Moderator: Moderatorer

#1498053
Kan tipsa om en sådan sats att ha med sig. Man kommer väldigt långt om man sitter i en knipa och något behöver lagas. Den har hjälpt mig flertalet gånger, allt från att skruva fast husvgnsspeglar som hållt på att lossna från fästet till att skruva ihop en grill på semestern. Den kom till användning när vattenkranen började läcka i svågerns husvagn , otroligt smidig att ha med sig.
Screenshot_20220503-211536_Amazon Shopping.jpg
Screenshot_20220503-211536_Amazon Shopping.jpg (534.66 KiB) Visad 1344 gånger
#1498133
Steffe3 skrev:Fick bli en beställning på kortlans, måste ju tvätta i ordning bilen inför besiktning nästa fredag.. Fredag den 13:e :oops:
Ojoj, kommer säkert att gå bra! :-)
#1498543
Idag har jag efter flera timmars sökande fått igång min Volvo V 90 2018, bensin/gas. Helt plötsligt gick den ej att starta, hörde endast ett "klick" från bagageutrymmet. Frågade en "meck på Bilia" vad det kunde vara, han trodde att batteriet var dåligt. Kollade batteriet, 11,8 V. Köpte ett nytt för 3 200 Kr, samma sak, bilen startade ej. Kollade säkringar i motorutrymmet, samtliga hela (där finns säkringen för startmotorn också.) La ur växeln (automat) genom att trycka ner en skruvmejsel i hålet på mittkonsolen La i N bilen rullade ej, ej mindre gick den att starta. Kollade säkringarna i bakluckan, samtliga hela. Till slut kollade jag säkringarna på höger sida på passagerarsidan. Mycket jobb att komma åt, genom att slita loss golvmattan och sedan titta in i mörkret. Hämtade en sladdlampa och kollade säkring nr 12, "Modul för startvred samt för reglage, parkeringsbroms". Tänkte att nu har jag löst problemet, men ej, den var hel och bilen fortfarande helt död. Kollade alla säkringarna systematiskt och till slut kom jag till säkring nr: 19, "Rattlås". DEN VAR TRASIG, så jag bytte den (7,5 ) och nu går bilen igen. Felet inte helt logisk, men jag är glad att den nu går. Vill inte tänka på vad det skulle kostat att ringa bärgare, felsökning och i bästa fall fått betala för byte säkring.
#1498546
@Volvotaxi, Bra felsökt ;-) Många tar sig inte tiden och med dessa slantarna kan du ju ta tjänstledigt några dagar om man så vill ;-)
#1498549
Volvotaxi skrev: sön 08 maj 2022, 14:39 Idag har jag efter flera timmars sökande fått igång min Volvo V 90 2018, bensin/gas. Helt plötsligt gick den ej att starta, hörde endast ett "klick" från bagageutrymmet. Frågade en "meck på Bilia" vad det kunde vara, han trodde att batteriet var dåligt. Kollade batteriet, 11,8 V. Köpte ett nytt för 3 200 Kr, samma sak, bilen startade ej. Kollade säkringar i motorutrymmet, samtliga hela (där finns säkringen för startmotorn också.) La ur växeln (automat) genom att trycka ner en skruvmejsel i hålet på mittkonsolen La i N bilen rullade ej, ej mindre gick den att starta. Kollade säkringarna i bakluckan, samtliga hela. Till slut kollade jag säkringarna på höger sida på passagerarsidan. Mycket jobb att komma åt, genom att slita loss golvmattan och sedan titta in i mörkret. Hämtade en sladdlampa och kollade säkring nr 12, "Modul för startvred samt för reglage, parkeringsbroms". Tänkte att nu har jag löst problemet, men ej, den var hel och bilen fortfarande helt död. Kollade alla säkringarna systematiskt och till slut kom jag till säkring nr: 19, "Rattlås". DEN VAR TRASIG, så jag bytte den (7,5 ) och nu går bilen igen. Felet inte helt logisk, men jag är glad att den nu går. Vill inte tänka på vad det skulle kostat att ringa bärgare, felsökning och i bästa fall fått betala för byte säkring.
Det är ytterst ovanligt att en säkring går utan att det finns något fel bakom...
#1498562
Bra jobbat Volvotaxi! Själv har jag slängt på sommardäcken på XC70n
Dom gamla närmade sig 3mm så jag hade ingen panik att byta friktionarna, blir nya till hösten!
#1498574
Kom hem från Spanien idag och fick väcka bilen ur viloläget. Åkte direkt och kikade på nya bilen 😎
Lika bra att styra upp leveranstvätten direkt imorgon bitti. Tvätt och ett bra lackskydd måste jag ha innan jag tar hem bilen.
IMG_20220508_180214.jpg
IMG_20220508_180214.jpg (2.52 MiB) Visad 863 gånger
#1498577
Tvättat!
Skönt att vi är inne i tider där det många gånger räcker med att spraya på fälgrengöring och skumma på alkalisk förtvätt, spola av och skumma på ett schampo (kanske med avrinning) följt av ytterligare en avspolning. :-)
#1498741
Ett meddelande jag aldrig fått förut. Dessutom på mail och sms. Nej, ingen inställd timer eller försök till att starta värmaren.
Tydligen något nytt påhitt från Volvo. Efter tankning så har meddelandet inte återkommit.
2CE02F7B-928E-423A-95C6-8CB36B813BA1.jpeg
2CE02F7B-928E-423A-95C6-8CB36B813BA1.jpeg (3.29 MiB) Visad 643 gånger
  • 1
  • 1642
  • 1643
  • 1644
  • 1645
  • 1646
  • 1852

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]