Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
#561945
Höhö, sedan den 19:e augusti har jag åkt över 100 mil i min. Och då tillkommer det också ganska många mil i den andra bilen, frugans.
#563695
Hade en repa på ena framskärmen ovan hjulet som var övermålad "bättrad" med fel kulör 10mm hög och 150mm lång. Den lagningen har stuckit i ögonen på mig sedan jag köpte bilen.
Nu igår så fick jag äntligen tummen ur och lackade med volvos orginal sprayfärg.
Blev glatt överaskad av att kulören stämde till 100% fast min orginal lack är från -88 och färgen i burken ny så var det exakt lika kulör.

Efter att lacken torkat så våtslipade jag och polerade med Autosol sedan rubbing och sisst med polervax på området brevid själva lagningen där spraydammet hade kommit från lackningen.
Hade även en tendens till appelsinskals effekt i ytan på nya lacken men den försvann vid lite våtslip och polering.
Fast jag själv lagat lacken så kan jag nu i efterhand inte se vart det är lagat fast jag vet vart skadan var.
100% Nöjd med resultatet!
Nu ska jag inhandla fler såna burkar och ge mig på nederdelen av dörrarna där plastsidorna suttit.
Kul med gammla bilar så man kan "pula" lite :)
#578668
Har inskaffat en bättre stereo och en förstärkare, så nu ska det bli lite bättre ljud. Har även plockat fram vinterdäcken för att byta snart. Helt sjukt att sommaren är över. Nu får man frysa i 6 månader. /Clas
#578996
Färdigställde (förhoppnigsvis) min 244 -91 för besiktning, skall besiktiga i morgon så man får se hur det går.

Mvh GK
#579306
Fick nedslag på ojämn bromsverkan bak så nu är det nytt ok som gäller.

Mvh GK
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 1845

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]