Moderator: Moderatorer

#1349985
SBergdahl skrev:Tvättat den. Första gången sen i juli tror jag.. den bytte typ färg ;-)

Dagens tjomme i tvätthallen var en snubbe i en A8 som smet in i röven på bilen framför och sedan tutade som fan när första bilen stannade och la i backen för att ställa sig i ett bås. Trodde nästan det skulle bli slagsmål när båda klev ur sina bilar :-D
Hade du gjort en slagning på regnr hade den antingen varit avställt eller haft en spännande historia i alla fall, nej då inga fördomar här idag ;-)
#1349991
Tvättat stackaren. Hamnade bakom den genomsnittlige flisbilschauffören i torsdags, dvs så strösslades det med flis i några mil. Måste vara krav på att man är lite felvaggad för att bli flisbilsförare. Det är inte direkt så man missar det som trucker, när biljäveln har en 500m lång svans av flis. Nåja, nu var det ändå dags, med typ 800 mil sedan sist. Servicedags på tisdag, 4661kr för 5,90l olja, filter och kupefilter. Kraftig inflation i servicepriserna...
#1350247
frippe64 skrev:Och naturligtvis bytt till vinterluft i hjulen, för bästa möjliga fäste.
:laugh: Detta missade jag vid byte till vinterdäck. Tror inte däckverkstan gjorde det iheller då däck/fälg inte ens blivit tvättade trotts att jag fick en trevlig faktura för dito.
Kan väl lungt påstå att dem inte får äran att råna mig på mer pengar för förvaring av däck framöver :mad:

Återstår att se om det blir kasst grepp när vintern väl anländer om den anländer :-D
#1350284
Vinterluft i däcken kastade jag också i idag! Och fyllde på en jädra massa spolarvätska.
#1350323
grillchips skrev:Vinterluft i däcken kastade jag också i idag! Och fyllde på en jädra massa spolarvätska.
Vinterluft, är det någon gasklykoliserad variant så luften ej fryser? ;-)

Spolarvätska ja, tur man handlar 4st 3 liters kemetyl för 89:- för sista tiden har det gått en del :-)
#1350333
Micce1980 skrev: sön 24 nov 2019, 20:14
grillchips skrev:Vinterluft i däcken kastade jag också i idag! Och fyllde på en jädra massa spolarvätska.
Vinterluft, är det någon gasklykoliserad variant så luften ej fryser? ;-)

Spolarvätska ja, tur man handlar 4st 3 liters kemetyl för 89:- för sista tiden har det gått en del :-)
Jag köpte en motsvarande låda för jag tänkte det snart var dags och bra att ha. Sen kom jag hem och upptäckte att jag hade åtminstone tio liter kvar sen förra vintern..
#1350358
SBergdahl skrev:
Micce1980 skrev: sön 24 nov 2019, 20:14
grillchips skrev:Vinterluft i däcken kastade jag också i idag! Och fyllde på en jädra massa spolarvätska.
Vinterluft, är det någon gasklykoliserad variant så luften ej fryser? ;-)

Spolarvätska ja, tur man handlar 4st 3 liters kemetyl för 89:- för sista tiden har det gått en del :-)
Jag köpte en motsvarande låda för jag tänkte det snart var dags och bra att ha. Sen kom jag hem och upptäckte att jag hade åtminstone tio liter kvar sen förra vintern..
Horribelt roligt, så gjorde jag med förra senhösten men nu har jag hällt i det sista ;-)
#1350368
Inser att jag kanske inte har vinterluft i däcken..... får kolla det imorgon :-D
Fick bli en tvätt med en ny Tershine tvättvante och BBV ultra foam schampo Elmia edition.
Tankade fullt. Fyllde på spolarvätska 3L. Kan jag ha haft så mycket som 12 st 3L påsar kvar och två uppsättningar med nya torkarblad? Det stämmer :P
Ctek sense visade att batteriet låg på 83% då va det lika bra att koppla på laddaren.
Sen ser bromsskivorna bak förjävliga ut. Ventileringen som syns mellan navet och slitytan är fult orangerostig. Det är balagda ATE skivor som jag hade högre förväntningar på.
  • 1
  • 1224
  • 1225
  • 1226
  • 1227
  • 1228
  • 1850
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]