Moderator: Moderatorer

#1373355
Nya bromsskivorna och beläggen till fram kom hem förra veckan. Nu beställde jag även till bak plus framskivor och belägg till farsans bil. Brutalt bra priset från Autodoc 28% rabatt plus 1% extra med en kupong i appen.
#1373367
theodorkalin skrev:Att tänkmätaren går åt fel håll kommer inte kunna fixas på annat sätt än genom VDASH tyvärr, testade 5 mätare i min förra s60 och samma fel på alla tyvärr, gissar att din är som min.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Är det så illa alltså? Det var ju surt. La dock märke till att mätaren sjönk på senare bilder. Jag ska ta och testa igen och skarva också bara för att testa. Finns det någon risk i att skarva in OBD-kablaget om man sen ska ha in det gamla huset igen? Nu ska jag förvisso använda posi taps för att skarva så det är snabbt bortplockat igen, men kan vara bra att veta.

___________

Idag besiktade jag bilen, blankt papper och inget "bra att veta" från besiktningsmannen heller. Så det var ju bra.
#1373405
Jag har inte haft några problem att växla mellan husen, så det borde vara lugnt. Mina sladdar är dock lödda och "krympslangade", lite svårare att ta bort, men lite stabilare inbillar jag mig.
#1373418
20200406_190828.jpg
20200406_190828.jpg (593.2 KiB) Visad 1331 gånger
Mera "Sommar-hjulsbilder".. ;-)
Edit's nya skor är 8,5x19" F-type SVR-replikor med försänkta bulthål för volvo-passning.
Sen fick Valesco göra verklighet av min Heico-decal-variant!!
Nu ska bara resterande stollar sluta m dubbdäck så d är värt jobbet att lägga vårvaxet :-D
#1373450
Då är tre dagars roligt slit slut. :-D Tvätt, lera, polering med medelhård trissa och medel, sedan fin trissa och medel för att avsluta med superfin trissa och Diamond Ultra fine. Spritade hela bilen mellan varje polering för att till slut lägga ett lager med Carnaubawax.
Nu skiner bilen mer än när den var ny! Riktigt nöjd med den nya maskinen, trissor och polermedlen. Det blir till att ladda tvättmaskinen i morgon och tvätta en massa mikrofiberdukar och polerskivor. Även alla torkdukar som används vid tvätt av bilen ska in i maskinen. Det blir två maskiner fulla, skulle jag gissa.

Grannen , en kompis och en av mina bröder vill att jag ska ge deras bilar samma omvårdnad. Dom sa sig även vilja betala för det. :-D Ja ja, vi får väl se om dom är villiga att betala det jag vill ha.

.
.
Pol-1.jpg
Pol-1.jpg (648.21 KiB) Visad 1252 gånger

.
.
Pol-2.jpg
Pol-2.jpg (568.02 KiB) Visad 1252 gånger
#1373495
fjohan82 skrev:@EbbevonVolvo: Riktigt bra jobbat :-)
Tack!
Förhoppningen är att inspirera fler till att själv polera och vaxa sin bil. :-)
  • 1
  • 1287
  • 1288
  • 1289
  • 1290
  • 1291
  • 1845

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]