- ons 14 okt 2020, 09:16
#1407123
Svurit över min j*vla klumpighet.
Skulle bara byta batteri, jo tjena!
Bultarna till fjäderbensstaget var dragna med mutterknack, inte moment. En gick tvärt av när jag skulle lossa den för att lättare komma åt batteriet....
Enda lösningen är att riva och byta fjäderbenslagringen, konstruktionen gör att det inte går att borra ur på ett riskfritt sätt.
En skruvutdragare klarar inte heller det, så hårt som det sitter.
2000 spänn åt helvete (går inte att hitta många verkstäder med 1 dags varsel, reser bort imorgon och måste ha bilen då) exklusive kostnaden för ett nytt batteri... Jag får kalla det för läropeng: Gör aldrig något mer med bilen.
Skulle bara byta batteri, jo tjena!
Bultarna till fjäderbensstaget var dragna med mutterknack, inte moment. En gick tvärt av när jag skulle lossa den för att lättare komma åt batteriet....
Enda lösningen är att riva och byta fjäderbenslagringen, konstruktionen gör att det inte går att borra ur på ett riskfritt sätt.
En skruvutdragare klarar inte heller det, så hårt som det sitter.
2000 spänn åt helvete (går inte att hitta många verkstäder med 1 dags varsel, reser bort imorgon och måste ha bilen då) exklusive kostnaden för ett nytt batteri... Jag får kalla det för läropeng: Gör aldrig något mer med bilen.
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...