Moderator: Moderatorer

#1267788
Köpte en 244 GL -84 med B23A motor för några måndare sedan och håller på att gå igenom hela bilen.
Märkte att det läckte bromsvätska mellan bromsservo och huvudbromscylinder. Så bytte alla packningar samt passade på att lacka om bromscylindern.

Bild

Bild
#1267789
Fick bli en läderbehandling av framsätena (barnstol i baksätet, så det får bli nån dag när stolen inte är inne..). Så nu luktar bilen prima läder i några dagar ;p
#1267870
SRT skrev: tis 04 sep 2018, 17:17 Kollade luften i framdäcken.Där var redan luft.
Vad skönt ;-)


Körde tvätt och meguiars quickwax samt har fyllt i två stenskott vid hjulhusen. Sen fick fälgarna ett lager vax med. Tycker fortfarande den snabbprodukten levererar bra :)
#1267873
Byte ut gasspjället mot ett jag hade rengjort grundligt, sedan drog jag ur kontakten ur VVT-solenoiden bara för att se i fall det lätt bättre, det gjorde det så jag byte den också mot en jag hade i gömmorna, det ska bli intressant och se i fall små ryckandet är borta sen när jag åker till jobbet i kväll.
#1267921
Jag bytte tändstift igår, haft ett småryckande från motorn runt ~50km/h och har förstått att 2.5FT kan vara lite så. Efter stiftbyte och rengöring av tändspolarna är det helt borta nu, vinst!
#1267926
Briander skrev: Fick smak för att bredda? 8-) vilken storlek blev det nu?
Haha! Nejdå, tycker V90n har ganska trevliga höfter och axlar som det är faktiskt. Men efter att baken fick spacers så blev det någon sorts illusion av att framhjulen satt ännu längre in än tidigare. Så jag haffade ett par 15mm till fronten, hämtar ut de idag men slänger på först på fredag. Risken finns att de är för breda, hade tagit 10mm om J-spec haft det inne men de tunnaste navstyrda de hade var 15 så...
  • 1
  • 981
  • 982
  • 983
  • 984
  • 985
  • 1849

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]