Moderator: Moderatorer

#1572534
Testade igår att putsa ratten med en fläckborttagninssvamp och oj vad matt och fin den blev. Har alltid kört med APC och mikrofiberduk men har alltid tyckt den blir "fet" och glansig fort. Får se hur länge detta håller.

@Micce1980, Vad blir nästa destination då? Kör du inte digitala vignetter, så slipper man klistra på rutan :-)
#1572550
kievY skrev:Testade igår att putsa ratten med en fläckborttagninssvamp och oj vad matt och fin den blev. Har alltid kört med APC och mikrofiberduk men har alltid tyckt den blir "fet" och glansig fort. Får se hur länge detta håller.

@Micce1980, Vad blir nästa destination då? Kör du inte digitala vignetter, så slipper man klistra på rutan :-)
Det kanske man skulle prova på ratten :-)

Österrike blir det för skidåkning mm, ska bli skojsigt. Kollade på digital Vignette för något år sedan eller så och då i alla fall så va den bindande och tvungen att köpas 14 dagar i förväg så har fegat och nu är det för sent för denna tripp :) Ser att de infört 1 dagars i Österrike i år med vilket är aningen billigare än de tidigare 10 dagars
#1572589
@Micce1980, Jaha ser man på, ska till Österrike i sommar så får kolla vad som är bäst då. Tänkte köpa digital 10 dagars för att slippa tänka att stanna vid närmaste mack. Men kanske är bättre om man kan köpa 3 dagars.
#1572598
@kievY, Beror väl lite på vart man ska, lönar sig med 10-dagars om de 2 dagarna man ska ut på autobahn sker inom 10 dagar. Förstår jag det rätt så 1 dag 8,6 euro, 10 dagar 11,5 euro och 2 månader 28.9 euro. Kan löna sig att köra över ett pass både pris samt tidsmässigt med och inte åka autobahn. Vart ska ni? :-)
av kievY
#1572616
@Micce1980, Ska på F1 i Österrike, bo i Graz 4 nätter sen ska jag och tjejen vidare till Kroatien och vara där en vecka kanske, sen ska vi passera Österrike på vägen hem igen.
#1572657
Den gångna veckan jag beställt och delvis fått hem lite saker som ska bytas/fixas med bilen under våren förutom tidigare nämnda bromsdetaljer. Absolut inga stora grejer, mer fix för att känna att man underhåller kärran :-)
Bland annat ska panelen för elhissarna i förardörren bytas då en lampa i en knapp har slocknat och nivågivaren för spolarvätskan ska också bytas.
Den senare byttes även när bilen var i princip ny men det är väl sånt man får räkna med.

Idag fick bilen helt plötsligt för sig att det var dåligt med luft i alla hjulen vid färd på motorväg, har hänt en handfull gånger sen bilen var ny så det är inget frekvent återkommande.
Det räckte som vanligt att trycka på knappen för kalibrering utan att rulla en enda meter så var den nöjd.
.
20240309_134407_copy_2016x1512.jpg
20240309_134407_copy_2016x1512.jpg (526.65 KiB) Visad 1629 gånger
#1572828

Micce1980 skrev: Känns ju spontant som att Autodoc har rätt bra omsättning på prylarna.
Alltså, Jösses vilka snabba puckar!

Beställde i fredags och fick sms imorse av DHL att dom levererar imorgon tisdag.

Sen återstår det att se om alla kommer fram, men det märker jag imorgon...
av kievY
#1572832
Försökt få Tunein att fungera.. 1 av 6 stationen fungerade.. annars fick jag upp "ett fel uppstod med uppspelningen" men så långsamt det är att komma in och ladda gör det bara mindre attraktivt att använda.

Klurar även på om man ska införskaffa nya hjulbultar i krom, eller om man ska försöka ge sig på dessa hjulbultskåpor..
#1572906
Däcken kom som utlovats, det stod PostNord när jag sökte på kolli men det fanns ingen övrig info, gudskelov var det DHL som kom med tradare kl.10:15 och med samtliga däck.

4723, det får duga.
  • 1
  • 1839
  • 1840
  • 1841
  • 1842
  • 1843
  • 1853

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]