Moderator: Moderatorer

#1507540
Efter Traderainköp av mittarmstödets lock av ”återvunnen vinyl från stolbaksida”, bytte jag nu plats med mitt gamla spruckna.
D70E35AE-8716-4919-92A8-24946638155E.jpeg
D70E35AE-8716-4919-92A8-24946638155E.jpeg (4.81 MiB) Visad 597 gånger
#1507545
Har meddelat bilen vad vi ska hitta på imorgon :-)
Screenshot_20220805-081331_Volvo Cars.jpg
Screenshot_20220805-081331_Volvo Cars.jpg (413.1 KiB) Visad 929 gånger
#1507568
lakis5 skrev: fre 05 aug 2022, 12:38 Hälsa Thessaloniki om ni åker förbi.
Gjorde det på vägen hit, kommer svänga av innan mot Skopje på hemvägen.
#1507627
Alltid är det något... :bored:
.
20220806_080707_copy_2016x1512.jpg
20220806_080707_copy_2016x1512.jpg (625.09 KiB) Visad 825 gånger
#1507634
@fjohan82, Serva där? :) Kollat Tyskland några gånger då det lagts ut i alla fall ibland att vissa (primärt på mc) att många servar söderut. Har ännu bara kollat i norra Tyskland och visst var det över lag billigare men knappt så man orkade, kunde lika gärna jobba extra istället för att mala förfrågningarna fram och tillbaka. På bilen när jag ville byta olja i lådan var de billigare än Volvo här men dyrare än en ansluten till Autoexperten bredvid jobbet. Kommer man till Grekland, Tjeckien eller Polen kanske med mera är det säker bättre(?)
#1507690
Micce1980 skrev: lör 06 aug 2022, 09:22 @fjohan82, Serva där? :) Kollat Tyskland några gånger då det lagts ut i alla fall ibland att vissa (primärt på mc) att många servar söderut. Har ännu bara kollat i norra Tyskland och visst var det över lag billigare men knappt så man orkade, kunde lika gärna jobba extra istället för att mala förfrågningarna fram och tillbaka. På bilen när jag ville byta olja i lådan var de billigare än Volvo här men dyrare än en ansluten till Autoexperten bredvid jobbet. Kommer man till Grekland, Tjeckien eller Polen kanske med mera är det säker bättre(?)
Bra idé, men tyvärr har jag inte avsatt tid för att serva på resan :-)
I natt är vi i Skopje, det är förmodligen här man skulle lämna in den om någonstans på resan (med tanke på lönenivåer, soppapris etc.). Tydligen har Nordmakedonien Europas högsta trafikböter jämfört med lönenivåerna...
Bilen behöver dessutom en översyn av framvagnen, det har börjat knarra lite när man svänger av alla kassa vägar och broskarvar. Även bromsvätska ska bytas, olja i lådan måste ersättas och hjulinställning göras. Det sista är ju ingen mening att göra innan man har hamnat på mer acceptabla vägar. :-)
Kostar mer men enklare att prata med pst hemma, blir det något strul så är ju kärran på hemmaplan :-)
#1507694
:-o :-o
fjohan82 skrev:
Micce1980 skrev: lör 06 aug 2022, 09:22 @fjohan82, Serva där? :) Kollat Tyskland några gånger då det lagts ut i alla fall ibland att vissa (primärt på mc) att många servar söderut. Har ännu bara kollat i norra Tyskland och visst var det över lag billigare men knappt så man orkade, kunde lika gärna jobba extra istället för att mala förfrågningarna fram och tillbaka. På bilen när jag ville byta olja i lådan var de billigare än Volvo här men dyrare än en ansluten till Autoexperten bredvid jobbet. Kommer man till Grekland, Tjeckien eller Polen kanske med mera är det säker bättre(?)
Bra idé, men tyvärr har jag inte avsatt tid för att serva på resan :-)
I natt är vi i Skopje, det är förmodligen här man skulle lämna in den om någonstans på resan (med tanke på lönenivåer, soppapris etc.). Tydligen har Nordmakedonien Europas högsta trafikböter jämfört med lönenivåerna...
Bilen behöver dessutom en översyn av framvagnen, det har börjat knarra lite när man svänger av alla kassa vägar och broskarvar. Även bromsvätska ska bytas, olja i lådan måste ersättas och hjulinställning göras. Det sista är ju ingen mening att göra innan man har hamnat på mer acceptabla vägar. :-)
Kostar mer men enklare att prata med pst hemma, blir det något strul så är ju kärran på hemmaplan :-)
Du, tänkte på en sak! :-o :-o
När bilen blivit sex år gammal så går det väl över till "Classic service" eller vad det heter. Då borde väl sådana jobb bli betydligt billigare? Eller är jag ute och cyklar nu? :-)
#1507696
EbbevonVolvo skrev: lör 06 aug 2022, 20:32 :-o :-o
fjohan82 skrev:
Micce1980 skrev: lör 06 aug 2022, 09:22 @fjohan82, Serva där? :) Kollat Tyskland några gånger då det lagts ut i alla fall ibland att vissa (primärt på mc) att många servar söderut. Har ännu bara kollat i norra Tyskland och visst var det över lag billigare men knappt så man orkade, kunde lika gärna jobba extra istället för att mala förfrågningarna fram och tillbaka. På bilen när jag ville byta olja i lådan var de billigare än Volvo här men dyrare än en ansluten till Autoexperten bredvid jobbet. Kommer man till Grekland, Tjeckien eller Polen kanske med mera är det säker bättre(?)
Bra idé, men tyvärr har jag inte avsatt tid för att serva på resan :-)
I natt är vi i Skopje, det är förmodligen här man skulle lämna in den om någonstans på resan (med tanke på lönenivåer, soppapris etc.). Tydligen har Nordmakedonien Europas högsta trafikböter jämfört med lönenivåerna...
Bilen behöver dessutom en översyn av framvagnen, det har börjat knarra lite när man svänger av alla kassa vägar och broskarvar. Även bromsvätska ska bytas, olja i lådan måste ersättas och hjulinställning göras. Det sista är ju ingen mening att göra innan man har hamnat på mer acceptabla vägar. :-)
Kostar mer men enklare att prata med pst hemma, blir det något strul så är ju kärran på hemmaplan :-)
Du, tänkte på en sak! :-o :-o
När bilen blivit sex år gammal så går det väl över till "Classic service" eller vad det heter. Då borde väl sådana jobb bli betydligt billigare? Eller är jag ute och cyklar nu? :-)
Jo, jag satt faktiskt och funderade på det idag. :-)
Måste dubbelkolla det, om det är 6 år från regdatum så omfattas den av Classic servicen.
  • 1
  • 1674
  • 1675
  • 1676
  • 1677
  • 1678
  • 1845

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]