Moderator: Moderatorer

#1295292
fjohan82 skrev: sön 27 jan 2019, 19:31
SBergdahl skrev: sön 27 jan 2019, 19:06 Snygga fälgar, även om jag inte alls tycker valet av profil är rimligt ;-)

Beställde Tershine Purify S och Refract för en stund sen. Bortkastat närmaste månaden kanske men det är ju snart vår .. :-)
Alla kan inte gilla ballongdäck ;-)
Det värsta är när man hamnar på dåliga vägar i mindre bemedlade länder, men då får man ta det lite easy...
Vi har spårvagnar här ;-)
#1295501
Blev ett nytt hjullager på V70:in samt en liten uppgradering med retrofit av dammskyddet mellan lager och drivknut som sitter på V70N. Artikelnummer 30647015, 38 kr ifall någon undrar. Får se om detta ökar livslängden på lagrena. Fått byta dessa mellan 8000-10000 mil...
IMAG1228.jpg
IMAG1228.jpg (135.16 KiB) Visad 1775 gånger
IMAG1224.jpg
IMAG1224.jpg (88.71 KiB) Visad 1775 gånger
Sen blev det besiktning idag och den seglade igenom utan problem :-D
2019.jpg
2019.jpg (86.86 KiB) Visad 1775 gånger
#1295512
Besiktning av V70n imorse som blev en diger arbetsorder.

*Spindelled
*Färdbroms ojämn samt anliggning
*Krängningshämmare stag fram, glapp båda sidor.
*Felkod P0805

Så då har jag iaf en månad på mig att krångla

Nya bromsbelägg och spindlar ligger i garaget så då återstår lite inköp av bussningar, har några powerflex som iofs kommer till användning men det är väl kanske lika bra att kötta på hela framvagnen.

Felkoden anger "Clutch Position Sensor Circuit" vad nu det kan vara, känns som detta kommer att äta den mesta av tiden.

Bilen har precis passerat 19kkm så det finns nog lite kvar att ge, den andra vi har kroknade först vid 34kkm.
#1295538
Jallemet skrev: *Felkod P0805

Felkoden anger "Clutch Position Sensor Circuit" vad nu det kan vara, känns som detta kommer att äta den mesta av tiden.
Hur kan man få nedslag på en sådan felkod? Kan ju knappas påverka emissionerna...

Du har säkert en liten givare som sitter på kopplingspedalen som talar om för motorstyrenheten hur många % som kopplingen är nedtryckt. Kolla så att den sitter fast som den ska i sitt länkage. Borde även gå att kontrollmäta den med en multimeter (ohm).
#1295546
SubMarine skrev:
Jallemet skrev: *Felkod P0805

Felkoden anger "Clutch Position Sensor Circuit" vad nu det kan vara, känns som detta kommer att äta den mesta av tiden.
Hur kan man få nedslag på en sådan felkod? Kan ju knappas påverka emissionerna...

Du har säkert en liten givare som sitter på kopplingspedalen som talar om för motorstyrenheten hur många % som kopplingen är nedtryckt. Kolla så att den sitter fast som den ska i sitt länkage. Borde även gå att kontrollmäta den med en multimeter (ohm).
Den kom under bra-att-veta men det är väl lika bra att åtgärda.
#1295568
Tredje servicen avklarad. Samtidigt fyller bilen 3 år i dagarna. Även fått framrutan bytt idag, gammal spricka sen bilen bara var någon månad gammal. Första besiktningen imorgon. Ska väl inte vara några större fel på nyservad bil med 3300 mil på mätaren hoppas jag.
#1295606
Mjölby skrev:Ska väl inte vara några större fel på nyservad bil med 3300 mil på mätaren hoppas jag.
Jag fick blank lapp i mars i fjor efter 30 år och 49000 mil. Din ska väl inte vara sämre får vi hoppas.... :-) :-D
#1295630
lennarte skrev: tis 29 jan 2019, 09:22
Mjölby skrev:Ska väl inte vara några större fel på nyservad bil med 3300 mil på mätaren hoppas jag.
Jag fick blank lapp i mars i fjor efter 30 år och 49000 mil. Din ska väl inte vara sämre får vi hoppas.... :-) :-D
Den gick igenom utan anmärkningar. 2 år till nästa besiktning. Förra bilen jag hade hann jag sälja precis innan den var 5 år, men tror nog jag behåller min nuvarande bil lite längre. Hade en V70 Glt i början av 2000-talet som gått ca 50.000 mil när jag köpte den. Bästa bilen jag någonsin haft. Ångrar att jag sålde den. Men det visar vilka bra bilar Volvo är 🙂. Allting har sin tid med, och jag är nöjd med min "nya" V70. Skulle bara ha en sån ny, oavsett pris, när jag fick reda på att dom skulle sluta tillverka den. Dyrt, men värt varenda krona. Priset straxt under 400.000 i Januari 2016 säger jag inte så mycket om. Men man blir ju lite ledsen när man ser hur mycket den är värd idag. Skulle gärna vilja ha en ny V60, men det får vänta. Blir för mycket imellan just nu för mig.
  • 1
  • 1060
  • 1061
  • 1062
  • 1063
  • 1064
  • 1850

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]