Moderator: Moderatorer

#1510985
Tagit bort några fågelskitar på bilen... :bored:
Sen åkte jag för att titta på några nya bilar jag spanat in på nätet, men det viktigaste för många säljare verkar vara att sitta på sin stol och blänga i telefonen eller att hänga och snacka med kollegor än att kränga en ny bil.
Nåja, det finns andra ställen att spana in och handla bil på om allt klaffar.
#1510987
@fjohan82, Är väl bara att traska in till de om man har något att fråga? ;-) Hur som, vad spanar du efter nu? :-)
#1510988
fjohan82 skrev:Tagit bort några fågelskitar på bilen... :bored:
Sen åkte jag för att titta på några nya bilar jag spanat in på nätet, men det viktigaste för många säljare verkar vara att sitta på sin stol och blänga i telefonen eller att hänga och snacka med kollegor än att kränga en ny bil.
Nåja, det finns andra ställen att spana in och handla bil på om allt klaffar.
Det kan tyckas märkligt men om en säljare idag ska prioritera mellan att svara i telefon och att hjälpa någon i hallen - så ska han ta telefonen för att ha störst chans att sälja. Nästan alla affärer idag inleds antingen med en intressanmälan på internet eller ett telefonsamtal. Det är extremt ovanligt att någon spontantköper en bil i hallen utan att ha kontaktat en säljare först. Nu pratar jag auktoriserad nybilshandel, för mindre begagnathandlare är det annorlunda.
#1510992
Lövet skrev: lör 03 sep 2022, 19:37
fjohan82 skrev:Tagit bort några fågelskitar på bilen... :bored:
Sen åkte jag för att titta på några nya bilar jag spanat in på nätet, men det viktigaste för många säljare verkar vara att sitta på sin stol och blänga i telefonen eller att hänga och snacka med kollegor än att kränga en ny bil.
Nåja, det finns andra ställen att spana in och handla bil på om allt klaffar.
Det kan tyckas märkligt men om en säljare idag ska prioritera mellan att svara i telefon och att hjälpa någon i hallen - så ska han ta telefonen för att ha störst chans att sälja. Nästan alla affärer idag inleds antingen med en intressanmälan på internet eller ett telefonsamtal. Det är extremt ovanligt att någon spontantköper en bil i hallen utan att ha kontaktat en säljare först. Nu pratar jag auktoriserad nybilshandel, för mindre begagnathandlare är det annorlunda.
Okej ja någon slags prio är klart de måste ha, men det kändes lite märkligt må jag säga...
Kanske för att jag är en person som hellre köper en bil face to face än via en hemsida.
Köper man en 2-3-årsbil är det ju såklart att det går bra att fixa med via webben, än för oss som har bilen 5+ år...
#1510994
Micce1980 skrev: lör 03 sep 2022, 19:19 @fjohan82, Är väl bara att traska in till de om man har något att fråga? ;-) Hur som, vad spanar du efter nu? :-)
Absolut, men tycker nog att de behöver lyfta blicken... ;-)
Tänkte mig något i stil med denna: https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 2-15974939
Lite hårda stolar kanske, även om ull-blandningen eller vad det kallas var behagligt... annars har den typ allt och får dra 200 kg mer än min nuvarande bil.
Nåväl vi får se hur det blir... :-)
#1510998
@fjohan82, Ja en CC lär du bli nöjd med. Hade den vanliga som lånebil i 8 dagar och den kändes lägre än förra generationen vilket jag inte föredrog alls. Sen är de faktiskt snyggare med tycker jag :-)
#1511013
Micce1980 skrev: lör 03 sep 2022, 20:58 @fjohan82, Ja en CC lär du bli nöjd med. Hade den vanliga som lånebil i 8 dagar och den kändes lägre än förra generationen vilket jag inte föredrog alls. Sen är de faktiskt snyggare med tycker jag :-)
Jo, kan bara hålla med där. Var lite skeptisk till CC i början, men med 20" och diverse annat gör den sig ganska bra ändå. :-)
#1511014
TommyP86 skrev: lör 03 sep 2022, 21:22 Ser ju trevligt ut Bild inte allt för vanligt med BW dessutom.
så sant! Vi får väl se hur det blir, nu har jag ju precis lagt ut 5-siffrigt på en service...
Sen är det ju inte Google i bilen, men de jag har pratat med inom verkstads-svängen säger att det inte är något man bör sakna.
  • 1
  • 1684
  • 1685
  • 1686
  • 1687
  • 1688
  • 1845

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]