Moderator: Moderatorer

#1470536
Min mätare stannade på c:a 41500 mil för snart 10 år sedan. Bör ha passerat 50k nu. Den hade rullar c:a 24k när svågern köpte den 1994.hade det fortsatt i samma takt hade den snart varit uppe i 140k. Om den varit kvar. Frugans Subaru XV e-boxer passerade 200 mil i går.... 😄😄
#1470541
Fått erbjudande via brev om tid för besiktning, sista dagen för att köra igenom bilen är 2022-03-31... :bored:
#1470626
fjohan82 skrev:Fått erbjudande via brev om tid för besiktning, sista dagen för att köra igenom bilen är 2022-03-31... :bored:
Jag fick erbjudande från Dekra inte bara via brev utan även via mail och SMS igår. Frågan är varför. Bilen besiktigades, dock inte på Dekra, förra fredagen. :x

/Håkan
#1470741
Lagt i textilmattorna för vinterbruk samt bytt till dom större stänkskydden fram. Dom "nya" vinterhjulen kom 6 mm längre ut, så nu stänkte det upp vansinnigt mycket skit längs sidorna på bilen.
Får se om det hjälper med dessa modifierade stänkskydden.
#1470755
EbbevonVolvo skrev: lör 23 okt 2021, 17:52 Lagt i textilmattorna för vinterbruk samt bytt till dom större stänkskydden fram. Dom "nya" vinterhjulen kom 6 mm längre ut, så nu stänkte det upp vansinnigt mycket skit längs sidorna på bilen.
Får se om det hjälper med dessa modifierade stänkskydden.
Har du bild på det? Vågar inte sätta på Volvo original igen efter att de repat lacken. Blir Rally master i år.
#1470777
DOdell skrev:
EbbevonVolvo skrev: lör 23 okt 2021, 17:52 Lagt i textilmattorna för vinterbruk samt bytt till dom större stänkskydden fram. Dom "nya" vinterhjulen kom 6 mm längre ut, så nu stänkte det upp vansinnigt mycket skit längs sidorna på bilen.
Får se om det hjälper med dessa modifierade stänkskydden.
Har du bild på det? Vågar inte sätta på Volvo original igen efter att de repat lacken. Blir Rally master i år.
Det är en plasttröskel på XC60 så ingen risk för rost! Jag hade en V60 innan dess och där ligger stänkskyddet mot den lackade plåtskärmen. Så det gäller att lägga skydd emellan. Det medföljer en transparent självhäftande plastfolie, montera den!!!! Sedan kommer grus och skit att i alla fall lägga sig mellan stänkskyddet och folien och sakta "äta upp" den. Biltema har en transparent folie som man kan klippa till och ersätta den förbrukade folien. Det tar inte så lång tid att demontera stänkskydden på våren och kontrollera folie/sätta dit ny. Då blir det nog bra.
#1470790
Idag har vi rastat v60:n
Fixat nya däck till dotterns v70II.
Dammsugit egna v70n, nr1.
V70n Nr2, har vi beställt nytt relä till dragkrocken.
V70n, nr2 har jag tvättat å vaxat vinterdäcken inför byte.
V70n, nr1, har även den fått tvättade och vaxade vinterdäck.
  • 1
  • 1559
  • 1560
  • 1561
  • 1562
  • 1563
  • 1843
Abs lampan lyser...

Vad kan de va för fel annars? Abs boxen? Hur […]

Som jag skrev i första inlägget så[…]

Löjliga priser XC70

Då har vi ytterligare ett exemplar för[…]

Oljeförbrukningen d5244t12

På min -16 så är den försumb[…]