Moderator: Moderatorer

#1334585
kenjoh4 skrev: ons 28 aug 2019, 15:18 Imorgon är det dax att starta resan från Stockholmstrakten till Mallorca. Vi tar båten från Göteborg-Kiel och sedan är det två övernattningar innan vi är framme i Barcelona där vi tar båt till Palma. Förr i tiden då man gjorde långresor så kollade man olja,kylarvätska och däcktryck. Idag så kan man bara ladda den och sedan inte mycke mera. Tyvärr så kommer man att öka snittförbrukningen för det finns inte många ställen att ladda bilen på. T8:an är både bra att åka långt i och samtidigt inte om man tänker på förbrukningen/möjlighet att ladda. Så bilen får en tvätt och en liten klapp på motorhuven.
Intressant med en T8 så långt, efter er resa kan man få uppdatering med förbrukning och antal laddningar?
#1334592
Förra året bilade vi i Norge och södra England. I Norge fanns det laddningsmöjlighet vid varje hotel. Vid resan till England var det svårt att hitta laddningsmöjligheter. Provade vid Calais men där fastnade kabeln så i Europa är det svårt att hitta laddningsmöjligheter. Tycker även att det är lite bökigt i Sverige. Jag har 4 olika laddkort till 4 olika företag. Ska vara enkelt , se på Norge.Så det blir ofta att ladda via bensinmotor då man kör på motorväg för att ha lite eldrift vid ev kö och då man kommer till stad.
#1334605
Tänker på min beställda XC60 T8 varje dag (kommer i Maj/Juni) men blir lite fundersam när jag löser om alla problem här🤔
Ska provköra en med 22” i helgen, kanske ändrar från 20” till 22”, vi får se.....
Fasiken vilken lång väntan😳
Tack för ett trevligt forum👍
#1334722
Varit på Skadecenter med min S70 1999 idag, dom trodde inte de var värt att laga den för 18K eftersom ett rådjur stångat den i vänstersidan (jag kom från höger) :-o
Nåja då ja e nöjd med min bil så tänker jag inte låta försäkringsbolaget lösa in den :-)
Tror rådjuret klarade sig med lite huvvevärk :-D , alla har vi väl sprungit in i något nån gång :x
#1334995
Tvättat, en enkel men välbehövlig sådan. Avspolning under huven dessutom. :-)
Nästa helg blir det en dryg 100-milaresa igen så då får tvättandet utebli.

Borde skruva sönder höger backspegel också, för att se om det går att komma åt kuggarna till infällningen.
#1335058
Spökar din högra också? Min vänstra är ok, men den blev bytt tidigt i livet. Högern däremot, jag ger den 6 månader max. Funderar få om man ska orka ta isär och fräsa nytt drev, eller om man bara ska beställa ny.
#1335060
TommyP86 skrev: lör 31 aug 2019, 22:53 Spökar din högra också? Min vänstra är ok, men den blev bytt tidigt i livet. Högern däremot, jag ger den 6 månader max. Funderar få om man ska orka ta isär och fräsa nytt drev, eller om man bara ska beställa ny.
Ja, den lixom "hoppar" när den ska vikas in och ut....
Jag antar att det är kuggarna, på något sätt borde man ju kommat åt dom.
#1335061
Bytte kupéfilter, känns som att det var dags :P

Dotterns konst bjuder jag på :P
20190831_112649.jpg
20190831_112649.jpg (1.08 MiB) Visad 531 gånger
Gick även över ratten med mera med IKEAs läderkit som så många lovordar, men vette fanken om jag blev så imponerad av det.
Går nog tillbaka till Gliptone igen, luktar dessutom bättre.
#1335064
fjohan82 skrev:
TommyP86 skrev: lör 31 aug 2019, 22:53 Spökar din högra också? Min vänstra är ok, men den blev bytt tidigt i livet. Högern däremot, jag ger den 6 månader max. Funderar få om man ska orka ta isär och fräsa nytt drev, eller om man bara ska beställa ny.
Ja, den lixom "hoppar" när den ska vikas in och ut....
Jag antar att det är kuggarna, på något sätt borde man ju kommat åt dom.

Ska säga till om jag hittar på nåt annat än köpa ny. Kommer ta ett tag innan dock, jobba några dagar sen full fart mot bologna och 2,5v semester. Lite ågren för att man borde bytt däck, men det får gå.

I övrigt så tvättade jag av tjejens v70. BBV Prewash är helt oanvändbart på flugor jmf med strovels alfanol. Invigde nya kärchern också, den andra får bli reserv.
  • 1
  • 1183
  • 1184
  • 1185
  • 1186
  • 1187
  • 1845

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]