Moderator: Moderatorer

#1506331
Tvättat och torkat ur bilen, fyllt på spolarvätska samt kastat in 12v-kylboxen inför nästa semesterresa som bär av imorgon... :-)
... eller mot det brinnande infernot som vissa bekanta säger. :-/ 8-)
#1506650
Bytt båda framdäcken, smidigt med lidbil i lidköping. Fick tid samma dag.
Det hjulet som hade lösa hjulbultar som jag nämnde här om dagen hade flera huggmärken på däcksidan från ett vasst föremål. Misstankarna ökade efter detta att det är gjort av någon som går på två ben.
#1506656
VolvoJull3 skrev:Bytt båda framdäcken, smidigt med lidbil i lidköping. Fick tid samma dag.
Det hjulet som hade lösa hjulbultar som jag nämnde här om dagen hade flera huggmärken på däcksidan från ett vasst föremål. Misstankarna ökade efter detta att det är gjort av någon som går på två ben.
Antingen en idiot, en svartsjuk idiot eller någon avundsjuk idiot? En dödsolycka inträffade i vår stad för 15-20 år sedan. Någon hade tryckt in en skruvmejsel i sidan på däcket.
Vem fan gör sådant? :mad: :devil: :sick:
#1506665
Första gången jag äger en Volvo :D, En V70 från 2006, gått 30 000 mil, och är jättefin strukturellt och motorn är välskött. Så lite har man lagt ner de senaste två veckorna.

Krängningshämmare fram
Spridare (5 helt nya)
Tändstift
Motorolja + oljefilter + luftfilter
påfyllnings-slang till tanken som läckte
Dörrklädsel (med handtag) vänster fram, begagnat
Torkarmotor bak
Stereo-huvudenhet, begagnat + Bluetooth adapter
Centrallås tanklock, begagnat
Motorfästen

Och mer blir det, väntar på delar.
Växellåda (7800 mil begagnad)
Kamrem + Vattenpump
VVT-Solenoid
ABS-kransar
ABS-givare
Stor rekond hos Skobes för lacken och interiören

:party:
#1506669
EbbevonVolvo skrev: tor 28 jul 2022, 19:43
VolvoJull3 skrev:Bytt båda framdäcken, smidigt med lidbil i lidköping. Fick tid samma dag.
Det hjulet som hade lösa hjulbultar som jag nämnde här om dagen hade flera huggmärken på däcksidan från ett vasst föremål. Misstankarna ökade efter detta att det är gjort av någon som går på två ben.
Antingen en idiot, en svartsjuk idiot eller någon avundsjuk idiot? En dödsolycka inträffade i vår stad för 15-20 år sedan. Någon hade tryckt in en skruvmejsel i sidan på däcket.
Vem fan gör sådant? :mad: :devil: :sick:
Har mina misstankar om vilka det kan vara, men inga bevis. Jävligt olustigt, kunde slutat riktigt illa för familjen.
#1506671
Ibland uppkommer märkliga fel o löser sig lika förunderligt.
Fick min frontkamera bytt för ett par månader sedan . Var grumlig och oskarp. Gick på selekt garantin.
Fungerade en månad sedan helsvart. Gjorde en mjukvaruuppdatering på appar o kartor för ett par dagar sedan och hux flux så funkar nya frontkameran igen .
Min meck har ingen bra förklaring men var nöjd som slapp byta igen .
Måste ju varit någon märklig bugg eller nått. Slutet gott i alla fall.
#1506769
Tankat för 3,55/litern. :-)
.
20220729_101946_copy_2016x1512.jpg
20220729_101946_copy_2016x1512.jpg (268.3 KiB) Visad 530 gånger
  • 1
  • 1671
  • 1672
  • 1673
  • 1674
  • 1675
  • 1850

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]