Moderator: Moderatorer

#1270604
6 timmar senare var man framme på Sveriges baksida, Södermalm Bild Åkte dock lagom ifrån bohuskusten, hade blåst upp massa saltvatten på bilen annars ;)
Snapchat-808426908~2.jpeg
Snapchat-808426908~2.jpeg (41.91 KiB) Visad 1618 gånger
Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

#1270606
EbbevonVolvo skrev: tor 20 sep 2018, 19:43 Fick hem ett konverteringskit till helljuset. Led 36 watt 8000 lumen, 6000 K.
Hoppas det blir bra...
Vill inte vara negativ men det där låter som extrema glädesiffror...



För egen del beställde jag precis en distans för lambdasensorn. Nya tändstift på väg också. Det ska på tillsammans med nya downpipen, intercoolern och bakre krängningshämmaren som redan ligger och väntar här hemma. Sen som avslutning blir det optimering hos rica :-)
#1270607
Jovve skrev:
EbbevonVolvo skrev: tor 20 sep 2018, 19:43 Fick hem ett konverteringskit till helljuset. Led 36 watt 8000 lumen, 6000 K.
Hoppas det blir bra...
Vill inte vara negativ men det där låter som extrema glädesiffror...



För egen del beställde jag precis en distans för lambdasensorn. Nya tändstift på väg också. Det ska på tillsammans med nya downpipen, intercoolern och bakre krängningshämmaren som redan ligger och väntar här hemma. Sen som avslutning blir det optimering hos rica :-)
Jag var precis ute en sväng för utvärdering. Mycket möjligt att det är "friserade" siffror.
Det lyser inte mycket längre, men det är inte en prioritering för mig. Ljuset framför bilen och åt sidorna var mycket bättre. Lite vitare ljus än original xenon halvljuset. Inga felmeddelande heller.
Mitt betyg blir mycket bra, och detta blev faktiskt bättre än vad jag väntat mig. Kommer inte att bli någon ledarskap nu, eller senare.
Ska försöka få upp några före och efter bilder.
#1270696
Sålt 965:an, antar att snart rasar nå:t på äldste sonens 960 nu när reservdelsbilen lämnat gården...

Mike
Användarvisningsbild
av Jefe
#1270830
Har äntligen kunnat pyssla om bilen igen efter att ryggen har krånglat en tid.
Städat ur bilen invändigt och tvättat av den inklusive en behövlig motortvätt så nu
ser bilen lite roligare ut igen.

Bild

Bild
av johnl
#1270854
Bytte olja och klämde dit ett nytt kupefilter.
Sen rev jag ut ECC-panelen och bytte termistorn som känner tempen på inneluften och reglerar temperaturen.

Mycket jobb för att byta ut en 20-kronorskomponent vars känselkropp är mindre än ett knappnålshuvud men mycket bra resultat!
#1271004
Lämnade in vinterdäcken för om montering, från plåtfälgar till aluminium fälgar, gud va fåfängd man är.
Det är alltid skönt att ha det gjort innan "alla" andra vaknar.
  • 1
  • 986
  • 987
  • 988
  • 989
  • 990
  • 1849

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]