Moderator: Moderatorer

#1343063
fjohan82 skrev: lör 19 okt 2019, 15:22 Spolat av bilen i all sin enkelhet.
Har även varit förbi ÅF och plockat kabelsatsen för LED-rampen, ser förvånansvärt enkelt ut att montera den, jämfört med den ledningssatsen som var med rampen. Den sistnämnda satsen innehöll en extern knapp och massa annat onödigt som inte behövs när man lägger in mjukvaran och styr rampens on/off från skärmen i bilen.
Till detta ska mjukvaran in, men det får göras när bilen är på service.

Och nej, jag begär inte att någon ska tycka att ser snyggt ut. Det viktigaste är att jag är nöjd. :-)
Vad får den satsen på med styrning ifrån sensus?
#1343064
pellemando skrev: lör 19 okt 2019, 16:06
fjohan82 skrev: lör 19 okt 2019, 15:22 Spolat av bilen i all sin enkelhet.
Har även varit förbi ÅF och plockat kabelsatsen för LED-rampen, ser förvånansvärt enkelt ut att montera den, jämfört med den ledningssatsen som var med rampen. Den sistnämnda satsen innehöll en extern knapp och massa annat onödigt som inte behövs när man lägger in mjukvaran och styr rampens on/off från skärmen i bilen.
Till detta ska mjukvaran in, men det får göras när bilen är på service.

Och nej, jag begär inte att någon ska tycka att ser snyggt ut. Det viktigaste är att jag är nöjd. :-)
Vad får den satsen på med styrning ifrån sensus?
Typ 700 spänn... Vi får se om det funkar.
#1343123
Tvättat bilen för första gången sedan jag köpte den. Min gamla bil tvättade jag med borsten, men nu köpte jag för första gången bilschampo och mikrofiberduk och handske. Min första gång jag använder det och bland dom första gångerna jag tvättat en bil så behöver egentligen tips. Men använde två 10 litershinkar varav en med smutsavskiljare. Men att fylla dom med vatten med högtryckssprutan var inte lätt.

Inget superavancerat bara avspolning, tvätt med handsken uppifrån och ned och en separat duk till fälgarna. Men bättre att hålla den någorlunda ren i alla fall. Men är nog värt att lämna bort jobbet mellan varven till ett proffs.
Bilagor
IMG_20191019_190905.jpg
IMG_20191019_190905.jpg (773.04 KiB) Visad 847 gånger
#1343130
Min bil står tryggt hemma i Umeå medans jag är i Göteborg på utbildning. Passade på att ta en av Hertz freeriderbilar till föräldrarna i Karlstad idag. Det stod bara Volvo vid bokning, men det var ju inte en helt dum variant jag fick ;-)

Bild

Måste dock säga att jag är lite besviken. Inte på nya V60 för den tycker jag lika mycket om nu som sist jag testade. Men T5... jag hade inbillat mig att få en mycket roligare biltur än med min D5 men den känslan uteblev. Tyckte T5 upplevdes lite.. stressig? Svårt att förklara. Visst, den gick tyst, mjukt och starkt men det var något jag saknade. Kanske helt enkelt föredrar dieselkaraktären.
#1343158
batmac skrev: lör 19 okt 2019, 20:25 Min bil står tryggt hemma i Umeå medans jag är i Göteborg på utbildning. Passade på att ta en av Hertz freeriderbilar till föräldrarna i Karlstad idag. Det stod bara Volvo vid bokning, men det var ju inte en helt dum variant jag fick ;-)

Bild

Måste dock säga att jag är lite besviken. Inte på nya V60 för den tycker jag lika mycket om nu som sist jag testade. Men T5... jag hade inbillat mig att få en mycket roligare biltur än med min D5 men den känslan uteblev. Tyckte T5 upplevdes lite.. stressig? Svårt att förklara. Visst, den gick tyst, mjukt och starkt men det var något jag saknade. Kanske helt enkelt föredrar dieselkaraktären.
Polestar ;-)
av jmk
#1343192
Bil inlämnad sen en vecka tillbaka hos Brandt Volvo. Blev påkörd i en korsning där en kvinna struntade i sin väjningsplikt, resultatet blev bucklig framkärm repig kofångare skador på lycktglas och fälg. Fjäderbenet gick också av, nu 2 månader efter står bilen äntligen hos Brandt. Fjäderbenet bytte dom direkt så jag kunde använda bilen men när ja mätte från skärmkant till fälgkant var bilen 1 cm högre på den krockade sidan, är det något man ska acceptera? Pratade med en som pluggar på fordon som sa att man inte kan byta fjäderben på enbart en sida, stämmer detta? Brant sa att det inte ska skilja i höjd så hoppas dom åtgärdar detta.
Har en V90 T4 som lånebil, fin bil men vilken dålig sikt man har vid a- stolpen, är inte a-stolpen ivägen så är sidobackspegeln ivägen för att se något. Höll på att köra på en kvinna som gick över vägen som sprang snett framifrån och höll sig precis bakom a-stolpen och sen bakom backspegeln som sitter i ansiktshöjd, såg henne inte förrän hon var precis framför bilen springandes. Samma i korsningar där bilar gömer sig bakom spegel o a-stolpe, skitjobbigt att se, saknar min V60. Ser i appen att dom kör med den då och då, antar att dom flyttar den mellan volvoverkstaden och den lilla lackverkstaden Brant anlitar för alla lackjobb.
Bilagor
20190815_115741_HDR.jpg
20190815_115741_HDR.jpg (507.43 KiB) Visad 704 gånger
#1343216
jmk skrev: sön 20 okt 2019, 11:53 Bil inlämnad sen en vecka tillbaka hos Brandt Volvo. Blev påkörd i en korsning där en kvinna struntade i sin väjningsplikt, resultatet blev bucklig framkärm repig kofångare skador på lycktglas och fälg. Fjäderbenet gick också av, nu 2 månader efter står bilen äntligen hos Brandt. Fjäderbenet bytte dom direkt så jag kunde använda bilen men när ja mätte från skärmkant till fälgkant var bilen 1 cm högre på den krockade sidan, är det något man ska acceptera? Pratade med en som pluggar på fordon som sa att man inte kan byta fjäderben på enbart en sida, stämmer detta? Brant sa att det inte ska skilja i höjd så hoppas dom åtgärdar detta.
Har en V90 T4 som lånebil, fin bil men vilken dålig sikt man har vid a- stolpen, är inte a-stolpen ivägen så är sidobackspegeln ivägen för att se något. Höll på att köra på en kvinna som gick över vägen som sprang snett framifrån och höll sig precis bakom a-stolpen och sen bakom backspegeln som sitter i ansiktshöjd, såg henne inte förrän hon var precis framför bilen springandes. Samma i korsningar där bilar gömer sig bakom spegel o a-stolpe, skitjobbigt att se, saknar min V60. Ser i appen att dom kör med den då och då, antar att dom flyttar den mellan volvoverkstaden och den lilla lackverkstaden Brant anlitar för alla lackjobb.
Jag brukar alltid byta fjäderben på båda sidor men eftersom detta är ett försäkring ärende lär dom byta det som är bara trasigt
#1343229
Lagt vinterdäcken på fälgarna, får se när de hamnar på bilen. Än är det många plusgrader och nya centrumkapslar ska inhandlas...
De först tänkta fälgarna (som satt på bilen vid köp) hamnar i förrådet i väntan på vidare öden.
20191020_150949-2268x3024-1701x2268.jpg
20191020_150949-2268x3024-1701x2268.jpg (188.67 KiB) Visad 642 gånger
20191020_151139-3024x2268-2268x1701.jpg
20191020_151139-3024x2268-2268x1701.jpg (179.68 KiB) Visad 642 gånger
#1343250
Tog en avspolning idag, lade i gummimattorna också men en riktig tvätt och städ kommer nog i veckan. Inte långt bort med vinterdäck nu, löjligt tråkiga 16", så ledsamt.
IMG_20191020_163546.jpg
IMG_20191020_163546.jpg (120.85 KiB) Visad 610 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk


  • 1
  • 1205
  • 1206
  • 1207
  • 1208
  • 1209
  • 1845
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]