Moderator: Moderatorer

#1449151
Köpt olja, 100:-/l känns överkomligt för Castrols "Volvo-olja" 0W-20.
Blir byte senare i veckan då 6 mån/1500 mil har infunnit sig sedan servicen. :-)
#1449159
fjohan82 skrev: mån 07 jun 2021, 19:34 Köpt olja, 100:-/l känns överkomligt för Castrols "Volvo-olja" 0W-20.
Blir byte senare i veckan då 6 mån/1500 mil har infunnit sig sedan servicen. :-)
Det var billigt!!
Idag när ja va inne på Rejmes i Örebro så hade dom inte Castrololja längre utan Mobil Super 3000 0w20 till Volvo. Båda varianterna funkar så klart.
#1449170
Äntligen blev de gjort!
Köpte mig en begagnad original subwoofer till min V70n Som ja slängde in , men har väntat i över 2 veckor efter kabeln till den. Men den kom idag, tjoff sa de sen satt den där! :-D
Lackerar även kåpan till mitt avtagbar drag så det ska matcha lite bättre! :-)
#1449174
@fjohan82, Skrev ju igår: Eventuellt planeras ett däckbyte in efter semestern, eller om ett bra begagnat kit med trevliga fälgar dyker upp så ;-)

Ibland löser det sig när man letar. En uppsättning "Leda" i bra skick vilket var precis vad jag ville ha med bra däck på det ;-)

.
IMG_0684.jpg
IMG_0684.jpg (582.19 KiB) Visad 601 gånger
#1449253
Perra83 skrev: mån 07 jun 2021, 15:46 Lämnade in bilen för rostlagning för tredje gången. Dörrar och bagagelucka skulle rivas ner helt denna gång.
Fick en Renault Zoe elbil som lånebil. Körde hem och fick ge den en rejäl tvätt utvändigt. Pollen och fågelbajs går inte att åka omkring med. Körde lite med den och satt den på laddning.
Vet någon möjligtvis hur man begränsar laddströmmen, om det ens går? Ja satte den i ett vanligt uttag som sitter uppe på 3-fas uttaget i garaget. Från mätarskåpet till garaget har ja 4mm² kabel och 2,5mm² till uttaget så ja hoppas att det pallar 10A som ska va max med vanlig 1-fas kabel.

Kör försiktigt alla Ni!
Vi kom först på plats till en olycka förra veckan. Frontalkrock mellan en lastbil och en liten personbil. Sambon sprang ut och kollade läget medans jag ringde SOS via knappen i takt på V60n. Medans jag pratade med räddningstjänsten började det slå upp lågor under lastbilen. En förare av en bakomvarande lastbil kom rusande med en släckare och lyckades stoppa branden. Räddningstjänsten va snabbt på plats. Vi befann oss rätt nära stan där vi bor. Föraren av den krockade personbilen omkom garanterat vid själva krocken.
När vi anlände tänkte jag ta upp mobilen och ta ett foto men det blev inte så..... Med facit i hand skulle jag ha gjort det. Polisen ringde upp senare samma kväll och ställde massor med frågor. Hade jag bara haft en första bild av platsen hade jag kunnat besvara frågorna. Någon kamera i vindrutan har jag inte heller. En filmsnutt hade hjälpt Polisen. Lätt att vara efterklok. Som sagt, kör försiktigt!
IMG_20210607_103938.jpg
Inte ens med de bästa intentioner har du och jag rätt att fotografera på en olycksplats.
Observera, rädda och larma är det som ska göras.

Polisen har med sin erfarenhet andra sätt att utreda hur olyckan gick till. En bild är inte nödvändig.
#1449258
@least, Mja, kan endast hitta att det kan vara olagligt och för att ta vad vi kan kalla för minnesbild utan att utsatta människor är med på bilden går bra i lagens mening. Sen vill jag heller inte uppmuntra privatmänniskor att fotografera olyckor ändå men för att hålla isär vad som är tillåtet samt lämpligt eller ej.

"Det är straffbart att filma eller fotografera på en olycksplats där utsatta människor syns samt att sprida dessa vidare"

"Även om polisen kan bevisa att personerna spridit filmerna eller bilderna vidare är inte säkert att det räcker för att få dem fällda för olaga integritetsintrång. Lagen säger att gärningen ska vara ämnad att kränka. Det innebär att fokus inte ligger på hur mottagaren känner sig kränkt, utan om gärningsmannen hade ett syfte att kränka."

Tycker du Perra83 agerade bra och tycker inte han ska känna sig otillräcklig om du gjorde så vid din redogörelse. En bild bör lämpligtsvis om någon gång tas efter allt annat är avklarat men kanske inte är det lämpligt då heller då det är bättre att avlägsna sig. Det är en stor sak för oss som inte jobbar med detta och man registrerar då sällan allt som man hade önskat och det är lätt att känslor tar vid och adrenalinpåslag som sällan annars
#1449329
Jag går lite i tankarna på att klicka hem detta till min V90.
https://www.l-m-r.se/p/volvo/s90-v90-20 ... fiber.html

Bilderna jag sett på instagram med denna vinge så ser det riktigt bra ut.
Finns billigare variant från Vparts men det är inte kolfiber plus att man måste lacka vingen i den färgen man vill ha själv då. Vilket fortfarande blir billigare men kolfiber är snyggt :-)
  • 1
  • 1497
  • 1498
  • 1499
  • 1500
  • 1501
  • 1851

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]