! Tur att min handlare ( Ottobil i Tomelilla) är så trevliga och gör vad dom kan. Allt för att hålla mitt humör uppe. :-D
Det är väl 2023 som inte får rund ratt? :P ;-)
.
Ratt.jpg
Ratt.jpg (91.17 KiB) Visad 639 gånger
#1528004
NEJ!!!!!! Så illa är det inte!!! (Och skulle det vara så och inte gick att byta, så blir det ingen bil).
#1528019
EbbevonVolvo skrev: sön 22 jan 2023, 19:18 NEJ!!!!!! Så illa är det inte!!! (Och skulle det vara så och inte gick att byta, så blir det ingen bil).
Det var väl för väl då... ;-)
#1528028
@fjohan82, Hehe en F1 gamling ratt att köra runt med :-)
@EbbevonVolvo, Går ju knappast någon större nöd på dig ändå alltså men har man bestämt sig och beställt så vill man ju ha grejerna ;-)

Nästa vecka blir det bromsbyte, skivor och belägg fram. En som ligger 15 min utanför stan tar den direkt kl 7:00 och sätter två gubbar på det då som han sa så kan jag vara på väg därifrån snabbt och detta för knappa tusenlappen så slipper jag byta om det blir problem med skivorna. Förra kärran tog vänster fram säkert 2.5h då det jäklades. Hade jag bara velat byta beläggen så gör jag det själv däremot. Spännande prissättning verkstäderna hade annars, allt mellan 950kr till 1950kr för säg 1h jobb
#1528133
Idag har bilen varit på verkstan och fått ny fjäderbenslager höger fram efter att ha skrapat och låtit illa en tid.
När allt demonterades rasade lagringen isär, detta är en av delarna. Den hade rostat invändigt.
Om det hänger ihop med överdrivet tvättande i kombination med körning på osedvanligt dåliga vägar utomlands ska jag dock låta vara osagt.
Nu är dock ordningen återställd. :-)
.
20230123_154600_copy_1209x1612.jpg
20230123_154600_copy_1209x1612.jpg (549.83 KiB) Visad 437 gånger
#1528146
Du får inte säga eller ens tänka på att tvättande kan orsaka detta!!!!!!!!!!!!!!

Det är dom dåliga vägarna utomlands som är skurken i detta. Punkt slut. ;-)
#1528151
EbbevonVolvo skrev: mån 23 jan 2023, 18:00 Du får inte säga eller ens tänka på att tvättande kan orsaka detta!!!!!!!!!!!!!!

Det är dom dåliga vägarna utomlands som är skurken i detta. Punkt slut. ;-)
Ja vi får nog tro på det :-)
#1528163
Perra83 skrev: sön 22 jan 2023, 21:27 Gör inget varje dag med bilen förutom laddar. 16,9kWh gick tydligen åt enligt laddaren.
IMG_20230122_212242.jpg
En fråga till Perra83 eller nån annan som vet, kanske inte riktigt på temat ”vad har du gjort för din Volvo” men skjuter ändå! ;-)

Har en v60 recharge på gång och funderar på laddbox. Du verkar ha en easee om jag tolkat bilden rätt? Funderar på samma box i så fall.

Hur är det med energimätning, kan man lätt se i appen hur mycket el gått åt till laddning under en viss period? Säg t ex en viss månad eller ett år?
Och om man har laddning med olika rfid-brickor, kan man då enkelt se i appen hur mycket varje användare laddat? T ex om man har två elbilar i hushållet och vill kunna separera elanvändningen per bil.

Kanske vet du detta, eller någon annan som vet kan gärna svara :-D

Tack på förhand :-)
  • 1
  • 1720
  • 1721
  • 1722
  • 1723
  • 1724
  • 1845

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]