Moderator: Moderatorer

#1483347
Bytt snabbkoppling till CTEK-laddaren, så nu sitter det en koppling som inte lyser som en julgran.
Har även kopplat in laddaren, så den nu får lite extra power.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1483368
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:07:00, lämnat in S80 T6 för läckagesök och åtgärd om motorn inte är helt slut. Max X000 kr får det gå på.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Nu har domen kommit. 2 kylarslangar svält av oljan och ena oljereturen från turbo (den lättåtkommliga) läcker. Har tillbaka bilen i morgon med dessa saker åtgärdade knappt 3000 fattigare. Helt ok om jag får säga det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Bråkiga bilar före min. Färdigt i morgon.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1483466
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:07:00, lämnat in S80 T6 för läckagesök och åtgärd om motorn inte är helt slut. Max X000 kr får det gå på.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Nu har domen kommit. 2 kylarslangar svält av oljan och ena oljereturen från turbo (den lättåtkommliga) läcker. Har tillbaka bilen i morgon med dessa saker åtgärdade knappt 3000 fattigare. Helt ok om jag får säga det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Bråkiga bilar före min. Färdigt i morgon.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Verkstaden hittade en kass abs-ring och bytte den också när drivaxenl ändå va loss. Totalt 3822:- allt fixat och klart...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1483487
Mmm.
Men det blir något mer att göra. Motorlampan tändes häromdagen. Läste felkod bakre lambda bank 2 förvärmare intermitent och så står det åldring. ??

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Användarvisningsbild
av GLIZ
#1483678
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:Nu har domen kommit. 2 kylarslangar svält av oljan och ena oljereturen från turbo (den lättåtkommliga) läcker. Har tillbaka bilen i morgon med dessa saker åtgärdade knappt 3000 fattigare. Helt ok om jag får säga det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Bråkiga bilar före min. Färdigt i morgon.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Verkstaden hittade en kass abs-ring och bytte den också när drivaxenl ändå va loss. Totalt 3822:- allt fixat och klart...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Blev lite till 4058:- totalt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1483703
De va igår. Årlig service stod på agendan. Bilen kommer in i verkstaden 20min innan utsatt tid, jättebra. PST ringde efter 40minuter och meddelar läget.
Sprucket EGR rör vid flänsen mot grenröret. Nytt rör kan dom få in till efter lunch. Snedslitna vinterdäck. Jo tack jag vet, det är tredje uppsättningen och det blir aldrig bra. Har lämnat in för hjulinställning tre gånger på 6år på största däckfirman här i stan. Men gör en hjulinställning och byt röret så jag slipper ÄCKLIG avgaslukt i bilen. Kvart i fyra va jag och hämtade bilen och allt va fixat. Det var röda siffror på pappret före hjulinställningen, nu gröna. Får hoppas att det blev bra och att bilen går snällt och rakt utan att man behöver stötta åt något håll. Typ 4000kr för service blev 7400kr. Ingen avgaslukt längre och bilen gick bra på vägen. Kul när det blir bra. PST kunde lika gärna sagt "Vi hittar inga fel..." Men nu är jag nöjd med bilen igen. Synd att den snart ska säljas. Behöver lixom inte två V60 på uppfarten. Eller va fan man retar kanske nån granne :-D
IMG_20220113_211713.jpg
IMG_20220113_211713.jpg (3.3 MiB) Visad 330 gånger
#1483729
Det där var väl inte så farligt? Sist jag var på Volvo och nollade felkoder kostade det 630kr för 6 minuters arbete (630/0,1 = 6300kr/h). Fast det som störde mig mest var att de tog 30kr i förbrukningsmaterial - vilket förbrukningsmaterial används för att nolla en felkod?!
  • 1
  • 1597
  • 1598
  • 1599
  • 1600
  • 1601
  • 1845

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]