Moderator: Moderatorer

#1520552
fjohan82 skrev:Gått igenom allt jag äger och har som rör bilvård nu när Black Week börjar (bl.a. Autodude har redan startat rean), vilket kan innebära bra priser på favoriter.
Har dock kommit fram till att det enda jag ser ut att behöva är kallavfettning.
Bättre att använda upp det som finns än att köpa på sig ännu mer. :-)
Jag tittade också igenom vad jag hade. Har så det räcker, egentligen... :-)
Gick in och tittade på Autodude och Bollnäs Bilvårds hemsidor och erbjudande. Hur slutade det då?
Blev en beställning för 1400 kr så nu står jag mig nog ett år framåt. Denna gång blev det från Bollnäs Bilvård, som av någon anledning bytt namn till Bilvårdsbutiken.
Nästa gång blir det troligen Autodude, men jag hade denna gång högt vatten av deras produkter. Det gäller att sprida sina köp så dom "överlever" bägge två. :-)
#1520641
EbbevonVolvo skrev: ons 23 nov 2022, 01:51
fjohan82 skrev:Gått igenom allt jag äger och har som rör bilvård nu när Black Week börjar (bl.a. Autodude har redan startat rean), vilket kan innebära bra priser på favoriter.
Har dock kommit fram till att det enda jag ser ut att behöva är kallavfettning.
Bättre att använda upp det som finns än att köpa på sig ännu mer. :-)
Jag tittade också igenom vad jag hade. Har så det räcker, egentligen... :-)
Gick in och tittade på Autodude och Bollnäs Bilvårds hemsidor och erbjudande. Hur slutade det då?
Blev en beställning för 1400 kr så nu står jag mig nog ett år framåt. Denna gång blev det från Bollnäs Bilvård, som av någon anledning bytt namn till Bilvårdsbutiken.
Nästa gång blir det troligen Autodude, men jag hade denna gång högt vatten av deras produkter. Det gäller att sprida sina köp så dom "överlever" bägge två. :-)
Inte förvånande... :-)
Tycker BBV är lika bra, de trycker inte ner massa tjatig reklam i halsen på en ;-)
Jag har 10 minuter till Autodudes butik så därför blir det oftast köp där.
#1520643
fjohan82 skrev:
Inte förvånande... :-)
Tycker BBV är lika bra, de trycker inte ner massa tjatig reklam i halsen på en ;-)
Jag har 10 minuter till Autodudes butik så därför blir det oftast köp där.
Jag gillar deras BBV ARTI GREEN, som jag kör här hemma med skumlans till högtryckstvätten. Blir näst intill perfekt som "snabbtvätt", med mitt lackskydd. Priset nu är 99kr för 5 liter. Rabatt på 190kr!! Jag tog 3 dunkar.
#1520677
EbbevonVolvo skrev: ons 23 nov 2022, 20:55 Jag gillar deras BBV ARTI GREEN, som jag kör här hemma med skumlans till högtryckstvätten. Blir näst intill perfekt som "snabbtvätt", med mitt lackskydd. Priset nu är 99kr för 5 liter. Rabatt på 190kr!! Jag tog 3 dunkar.
Oj det låter riktigt prisvärt :-D
En beställning från Tershine inatt får det allt bli :)
#1520737
Fick en värdecheck från Carpay på 50 kr att tvätta för hos min Volvohandlare. Blev en högtryckstvätt på "gör det själv".

Väldigt ofta som jag numer får en sådan, typ varannan månad. Tack för det!
#1520766
Fick hem en CTEK CS FREE igår. Kommer verkligen behöva ladda bilen ibland men har mycket svårt att plugga in den andra ctek:en någonstans så detta får bli lösningen. Den laddas upp hemma och pluggas sedan in med klämmorna. Har mailat de och hoppas de kan ta fram en kontakt till deras snabbkoppling som jag redan har installerat på bil och hoj. Dock enkel att använda, bara en av/på knapp så gör den resten.

.
IMG_4411.jpg
IMG_4411.jpg (2.57 MiB) Visad 1147 gånger
.
Dock negativt att denna produkt som ska vara mobil är allt för känslig för repor. Detta efter första laddningen... Va ändå försiktig men men. Till den vanliga ctek:en har jag en sorts silikonstrumpa som gör att den inte glider iväg som denna gjorde samt skyddar den mot stötar runt om


.
IMG_4412.jpg
IMG_4412.jpg (2.55 MiB) Visad 1147 gånger
.
Hojen får resten av krämen i batteriet nu för att testa den där med
.
IMG_4418.jpg
IMG_4418.jpg (2.81 MiB) Visad 1147 gånger
#1520774
Micce1980 skrev: tor 24 nov 2022, 21:05 Fick hem en CTEK CS FREE igår. Kommer verkligen behöva ladda bilen ibland men har mycket svårt att plugga in den andra ctek:en någonstans så detta får bli lösningen. Den laddas upp hemma och pluggas sedan in med klämmorna. Har mailat de och hoppas de kan ta fram en kontakt till deras snabbkoppling som jag redan har installerat på bil och hoj. Dock enkel att använda, bara en av/på knapp så gör den resten.

.
IMG_4411.jpg

.
Dock negativt att denna produkt som ska vara mobil är allt för känslig för repor. Detta efter första laddningen... Va ändå försiktig men men. Till den vanliga ctek:en har jag en sorts silikonstrumpa som gör att den inte glider iväg som denna gjorde samt skyddar den mot stötar runt om


.
IMG_4412.jpg

.
Hojen får resten av krämen i batteriet nu för att testa den där med
.
IMG_4418.jpg
Smart grej!
Då kan man ju ha med den på resor och ladda bilen samtidigt som värmaren körs :-)
#1520777
@Jernhand, Nästan samma bild :) viewtopic.php?f=88&t=71440&hilit=ctek&start=16070

@EbbevonVolvo, Betalar du service och bränsle för att få detta?

@fjohan82, Ja precis och då kommer väskan än mer väl till pass :)

.
IMG_4421.jpg
IMG_4421.jpg (4.79 MiB) Visad 1124 gånger
.
IMG_4422.jpg
IMG_4422.jpg (4.1 MiB) Visad 1124 gånger
.
  • 1
  • 1704
  • 1705
  • 1706
  • 1707
  • 1708
  • 1849
Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]

Startproblem V70 2,5T aut -04

ECU. Databoxen I motorrummet som styr allt med mot[…]