Moderator: Moderatorer

#1335141
Idag har jag skruvat och grejat med ena backspegeln, i ett försök att komma åt kuggarna som vikter in/ut den.
Det gick ju inte alls, så var bara att plocka ihop allt igen... :bored:

Sen var jag och tittade på ny bil, är dock tveksam till om det blir Volvo nästa gång. Vore kul att åka något med fler cylindrar under huven igen...
När man ser denna R-design i Electric silver är dock möjligheten något större (även om man har alla fel-trådar här med sig i tanken...) : https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 2-13447249 :-)
#1335146
fjohan82 skrev:Idag har jag skruvat och grejat med ena backspegeln, i ett försök att komma åt kuggarna som vikter in/ut den.
Det gick ju inte alls, så var bara att plocka ihop allt igen... :bored:

Sen var jag och tittade på ny bil, är dock tveksam till om det blir Volvo nästa gång. Vore kul att åka något med fler cylindrar under huven igen...
När man ser denna R-design i Electric silver är dock möjligheten något större (även om man har alla fel-trådar här med sig i tanken...) : https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 2-13447249 :-)
dom fälgarna och färgen motiverar bort fler cylindrar ;)
#1335147
fjohan82 skrev: sön 01 sep 2019, 17:02 Idag har jag skruvat och grejat med ena backspegeln, i ett försök att komma åt kuggarna som vikter in/ut den.
Det gick ju inte alls, så var bara att plocka ihop allt igen... :bored:

Sen var jag och tittade på ny bil, är dock tveksam till om det blir Volvo nästa gång. Vore kul att åka något med fler cylindrar under huven igen...
När man ser denna R-design i Electric silver är dock möjligheten något större (även om man har alla fel-trådar här med sig i tanken...) : https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 2-13447249 :-)
Det jävliga är att backspeglarna blir sämre ju äldre de blir så att köpa en på skroten känns inte ens lockande. Min vänstra låter lite och går markant långsammare än den högra som låter som om den vore ny.

Den V90 va rätt fet! Men det är som du säger. Fler cylindrar lockar. Min D5 har bra med ork men ljudet är riktigt tråkigt! En Audi femma el BMW/MB sexa lockar. En C43 AMG skulle sitta fint. En grabb (han kör rally professionellt) här i stan köpte en här under sommaren och jag bor nära en 1,1km lång raceraka plus att riksvägen är en bort. Det är underbart att lyssna på. Växlingsljudet är fantastiskt!
#1335253
Framme i Mallorca. Blev drygt 250 mil. Ingen laddning från någon stolpe endast via bilens motor. Bra att ha el vid köer och stadskörning. Observerade att både i Tyskland och Frankrike är det nu skyltat att det finns möjlighet för att ladda bil vid bensinstationer/rastplatser. Dock måste man tydligen ha något kort och ingen kunde svara på hur man skaffade dessa. Platserna var alltid tomma......Man borde kunna köpa kort vid bensinstation som en vinjett eller liknande. Måste forska i det. Förbrukningen låg mellan 0.60-0,70 beroende på hastighet på motorväg. Medelförbrukningen på displayen visade innan resa 0,55 och då hade bilen gått 4000 mil.
#1335351
LazerHawke skrev: sön 01 sep 2019, 17:22
fjohan82 skrev:Idag har jag skruvat och grejat med ena backspegeln, i ett försök att komma åt kuggarna som vikter in/ut den.
Det gick ju inte alls, så var bara att plocka ihop allt igen... :bored:

Sen var jag och tittade på ny bil, är dock tveksam till om det blir Volvo nästa gång. Vore kul att åka något med fler cylindrar under huven igen...
När man ser denna R-design i Electric silver är dock möjligheten något större (även om man har alla fel-trådar här med sig i tanken...) : https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 2-13447249 :-)
dom fälgarna och färgen motiverar bort fler cylindrar ;)
Jo, det passar bra ihop :-)
Fast fler cylindrar gör ju att motorn inte låter så plågad uppåt 4,5-5000 r/min ;-)
Perra83 skrev: Det jävliga är att backspeglarna blir sämre ju äldre de blir så att köpa en på skroten känns inte ens lockande. Min vänstra låter lite och går markant långsammare än den högra som låter som om den vore ny.

Den V90 va rätt fet! Men det är som du säger. Fler cylindrar lockar. Min D5 har bra med ork men ljudet är riktigt tråkigt! En Audi femma el BMW/MB sexa lockar. En C43 AMG skulle sitta fint. En grabb (han kör rally professionellt) här i stan köpte en här under sommaren och jag bor nära en 1,1km lång raceraka plus att riksvägen är en bort. Det är underbart att lyssna på. Växlingsljudet är fantastiskt!
Jag hade inga fel alls med speglarna på V50:n, denna är uppenbart känsligare...
Mina går inte heller jämnt, de fälls med olika hastighet. Finns ju på skroten som bara ha gått några hundra mil, men att hitta rätt (antalet kablar) är inte lätt. Borde vara 13 på min...

Ja AMG är i en klass för sig... Fyller hellre på lite olja ibland än att köpa en ny Volvo och riskerar oljud från symaskinen under huven.
Tiden man får lägga på verkstadsbesöken är många gånger avsevärt mer än vad nån liter olja kostar.
Får klura vidare på saken :-)
#1335397
Perra83 skrev:
TommyP86 skrev: mån 02 sep 2019, 19:59 Ang backspegelbekymmer:
Det här måste vara rätt va? Tunt med info, men det borde vara rätt

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2536680334
Sen är frågan hur man kommer åt att byta. Det är flera som har gett upp.
Nu tittade jag inte jättenoga, men när jag tog en snabbtitt för att se om det fanns nån enkel åtkomst för att smörja lite i kugghjulen så såg det bara ut att vara 2 torx-skruvar för att släppa på motorn som fäller spegeln.
#1335402
kenjoh4 skrev:Framme i Mallorca. Blev drygt 250 mil. Ingen laddning från någon stolpe endast via bilens motor. Bra att ha el vid köer och stadskörning. Observerade att både i Tyskland och Frankrike är det nu skyltat att det finns möjlighet för att ladda bil vid bensinstationer/rastplatser. Dock måste man tydligen ha något kort och ingen kunde svara på hur man skaffade dessa. Platserna var alltid tomma......Man borde kunna köpa kort vid bensinstation som en vinjett eller liknande. Måste forska i det. Förbrukningen låg mellan 0.60-0,70 beroende på hastighet på motorväg. Medelförbrukningen på displayen visade innan resa 0,55 och då hade bilen gått 4000 mil.
Du får lägga upp någon bild i tråden "Visa din semesterbil(d)" ;-)
#1335410
Steffe3 skrev: mån 02 sep 2019, 21:08
Perra83 skrev:
TommyP86 skrev: mån 02 sep 2019, 19:59 Ang backspegelbekymmer:
Det här måste vara rätt va? Tunt med info, men det borde vara rätt

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2536680334
Sen är frågan hur man kommer åt att byta. Det är flera som har gett upp.
Nu tittade jag inte jättenoga, men när jag tog en snabbtitt för att se om det fanns nån enkel åtkomst för att smörja lite i kugghjulen så såg det bara ut att vara 2 torx-skruvar för att släppa på motorn som fäller spegeln.
Jag lossade på båda dessa, glaset, spegelkåpan, blinkersglaset etc men det satt ändå som berget.
Vågade inte slita...
  • 1
  • 1184
  • 1185
  • 1186
  • 1187
  • 1188
  • 1845

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]