Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
#560460
Monterade min nylackade vinge igår. :D
Idag ska jag försöka mig på att koppla in bromsljuset i vingen på något sätt så att inte glödtrådsvakten lyser (som den gör nu).
Vart kan jag ta bromsljus ström ifrån? Nu har jag tjuvat från ett av dom andra bromsljusen och då lyser ju lampvakten..
#560480
Hmm, det är för att det blir snedbelastning med strömmen eller egentligen resistansskillnader(?) Glödtrådsvakten lyser ju om du stoppar i två olika starka lampor i de två bromsljusen.. Beroende på hur stark lampan i bakvingen är så kanske du kan dra en ledning från vardera lysena? Om du har ett bromsljus i bakrutan så kan du ta från den, då borde inte glödtrådsvakten gnälla...

Jag är inte på något sätt som helst professionell på bil-el men det är i dessa banor som jag skulle försöka koppla på.

Btw, undrar var bromsljuset som är i bakrutan är inkopplad? Ska ut och riva golvmattor så jag kan ju ta en kik (har inget kopplingsschema härochnu) :wink:

Detta var helt OffTopic.. Igår tvättade jag bilen för att idag rubba, vaxa, städa samt plocka av hi-jackersen för att förbereda försäljning.. Har använt bilen i ett halvår och räddat den från en säker död bakom ett uthus ett par mil härifrån. Köpte den billigt, fixade felen och besiktigade den - endast en nolla på rostangrepp på draget :mrgreen:

REDIGERAR: Jag var ut och tittade på hela elkablaget som jag dragit ur en av bilarna (har inte klippt en kabel :mrgreen:. Såg att till lyktan i bakrutan så går det två kablar. Vilka antagligen är plus från båda bromsljusen som jag hade tänkt koppla :)
Användarvisningsbild
av Hygglo
#560522
2 + kablar från varje baklyse till bromsljuset?
Vart får du då - från? eller är lampan jordad i karossen vid bakrutan?
Förövrigt så ska jag prova att koppla ihop mina bromsljus med en sladd från vänster till höger. För inte kan det väll vara så att höger och vänster har en säkring var? dom ligger väll på samma?
#560714
Hygglo skrev:2 + kablar från varje baklyse till bromsljuset?
Vart får du då - från? eller är lampan jordad i karossen vid bakrutan?
I kontaktstycket till ljuset gar det tre kablar; 2 gar in i samma stift (plus) och sen finns det en kabel som maste vara jord! Sen sitter bromsljusen pü samma säkring vad jag har för mig...
#561010
Rengjort spjällhuset, plockade faktiskt ner det i dess delar för att kunna rengöra ordentligt.

Mvh GK
#561332
Jag har nu under kvällen börjat att ställa in framvagnen, det är lite pyssligt men jag hoppas att det blir bra! Jag har även tankat full min 264:a för att nu se hur mycket den verkligen drar...Har märkt att när jag trampar full gas och bilen varvar upp sü börjar den rycka - kanske har jag vridit ned CO-skruven för mycket? :roll:
Användarvisningsbild
av erikn
#561396
Inte idag men i fredags bytte jag olja och oljefilter i motorn, och gjorde förmodligen det första oljebytet i växellådan sedan den lämnade bandet. 16 år och 37 000 mil hade gjort oljan alldeles svart. Känns lite bättre, men det var fortfarande lite pill med ettan och tvåan. Så söndag kväll monterar jag bort damasken och flyttar växelstoppet en mm utåt. Efter det är den bra, men det känns som oljan är för "torr", det är liksom strävt att lägga i växlarna. Undrar om jag inte ska köra med vanlig motorolja i stället som många gör, ATF typ G känns inte helt rätt fast det är det som det ska vara enligt boken.
#561433
En polare kör med mobil 1 i sin låda. Funkar hur bra som helst. (4vxl m od knapp)
Tror det är 8-10 år sedan han bytte till mobil 1.
Bilen hade då gått 53 tusen mil :) Nu vette fasen hur långt den rullat men det är säkert kring 70´nu..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 1845

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]