Moderator: Moderatorer

#1413432
Skruvat på vinterdäcken i spöregnet, lutar åt att nästa uppsättning blir dubbfria. Har tidvis isgata en kilometer till och från riksvägen som i sin tur knastrar av salt. Känns omotiverat att åka dubbat.
#1413442
Jallemet skrev:Skruvat på vinterdäcken i spöregnet, lutar åt att nästa uppsättning blir dubbfria. Har tidvis isgata en kilometer till och från riksvägen som i sin tur knastrar av salt. Känns omotiverat att åka dubbat.
Gjorde faktiskt detsamma tidigare ikväll, dock kom det faktiskt ner något som skulle kunna tas för snö-liknande.
Men det här är nog det längsta jag kört på sommardäck faktiskt (eller senaste bytet till vinterdäck åtminstone). Bra höst ;p
#1413464
Idag har jag varigt o pröjsa in fordons skatten på min V70 :bored: . Staten sa ju ha sitt det är ju synd att den största delen verkar gå till annat skit än vägnätet :bored: .
#1413483

Steffe3 skrev:
Men det här är nog det längsta jag kört på sommardäck faktiskt (eller senaste bytet till vinterdäck åtminstone). Bra höst ;p
Samma här, förra året bytte jag 4/11 så nu har jag sparat 100 mil Bild

SMHI visar en till två minus nattetid på min 10 dygns prognos, dock ingen nederbörd.
Känns bra att ha det gjort iaf, värdelöst att byta mitt i snöstorm och blixthalka.

#1413679
Här uppe är vinterdäcken på sen ett tag tillbaka, igår kom den första ordentliga snön dock :-)

Bild

Bild

Efter omkring 400 mil senaste veckorna fanns det ett smått behov av tvätt, blev ju en liten skillnad iallafall :)

Bild

Bild
#1413681
batmac skrev: fre 20 nov 2020, 10:19 Här uppe är vinterdäcken på sen ett tag tillbaka, igår kom den första ordentliga snön dock :-)
Fjällmögel, det var länge sen sist... :-)
En fördel hos er är väl mindre salt på vägarna?
#1413692
fjohan82 skrev:
Fjällmögel, det var länge sen sist... :-)
En fördel hos er är väl mindre salt på vägarna?
Nja, jag upplever att det saltas rätt friskt här uppe också dessvärre. Men jag vet inte om det är i samma utsträckning som i söder. Umeå är förvisso inte speciellt högt upp heller, men för er är väl allt norr om Upplands Väsby norrland ;-)
#1413695
batmac skrev: fre 20 nov 2020, 10:53
fjohan82 skrev:
Fjällmögel, det var länge sen sist... :-)
En fördel hos er är väl mindre salt på vägarna?
Nja, jag upplever att det saltas rätt friskt här uppe också dessvärre. Men jag vet inte om det är i samma utsträckning som i söder. Umeå är förvisso inte speciellt högt upp heller, men för er är väl allt norr om Upplands Väsby norrland ;-)
Ahh ok!
Lite så, jag som aldrig har varit norr om Gävle men i nästan varje Europeiskt land ;-)
  • 1
  • 1403
  • 1404
  • 1405
  • 1406
  • 1407
  • 1852
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]