Moderator: Moderatorer

#1306883
EbbevonVolvo skrev: lör 23 mar 2019, 14:16
fjohan82 skrev:Tvättat bilen och de i vintras inköpta fälgarna som ska på när det blir stadigt bättre väder :-)

20190323_122832-3024x2268.jpg
Mycket snygga. Skulle jag också kunna tänka mig. Enligt MIG så "ska" en snygg fälg ha fem, tio, femton eller tjugo ekrar när fem bultar syns. Annars störs mitt kontsnärliga öga. :-) Är det ett täcklock över bultarna faller denna "regel".
Ja vi får hoppas att de passar bra :-)
Nu har jag dessutom beställt nya däck till dom, de som sitter på är helt slut. Fick bli Dunlop Sport Maxx RT denna gången.
Skräp eller inte, jag ska skaffa mig min egen uppfattning om Dunlop :-)
#1306910
Sådär, då har Harriet kommit lite närmare jorden!
Bild



Skämt åsido. Hon fick snarare bekänna färg och jag kunde klart konstatera att 15mm spacers och 20"-fälgarna inte orsakar någon rubbing i hjulhuset vid last.
Bild

Vad som skulle bli en tvättdag blev istället en lastdag. 3 vändor med lika stora lass, hujedamig.
#1306932
grillchips skrev: lör 23 mar 2019, 20:41 Sådär, då har Harriet kommit lite närmare jorden!
Bild



Skämt åsido. Hon fick snarare bekänna färg och jag kunde klart konstatera att 15mm spacers och 20"-fälgarna inte orsakar någon rubbing i hjulhuset vid last.
Bild

Vad som skulle bli en tvättdag blev istället en lastdag. 3 vändor med lika stora lass, hujedamig.
Ibland får ju en kombi användas på det där sättet med :-D

Edit: Men due, har du inget lastnät?
#1306950
@Micce1980, för en gångs skull så tyckte även sambon att det var himla dumt att köra sånt här i "fina bilen", "vi skulle kanske ha valt till dragkrok och skippat panoramataket" sa hon. Nej sa jag. Vi skulle ha valt kroken OCKSÅ. Nåja, en Caddy är nära nu känner jag! ;)

Lastnät har jag nog faktiskt inte till bilen nej. Jag vet jag vet, olyckor händer så lätt men tack och lov så bodde de som skänkte stenen ca 200m uppför gatan så jag körde inte snabbare än 15km/h när bilen var lastad. Jag vet inte om jag hade vågat köra den såhär tung i nämnvärt högre hastighet ändå.
#1306961
Ja jävlar det såg tungt ut :-D :-D
Köp till en dragkrok. Med hus blir det alltid nån vända till soptippen och brädgården varje år. Snart ska du säkert köpa en ny grill Big Green Egg dom väger rätt mycket plus nån säck med kol.
#1306963
Tompan60 skrev: lör 23 mar 2019, 23:52 Finns nog inget lastnät som stoppar den vikten...
Med den logiken behöver man inte ens bromsa om man märker att man ändå kommer att kollidera, får man inte stopp på det är det alltså lönlöst...
Men bromsar upp eller tar något eller tar något gör det antagligen, gör mer än inget och det är inte säkert att allt börjar flyga omkring heller...

Ja skottkärra är bra, vi bytte bostad och flyttade en 300m förra året. Efter en körning med bilen tog jag fram säckakörran och lånade en skottkärra av vaktmästaren, så mycket enklare än att packa in o ur bilen ;-) Fick så klart bli släp för de största sakerna
  • 1
  • 1092
  • 1093
  • 1094
  • 1095
  • 1096
  • 1845
Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]