Moderator: Moderatorer

#1502903
TommyP86 skrev:Den går redan uppåt så den fortsätter nog med det.
Passa på att få fri sikt annars, 50k mil är väl som att se genom en fryspåse ungefär Bild
:-D :-D
Joo, det är nog så.... Sprickan har vänt uppåt redan c:a 4 cm (syns inte på bilden) så det är nog så. Faktum är att, med Biltemas "belagda" torkarblad (byter varje år) och en "siktbehandling" typ 2 - 3 gånger om året så funkar det faktiskt. Men bra är den inte..... :x :x
#1502968
Om man nu får smyga in en "katt bland hermelinerna"....
En "stortvätt" hemma på gården, c:a 2 timmar. Så "vältvättad" bil har inte stått på gården sedan jag sålde min trimmade Volvo PV omkring 1991. Nu när vi köpt en "sprillans" ny bil och man är pensionär så är det lättare att ta den tiden. :-D :-D Provade Sonax snabbvax också. Står man kan göra det på våt bil, men jag vet inte..... Ska prova på torr bil nästa gång. Subarun är såpass hög så jag måste ha en pall för att nå hela taket med svampen. Torkade av insida dörrar och dörrstolpar med Sonax och torr duk, funkade mycket bättre.
IMG_20220623_114954.jpg
IMG_20220623_114954.jpg (1 MiB) Visad 953 gånger
#1503023
Lackbehandlingen blev bra. Tycker själv att glansen och djupet i färgen ökade. Inbillning eller inte? Jag hoppas i alla fall att den kommer att hålla sig renare och blir ännu mer lättvättad.
Tog ett foto på nära håll som får mig att bli fundersam. Blir som två olika färger, en osynlig linje (markerat med blått) denna ”linje” syns inte i verkligheten och den flyttar sig om jag tar ett foto längre bak.
Kan det vara en brytning av solljuset i skyddet som ligger på lacken?
55C6E2E6-9E3C-4D71-894F-9229AD34BD01.jpeg
55C6E2E6-9E3C-4D71-894F-9229AD34BD01.jpeg (1.22 MiB) Visad 866 gånger
#1503077
När det ändå gavs tillfälle så får värmaren användas :-)

D23BCAB3-65D9-47AA-ABBF-0D012303696A.png
D23BCAB3-65D9-47AA-ABBF-0D012303696A.png (1.51 MiB) Visad 767 gånger
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503094
En halvstyv tunn slang med en liten bult i funkar bra det också värm en nål och stick helt igenom slangen från två håll. Fyll en 0.5L spruta från BILTEMA med lite spillolja naturligtvis monterar du slangen på den. Gör ett litet hål bak eller fram för T.ex. tröskeln in med slangen. Låååång slang trycker och drar ut slangen samtidigt. Sätter en plastplugg i hålet med rätt storlek.

Din är lite extra. Snygg är den också.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk



#1503171
Bytt gångjärn till bränslepåfyllningsluckan på XC70in.

Det var faktiskt lite pill med det. Fick ett infall och köpte gångjärnet på Biltema men nästa gång beställer jag någon annan stans. Är ganska övertygad om att det blir en nästa gång :-o

I morgon ska jag lossa ratten och ställa den rakt. Nu står ratten lite snett när man kör rakt fram sedan en hjulinställning för några år sedan. Finns få saker som är så frustrerande!
#1503177
Mätt mönsterdjupen på däcken och tycker att de bör klara semesterns fem veckor som startar om två veckor.
Räknar med 2 veckor till Småland på ca 150 mil och 3 veckor till Grekland på ca 780 mil om det blir Kreta som är tanken just nu. Hur många svenskar tar bilen dit? :-)
Kommer passen innan avfärd 26 juli så blir det en lite kortare sträcka via Belgrad, annars blir det att köra runt Serbien via Rumänien.
#1503178
EbbevonVolvo skrev: fre 24 jun 2022, 01:02 Lackbehandlingen blev bra. Tycker själv att glansen och djupet i färgen ökade. Inbillning eller inte? Jag hoppas i alla fall att den kommer att hålla sig renare och blir ännu mer lättvättad.
Tog ett foto på nära håll som får mig att bli fundersam. Blir som två olika färger, en osynlig linje (markerat med blått) denna ”linje” syns inte i verkligheten och den flyttar sig om jag tar ett foto längre bak.
Kan det vara en brytning av solljuset i skyddet som ligger på lacken?
55C6E2E6-9E3C-4D71-894F-9229AD34BD01.jpeg
Det ser mer ut som en skugga av något...?
#1503184
fjohan82 skrev:
EbbevonVolvo skrev: fre 24 jun 2022, 01:02 Lackbehandlingen blev bra. Tycker själv att glansen och djupet i färgen ökade. Inbillning eller inte? Jag hoppas i alla fall att den kommer att hålla sig renare och blir ännu mer lättvättad.
Tog ett foto på nära håll som får mig att bli fundersam. Blir som två olika färger, en osynlig linje (markerat med blått) denna ”linje” syns inte i verkligheten och den flyttar sig om jag tar ett foto längre bak.
Kan det vara en brytning av solljuset i skyddet som ligger på lacken?
55C6E2E6-9E3C-4D71-894F-9229AD34BD01.jpeg
Det ser mer ut som en skugga av något...?
Nej, inte något man ser i sökaren eller direkt på skärmen. Såg det direkt på visningen efter jag tog bilden. Tog flera nya bilder ur olika vinklar, syns inte något i sökaren eller på skärmen! Bara på den tagna bilden!
Mycket märkligt, men jag ska ta fler bilder och se om jag kan komma på vad som gör det. Har även några fler kameror att ta bilder med.
Annars är det det keramiska lackskyddet som gör detta. :-)
av kievY
#1503190
fjohan82 skrev:Mätt mönsterdjupen på däcken och tycker att de bör klara semesterns fem veckor som startar om två veckor.
Räknar med 2 veckor till Småland på ca 150 mil och 3 veckor till Grekland på ca 780 mil om det blir Kreta som är tanken just nu. Hur många svenskar tar bilen dit? :-)
Kommer passen innan avfärd 26 juli så blir det en lite kortare sträcka via Belgrad, annars blir det att köra runt Serbien via Rumänien.
Hur kommer det sig att du tar bilen till Grekland? Det kostar ju en del, tar tid jämfört med flyg. Om man får fråga :)
  • 1
  • 1661
  • 1662
  • 1663
  • 1664
  • 1665
  • 1849

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]