Moderator: Moderatorer

#1529257
fjohan82 skrev: tis 31 jan 2023, 18:46 Tvättat bilen efter veckoslutets dryga 100-milaresa.
Det var dock fler än jag som hade tvätta i tankarna, så det var kö till hallen.
Helgens 100 mil.!!! Det tar mig flera månader. När jag jobbade blev det ungefär 50 mil i månaden. Tror inte jag kör mer nu....
#1529259
lennarte skrev: tis 31 jan 2023, 19:39
fjohan82 skrev: tis 31 jan 2023, 18:46 Tvättat bilen efter veckoslutets dryga 100-milaresa.
Det var dock fler än jag som hade tvätta i tankarna, så det var kö till hallen.
Helgens 100 mil.!!! Det tar mig flera månader. När jag jobbade blev det ungefär 50 mil i månaden. Tror inte jag kör mer nu....
Ojdå... Jag har kört nästan exakt 400 mil nu i januari.
Då är dock några längre resor inräknade.
#1529266
TommyP86 skrev: tis 31 jan 2023, 20:06 Ibland kan man dock va lite avis på de som inte kör så mkt. Måste va helt underbart att ha ren bil längre tid än en halv dag Bild
Haha helt klart! :-)
#1529276
TommyP86 skrev:Ibland kan man dock va lite avis på de som inte kör så mkt. Måste va helt underbart att ha ren bil längre tid än en halv dag Bild
Ha, ha, ren bil.... Det är nog ett tag sedan. Brukar köra den i en maskintvätt. Ibland varje år :-o :-o Invändig städning är dock oftare. Öppa alla dörrar och baklucka och ut med alla mattor och allt löst, sedan 10 minuter med tryckluft och sisst tvätta rutor invändigt, = ny bil :-D :-D
#1529350
Vid senaste köpet av bilvårdsprodukter så lade jag till en glasrutebehandling, då nuvarande gjort sitt.
Gick smidigt att lägga på och torka av. Eftersom solen skiner som bara den så får jag vänta och se om den även gör det den ska.
E9E909BE-A78E-419E-B4B4-B6EEFC7E2855.jpeg
E9E909BE-A78E-419E-B4B4-B6EEFC7E2855.jpeg (3.56 MiB) Visad 874 gånger
#1529378
@EbbevonVolvo, Det regnade väl 2h senare? Bara att köra ut bilen ;-) Körde hem på hojen då så det märktes men mest blåste det, inte kul med kastvindar vid kusten då :)

Bästa "p-skivan" där med, lurar på om man skulle beställa ett batteri till den nu då det gått säkert 18 månader eller så sedan byte så kan man göra det när sommarpuckarna ska på. CR2450 ska det visst vara

Bilen står nytvättad och väntar på behandling av gtechniq ceramic på fredag kanske :)
#1529389
Idag beställde jag 4st Varta CR2430 till mina nycklar för 15:-/st. fraktfritt.
Det är mer än dubbelt så dyra på bl.a. Classes, så valet var inte så svårt.
Dessutom skickades inom en timme fick jag en bekräftelse på, så de bör komma imorgon.
https://www.apotea.se/varta-knappcell-cr-2430-1-st
#1529410
Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Det regnade väl 2h senare? Bara att köra ut bilen ;-) Körde hem på hojen då så det märktes men mest blåste det, inte kul med kastvindar vid kusten då :)

Bästa "p-skivan" där med, lurar på om man skulle beställa ett batteri till den nu då det gått säkert 18 månader eller så sedan byte så kan man göra det när sommarpuckarna ska på. CR2450 ska det visst vara

Bilen står nytvättad och väntar på behandling av gtechniq ceramic på fredag kanske :)
Har nog inte bytt batteri i min p-skiva på fyra år! Kanske dags? Ska ta ur den och sätta den i nästa bil, så då passar jag nog på.

Glasrutebehandlingen: Mycket riktigt det kom regn! Ut och provade, fyra slag på torkarna sedan började dom studsa över rutan så jag trodde dom skulle flyga iväg!! Har ALDRIG haft torkare som betett sig så här. Måste göra något...

På Autodudes hemsida så såg jag att man inte skulle stryka på själva torkarbladen. En test på Gyeons youtubesida sa att man skulle. Ett flertal gånger har informationen på Autodudes hemsida varit felaktig så jag strök på torkarbladen. Hoppas det var fel, ska montera på mina andra nya blad och se om det fungerar.

Jag rengjorde först rutan med lera, polerade sedan med polermaskin, tvättade rutan med glasputs, för att avsluta med IPA. Det skulle i alla fall vara enligt instruktion.
Får väl återkomma när jag varit ute och kört med dom nya torkarbladen.
  • 1
  • 1724
  • 1725
  • 1726
  • 1727
  • 1728
  • 1845
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]