Moderator: Moderatorer

#1382810
Ja Lennart, det var bättre förr. Kanske inte allt men väldigt mycket. Hade min 945a från ny till den hade gått 17000 mil. Reparationer för en femtilapp + sevicekostnader. Såg ut som ny när jag sålde den. :-D Undrar precis som du hur länge jag vågar ha denna bil. :-/
#1382819
EbbevonVolvo skrev: mån 01 jun 2020, 17:29 Undrar precis som du hur länge jag vågar ha denna bil. :-/
En (manlig) släkting på frugans sida (universitetsutbildad inom arkitektur) har alltid köpt kollegors gamla tjänstebilar och kört dom till slut. Brukar ta 10 - 12 åri (oftast Saab eller Volvo) och han gör i pricip inget med dom inte ens normal service och han påstår att det är det billigaste sättet att äga en bil på. Han är numera pensionär sedan typ 10 år så han har ju "missat" dom senaste årens "teknikframgångar" och jag vet faktiskt inte vad för bil han har nu
#1382836
EbbevonVolvo skrev:Ja Lennart, det var bättre förr. Kanske inte allt men väldigt mycket. Hade min 945a från ny till den hade gått 17000 mil. Reparationer för en femtilapp + sevicekostnader. Såg ut som ny när jag sålde den. :-D Undrar precis som du hur länge jag vågar ha denna bil. :-/
Min har gått 16800 mil med likadan drivlina som din, så du behöver inte oroa dej i det närmaste iaf Bild
#1382839
TommyP86 skrev:
EbbevonVolvo skrev:Ja Lennart, det var bättre förr. Kanske inte allt men väldigt mycket. Hade min 945a från ny till den hade gått 17000 mil. Reparationer för en femtilapp + sevicekostnader. Såg ut som ny när jag sålde den. :-D Undrar precis som du hur länge jag vågar ha denna bil. :-/
Min har gått 16800 mil med likadan drivlina som din, så du behöver inte oroa dej i det närmaste iaf
Jo, jag oroar mig. Har bytt balansaxlar en gång och haft visslande ljud efter bytet, lyckligtvis tystnade det efter några hundra mil. Kommer det tillbaka igen?
Lite andra "produktegenskaper" som oroar mig.
#1382851
EbbevonVolvo skrev:Jo, jag oroar mig. Har bytt balansaxlar en gång och haft visslande ljud efter bytet, lyckligtvis tystnade det efter några hundra mil. Kommer det tillbaka igen?
Lite andra "produktegenskaper" som oroar mig.
Behöver man balansaxlar egentligen? Ja, det minskar vibrationer men är dom "livsnödvändiga"? Min motor är första generationen med balansaxlar men dom kopplades bort för c:a 20000 mil sedan och förre ägaren (som kopplade bort dom) märkte ingen skillnad. Jag har inte märkt att den vibrerar eller skakar mer än t.ex frugans Passat (AWT motorn med turbo och kedjedriven balansaxel)
Just det "visslande" ljudet var annars "typiskt" för "min" motor (B234F)
#1382910
Ääääntligen är rutorna tonade på bilen. När jag satte mig i bilen för att åka till verkstan så gormade sambon "ge fan i framrutorna!!!", så ja. Det fick bli en klassisk toning... :bored: :party:
#1382914
grillchips skrev:Ääääntligen är rutorna tonade på bilen. När jag satte mig i bilen för att åka till verkstan så gormade sambon "ge fan i framrutorna!!!", så ja. Det fick bli en klassisk toning... :bored: :party:
HärligtBildbild på resultatet?
Lämnar iväg min på toning på torsdag, blir en lite ljusare film p framrutorna..Bild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

#1382919
@theodorkalin, tänkte att jag ska försöka spola av ca 20cm pollen som ligger på bilen först. :D
Jag var sugen på 50-70% på framrutorna, knappt så man tänker på det liksom. Men ja, ibland får man ge med sig.
#1382921
grillchips skrev:@theodorkalin, tänkte att jag ska försöka spola av ca 20cm pollen som ligger på bilen först. :D
Jag var sugen på 50-70% på framrutorna, knappt så man tänker på det liksom. Men ja, ibland får man ge med sig.
ja usch denna pollen... blir nog där nånstans, lyckades övertala sambon med toning genom att säga att bilen kommer bli mycket svalare och behagligare under resor i bilen under varma dagar :-D
#1382962
Då kom paketet med polermaskin och tillbehör. Kändes bra och ska nog duga till mig. Återkommer när jag har polerat lite.
20200602_152723.jpg
20200602_152723.jpg (903.71 KiB) Visad 861 gånger
  • 1
  • 1328
  • 1329
  • 1330
  • 1331
  • 1332
  • 1845

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]