Moderator: Moderatorer

#1500554
Hämta bilen hos Autoexperten, där den stått sen i tisdags... 31/5
Dom har fixat ett läckage bakom ena kamaxeldrevet. Passade även på att byta alla remmar å vattenpumpen.
Dyrt blev det, och när jag startade bilen nu på kvällen lyste motorlampan. TACK FÖR KAFFET!! :-(
Senast redigerad av 1 agusta44, redigerad totalt 0 gånger.
#1500792
Blev ett oljebyte ikväll och byte av skivor och belägg i Lördags. Nu får det vara bra för ett tag framöver hoppas jag :-)
#1500799
Gjorde ett tappert försök att stänga av den mest hatade funktion i en volvobil nånsin, automatiskt bakrutesvep när man har backen i och torkarna är på.
Dessvärre utan framgång, fick inte vida att lira med -16, och det var en av få funktioner som saknades i autocom 2020…
#1500807
TommyP86 skrev: mån 30 maj 2022, 22:39 Gjorde ett tappert försök att stänga av den mest hatade funktion i en volvobil nånsin, automatiskt bakrutesvep när man har backen i och torkarna är på.
Dessvärre utan framgång, fick inte vida att lira med -16, och det var en av få funktioner som saknades i autocom 2020…
+1
Undra hur många bakrutetorkarmotorplastdrev som förbrukats genom tiderna runt om i Sverige pga denna funktion. Jag har i alla fall förbrukat 1 st. Då är jag ändå väldigt försiktig av mig och försöker tänka på det. Men man kan ge sig fan på att man antingen kommer åt spaken eller glömmer när det är 2 dm isbark på bakrutan.


Tankat min Volvo. Numera får man inte full tank längre, utan bara runt 65 liter. Hänt mig 2 gånger nu. Detta pga pumpen slår ifrån på 1500 kr. Man tycker mackarna kunde hänga med och höja såna här gränser i takt med att politikerna höjer soppapriserna åt oss.
#1500871
TommyP86 skrev: mån 30 maj 2022, 22:39 Gjorde ett tappert försök att stänga av den mest hatade funktion i en volvobil nånsin, automatiskt bakrutesvep när man har backen i och torkarna är på.
Dessvärre utan framgång, fick inte vida att lira med -16, och det var en av få funktioner som saknades i autocom 2020…
Du har köpt en för gammal bil ;-) på nyare kan du stänga av autofunktionen via mittenskärmen.
Autofunktionen borde vara valbar och avstängd som standard.
#1500893
@TommyP86, Precis så är det tyvärr, lyckades med min MY14. Du får ta det på nästa service kanske?
#1500953
Perra83 skrev:
TommyP86 skrev: mån 30 maj 2022, 22:39 Gjorde ett tappert försök att stänga av den mest hatade funktion i en volvobil nånsin, automatiskt bakrutesvep när man har backen i och torkarna är på.
Dessvärre utan framgång, fick inte vida att lira med -16, och det var en av få funktioner som saknades i autocom 2020…
Du har köpt en för gammal bil ;-) på nyare kan du stänga av autofunktionen via mittenskärmen.
Autofunktionen borde vara valbar och avstängd som standard.
Jag vet Bild
Ska försöka med egenfilad databas någon kväll, tog nån färdig på nätet.
Fick kontakt osv men gick inte se felkoder eller kommunicera med noder.
#1500971
TommyP86 skrev: ons 01 jun 2022, 06:52
Perra83 skrev:
TommyP86 skrev: mån 30 maj 2022, 22:39 Gjorde ett tappert försök att stänga av den mest hatade funktion i en volvobil nånsin, automatiskt bakrutesvep när man har backen i och torkarna är på.
Dessvärre utan framgång, fick inte vida att lira med -16, och det var en av få funktioner som saknades i autocom 2020…
Du har köpt en för gammal bil ;-) på nyare kan du stänga av autofunktionen via mittenskärmen.
Autofunktionen borde vara valbar och avstängd som standard.
Jag vet Bild
Ska försöka med egenfilad databas någon kväll, tog nån färdig på nätet.
Fick kontakt osv men gick inte se felkoder eller kommunicera med noder.
Jaha du är en sån hårding. Jag skulle oxå vilja kunna lite sånt men det är så sällan det behövs.
Släng in bilen till Volvo så fixar dom det och passa samtidigt på att uppdatera lite mjukvaror, det brukar inte kosta så mycket.
  • 1
  • 1651
  • 1652
  • 1653
  • 1654
  • 1655
  • 1845

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen