Moderator: Moderatorer

#1409097
fjohan82 skrev:Var förbi Mekonomen idag och köpte några Tershine-produkter på rean.
Med 25% på priserna kändes det överkomligt. :-)
Sen blev det en avspolning på vägen hem, men väl hemma ser man ingen skillnad... :bored:
Lite regn igår och idag gjorde att det inte blev någon tvätt idag. Tanten tar bilen i morgon ändå. Blir tvätt på tisdag.

Ingen Mekonomen här i stan längre, blir nätbeställning i så fall. Men snart är det Black Friday och jag klarar mig lätt till dess.

Så idag blev det endast 67.15 liter BENSIN till bilen.
#1409102
@GT-mannen, Ja det var lågt det :-o Ligger själv på 1550mil med denna bil som köptes i februari
#1409112
DOdell skrev: sön 25 okt 2020, 17:40
fjohan82 skrev: sön 25 okt 2020, 17:09 Var förbi Mekonomen idag och köpte några Tershine-produkter på rean.
Med 25% på priserna kändes det överkomligt. :-)
Sen blev det en avspolning på vägen hem, men väl hemma ser man ingen skillnad... :bored:
haha ja tvätta nu i vårat klimat 😆
Ja det är inte optimalt :P
Qualia skrev:
fjohan82 skrev: sön 25 okt 2020, 17:09 Var förbi Mekonomen idag och köpte några Tershine-produkter på rean.
Med 25% på priserna kändes det överkomligt. :-)
Sen blev det en avspolning på vägen hem, men väl hemma ser man ingen skillnad... :bored:
Var så jäkla stressad idag.. Hade man hunnit skulle jag nog köpt mer av deras kallavfettning och flygrostlösare..

Motor huvud är fortfrande ren Skitigt direkt vid sida, fel dag tvätta, den var för skitig..

Men jag måste dock erkänna man är förtjust i gtechings lackskydd..
Det kommer fler tillfällen, bla. Black Friday eller allt som brukar bli runt jul.
Jag var också nöjd när jag hade lagt det på min bil för några år sen, det höll hyfsat får jag säga.
EbbevonVolvo skrev:
fjohan82 skrev:Var förbi Mekonomen idag och köpte några Tershine-produkter på rean.
Med 25% på priserna kändes det överkomligt. :-)
Sen blev det en avspolning på vägen hem, men väl hemma ser man ingen skillnad... :bored:
Lite regn igår och idag gjorde att det inte blev någon tvätt idag. Tanten tar bilen i morgon ändå. Blir tvätt på tisdag.

Ingen Mekonomen här i stan längre, blir nätbeställning i så fall. Men snart är det Black Friday och jag klarar mig lätt till dess.

Så idag blev det endast 67.15 liter BENSIN till bilen.
Jag skulle nog klara mig till Black Friday 2021 :x
Dock lär det handlas även vid det i år, om jag känner mig själv rätt :-)
Micce1980 skrev:@GT-mannen, Ja det var lågt det :-o Ligger själv på 1550mil med denna bil som köptes i februari
De flesta har nog kört mindre i år än vanligt.
Jag har avverkat ca 2500 mil mellan 2019-10 och 2020-10 inkluderat t/r till Kroatien i somras, vanligen kör jag 2900-3200 mil/år.
#1409128
Tvättade bilen för 2 veckor sedan och hade lagt på Snabbförsegling Gyeon Q²M WetCoat på lacken, alla rutor och plastdetaljer, dock glömde jag göra det på fälgarna men vilket skillnad! kommer ihåg att varje gång det regnade så var bilen fylld med vatten på taket och på alla dörrar och huv. med förseglingen så räcker det med att gasa upp till 90-110km/hr och vattnet rinner av och när man är framme så är bilen pärlor(små små) och torr efter en stund beroende på vädret!. Kan bara rekommendera den. Får se hur hållbarheten är men vid det tillfället spruta jag medlet 2-3 spray och sen spraya av.. Hört att om man sprayar på lacken och sedan microvante/mikrofiber duk och drar på lacken så är hållbarheten längre samt snålare men det får vi se i framtiden.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1409332
Pyspunka pga spik i i vänster fram. Förlorade måttliga 0,5 bar på kanske 4 dagar. Inte illa, men valde att byta till vinterdäcken idag. Tänkte plugga det trasiga däcket för att köra på dem en sista säsong.
#1409437
Avverkade ca 50 mil i helgen och bilen känns riktigt bra trots 9500mil på mätaren.
Ska bara lägga en försegling på vindrutan och sidorutorna och byta till nya torkarblad.
Hydr02 gör lacken väldigt lätt att hålla ren.
Beställde lite bilvårdsprodukter från RW. Har kört mycket Tershine men RWs APC gillar jag så jag klickade hem resten av produkterna. Tog även en tryckspruta till kallavfettning.
#1409470
Jag har inte varit inne på service med min v70 22000 mil, men sammtidigt har jag haft motorlampan tänd o ch en kod o45 tror att det är servicekod.
I dag provade jag med att få bort servicemeddelandet, Jag började med att jag hade radion helt avstängd.
Tryckte på readknappen hela tiden och vred till tändningsläge två och tryckte i gång radion och släppte readknappen. slog av tändningen och startade , Nu var motorlampan borta. FANTASTISKT.
  • 1
  • 1395
  • 1396
  • 1397
  • 1398
  • 1399
  • 1845
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]