Moderator: Moderatorer

#1315321
Beställde en stor låda med prylar från autodoc förra måndagen och fick veta nu att det blev skickat igår.

Har dom helt tappat farten?
Jag har som längst väntat en kalendervecka på leverans, först trodde jag att fördröjningen berodde på att dom bytt till postnord men det verkar som om ordern inte ens blir plockad

Jag har varit kund i många år och kommer att bli fortsätta handla där men det är ju störigt när det inte kommer någon info förrän jag börjar jaga.
#1315329
Folierat lite grejor på bilen och upptäckt ett herrejösses-stenskott på framrutan. Sambon som hittade det förvisso men det döljs från förarsätet av backspegeln. Vette tusan när det uppkom. Nåja, boka tid hos valfri glasfirma och se ifall de kan laga det.
#1315551
KrakelSpektakel skrev:Igår fick jag hem solarplexus-solskydden till min V70, så nu är det bäcksvart utifrån från b-stolpen och bakåt. :D
Sedan så "skvätte" jag av bilen lite på en ute-sprutare.
Är du nöjd med Solarplexius och vad fick du ge för dom om man får fråga?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

#1315563
Petterlundstrom skrev:
KrakelSpektakel skrev:Igår fick jag hem solarplexus-solskydden till min V70, så nu är det bäcksvart utifrån från b-stolpen och bakåt. :D
Sedan så "skvätte" jag av bilen lite på en ute-sprutare.
Är du nöjd med Solarplexius och vad fick du ge för dom om man får fråga?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Det blev ganska bra, inte 100% utskuret till sidofönstret vid bagaget, i upperkanten så sitter det någon kontakt till värmeslingorna till det fönstret, skulle behövts skäras ut upp emot en halv cm till för att passa bra med min bil.
Utåt så blir det som med bruna solglasögon, samt mörkare (uppenbarligen). Jag hade visserligen en viss toning på baklucka och rutorna till bagaget redan.

Jag mätte storleken utanpå bilen först, och höll på få slag.. "det var ju för lite mer flera centimeter på varje sida".. Sedan mätte jag på insidan och det passade perfekt :D

EDIT: 1395:- betalade jag för 5 plexiglas till min bil, hittade en 10% rabattkod på nätet som fungerade.
#1315673
KrakelSpektakel skrev:
Petterlundstrom skrev:
KrakelSpektakel skrev:Igår fick jag hem solarplexus-solskydden till min V70, så nu är det bäcksvart utifrån från b-stolpen och bakåt. :D
Sedan så "skvätte" jag av bilen lite på en ute-sprutare.
Är du nöjd med Solarplexius och vad fick du ge för dom om man får fråga?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Det blev ganska bra, inte 100% utskuret till sidofönstret vid bagaget, i upperkanten så sitter det någon kontakt till värmeslingorna till det fönstret, skulle behövts skäras ut upp emot en halv cm till för att passa bra med min bil.
Utåt så blir det som med bruna solglasögon, samt mörkare (uppenbarligen). Jag hade visserligen en viss toning på baklucka och rutorna till bagaget redan.

Jag mätte storleken utanpå bilen först, och höll på få slag.. "det var ju för lite mer flera centimeter på varje sida".. Sedan mätte jag på insidan och det passade perfekt :D

EDIT: 1395:- betalade jag för 5 plexiglas till min bil, hittade en 10% rabattkod på nätet som fungerade.
Toppen!

Känns värt att prova på min v70!

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

#1315674
På väg till jobbet igår kväll bromsade jag hårt ett par gånger och efter sista inbromsningen började det skava om bakbromsarna. Beläggen slut efter 6623mil! Rubbet blir bytt nästa vecka.
IMG_20190508_211801.jpg
IMG_20190508_211801.jpg (618.53 KiB) Visad 709 gånger
#1315698
Kom nu på att ja har inga nya bromssköldar hemma till nästa veckas bromsbyte. Beställde direkt för 500kr 100mil gamla men såg ut som nya. Hämtar dom på Demia i Ludvika på måndag. Blir en MC tur på ett par timmar istället för gratis frakt :-D
  • 1
  • 1122
  • 1123
  • 1124
  • 1125
  • 1126
  • 1845

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]