Moderator: Moderatorer

#1444157
Räknas d om man gjort något för någon annans Volvo...??
Gav idag bort min bagagerumsmatta som ingen ville köpa..
Träffa en trevlig kille utanför Biltema..
Förvånad, ja, men åh så kul att göra någon glad i dessa tider!!
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1444171
Editdriver skrev:Räknas d om man gjort något för någon annans Volvo...??
Gav idag bort min bagagerumsmatta som ingen ville köpa..
Träffa en trevlig kille utanför Biltema..
Förvånad, ja, men åh så kul att göra någon glad i dessa tider!!
Bild

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1444172
GLIZ skrev:
Editdriver skrev:Räknas d om man gjort något för någon annans Volvo...??
Gav idag bort min bagagerumsmatta som ingen ville köpa..
Träffa en trevlig kille utanför Biltema..
Förvånad, ja, men åh så kul att göra någon glad i dessa tider!!
Bild

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Gav för ett tag sedan bort styling-pedaler till en kille i A-traktor.
Dom va för små i fästet till min S80.
"Jagade" honom i 80 på småvägarna häromkring tills han va tvungen att tanka. En stilren snygg A-traktor hade jag bestämt att dom skulle till. "Kapad" 850.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


#1444184
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:
Editdriver skrev:Räknas d om man gjort något för någon annans Volvo...??
Gav idag bort min bagagerumsmatta som ingen ville köpa..
Träffa en trevlig kille utanför Biltema..
Förvånad, ja, men åh så kul att göra någon glad i dessa tider!!
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Gav för ett tag sedan bort styling-pedaler till en kille i A-traktor.
Dom va för små i fästet till min S80.
"Jagade" honom i 80 på småvägarna häromkring tills han va tvungen att tanka. En stilren snygg A-traktor hade jag bestämt att dom skulle till. "Kapad" 850.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Denne kanske borde ha blivit av med nyckeln istället :P
#1444243
Av en händelse gick jag in på bilprovningen.se för att se om det fanns någon tid. Sitta inne och sura för att det regnar ute går inte. Det fanns 6 tider fram till lunch så ja tog en. Fick i april ett brev från Bilprovningen med en rabattkod RANG200 som gav 200kr i rabatt fram till 14 maj. 359kr för besiktning och det fanns absolut inget att anmärka på bilens skick. Jag fick till och med justera upp halvljuset så det ligger på max enligt deras mojäng som de ställer framför bilen. Nöjd!

Beställde igår 4st nya Michelin Primacy 4 235/40 19" Acoustic VOL för 8700kr monterat o balanserat hos min lokala däckhandlare.
Har tidigare tankat ungefär varannan vecka men nu hade det gått 7 veckor sedan sist. Det blir inte mycket mil längre när vi båda kan gå eller cykla till jobbet. Räknar med att kunna spara ca 15000kr per år i bara diesel plus att försäkringspremien sjönk över 1000kr när ja ändrade körsträckan från 2500mil per år till max 1000mil.
#1444273
Perra83 skrev: ons 05 maj 2021, 11:41 Av en händelse gick jag in på bilprovningen.se för att se om det fanns någon tid. Sitta inne och sura för att det regnar ute går inte. Det fanns 6 tider fram till lunch så ja tog en. Fick i april ett brev från Bilprovningen med en rabattkod RANG200 som gav 200kr i rabatt fram till 14 maj. 359kr för besiktning och det fanns absolut inget att anmärka på bilens skick. Jag fick till och med justera upp halvljuset så det ligger på max enligt deras mojäng som de ställer framför bilen. Nöjd!

Beställde igår 4st nya Michelin Primacy 4 235/40 19" Acoustic VOL för 8700kr monterat o balanserat hos min lokala däckhandlare.
Har tidigare tankat ungefär varannan vecka men nu hade det gått 7 veckor sedan sist. Det blir inte mycket mil längre när vi båda kan gå eller cykla till jobbet. Räknar med att kunna spara ca 15000kr per år i bara diesel plus att försäkringspremien sjönk över 1000kr när ja ändrade körsträckan från 2500mil per år till max 1000mil.
Inte illa pinkat! Skönt med hoj!
#1444592
Hjulinställning efter helgens byte av hjullager, styrleder, länkarmar och krängningshämmare.
Bytt startbatteri efter startproblem igår - reläklick och "Vrid ratten, nytt startförsök" och "Rattlås, försök igen".
Fixat bakre torkararmen som hängt och repat lacken.. Borde ha gjort det för längesen :oops:

Imorgon ska fälgarna få sig en rejäl tvätt om vädret vill.
  • 1
  • 1487
  • 1488
  • 1489
  • 1490
  • 1491
  • 1845

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]