Moderator: Moderatorer

#1407123
Svurit över min j*vla klumpighet.
Skulle bara byta batteri, jo tjena!
Bultarna till fjäderbensstaget var dragna med mutterknack, inte moment. En gick tvärt av när jag skulle lossa den för att lättare komma åt batteriet.... :devil: :mad:
Enda lösningen är att riva och byta fjäderbenslagringen, konstruktionen gör att det inte går att borra ur på ett riskfritt sätt.
En skruvutdragare klarar inte heller det, så hårt som det sitter.
2000 spänn åt helvete (går inte att hitta många verkstäder med 1 dags varsel, reser bort imorgon och måste ha bilen då) exklusive kostnaden för ett nytt batteri... Jag får kalla det för läropeng: Gör aldrig något mer med bilen.
#1407144
fjohan82 skrev: ons 14 okt 2020, 09:16 Svurit över min j*vla klumpighet.
Skulle bara byta batteri, jo tjena!
Bultarna till fjäderbensstaget var dragna med mutterknack, inte moment. En gick tvärt av när jag skulle lossa den för att lättare komma åt batteriet.... :devil: :mad:
Enda lösningen är att riva och byta fjäderbenslagringen, konstruktionen gör att det inte går att borra ur på ett riskfritt sätt.
En skruvutdragare klarar inte heller det, så hårt som det sitter.
2000 spänn åt helvete (går inte att hitta många verkstäder med 1 dags varsel, reser bort imorgon och måste ha bilen då) exklusive kostnaden för ett nytt batteri... Jag får kalla det för läropeng: Gör aldrig något mer med bilen.
Lider med dig! Har policy att bara röra det jag klarar av. Men du kanske bytt batteri förut? Lycka till!!!
#1407149
DOdell skrev: ons 14 okt 2020, 12:34
fjohan82 skrev: ons 14 okt 2020, 09:16 Svurit över min j*vla klumpighet.
Skulle bara byta batteri, jo tjena!
Bultarna till fjäderbensstaget var dragna med mutterknack, inte moment. En gick tvärt av när jag skulle lossa den för att lättare komma åt batteriet.... :devil: :mad:
Enda lösningen är att riva och byta fjäderbenslagringen, konstruktionen gör att det inte går att borra ur på ett riskfritt sätt.
En skruvutdragare klarar inte heller det, så hårt som det sitter.
2000 spänn åt helvete (går inte att hitta många verkstäder med 1 dags varsel, reser bort imorgon och måste ha bilen då) exklusive kostnaden för ett nytt batteri... Jag får kalla det för läropeng: Gör aldrig något mer med bilen.
Lider med dig! Har policy att bara röra det jag klarar av. Men du kanske bytt batteri förut? Lycka till!!!
Tack, jag tyckte det såg lätt ut: Lossa en bult och vika staget åt sidan. Men icke..
Jo det har jag gjort, men inte på denna bilen. Bättre med bilar där batteriet är i bagaget.
#1407150
fjohan82 skrev:
DOdell skrev: ons 14 okt 2020, 12:34
fjohan82 skrev: ons 14 okt 2020, 09:16 Svurit över min j*vla klumpighet.
Skulle bara byta batteri, jo tjena!
Bultarna till fjäderbensstaget var dragna med mutterknack, inte moment. En gick tvärt av när jag skulle lossa den för att lättare komma åt batteriet.... Bild :mad:
Enda lösningen är att riva och byta fjäderbenslagringen, konstruktionen gör att det inte går att borra ur på ett riskfritt sätt.
En skruvutdragare klarar inte heller det, så hårt som det sitter.
2000 spänn åt helvete (går inte att hitta många verkstäder med 1 dags varsel, reser bort imorgon och måste ha bilen då) exklusive kostnaden för ett nytt batteri... Jag får kalla det för läropeng: Gör aldrig något mer med bilen.
Lider med dig! Har policy att bara röra det jag klarar av. Men du kanske bytt batteri förut? Lycka till!!!
Tack, jag tyckte det såg lätt ut: Lossa en bult och vika staget åt sidan. Men icke..
Jo det har jag gjort, men inte på denna bilen. Bättre med bilar där batteriet är i bagaget.
Ja det där var ju inte roligt. Jag fick loss mitt stag, det satt ordentligt och skruvarna var väldigt rostiga. Istället råkade jag peta till den ena skruven så den for ner och försvann i motorutrymmet någonstans och den kom inte ut under. Hämtade ut en ny skruv imorse så ordningen är återställd.
#1407201
Henkan skrev:
fjohan82 skrev:
DOdell skrev: ons 14 okt 2020, 12:34 Lider med dig! Har policy att bara röra det jag klarar av. Men du kanske bytt batteri förut? Lycka till!!!
Tack, jag tyckte det såg lätt ut: Lossa en bult och vika staget åt sidan. Men icke..
Jo det har jag gjort, men inte på denna bilen. Bättre med bilar där batteriet är i bagaget.
Ja det där var ju inte roligt. Jag fick loss mitt stag, det satt ordentligt och skruvarna var väldigt rostiga. Istället råkade jag peta till den ena skruven så den for ner och försvann i motorutrymmet någonstans och den kom inte ut under. Hämtade ut en ny skruv imorse så ordningen är återställd.
Min var också rostig, men nu blir det fixat så...
Har dragit om sladden till laddarens snabbkoppling ikväll, bytt batteri och satt det på laddning, lite större med det höga locket.
Nu kan verkstan dra åt staget bäst de vill imorgon, hoppas på att slippa grejja med detta mer så länge jag har kvar bilen.
.
.
.
Batteri.jpg
Batteri.jpg (163.47 KiB) Visad 804 gånger
Batterilåda.jpg
Batterilåda.jpg (221.54 KiB) Visad 804 gånger
#1407214
UnleashFusion skrev: fre 09 okt 2020, 18:06
fjohan82 skrev: tor 08 okt 2020, 20:23 Då borde det räcka att byta adaptern...
Kan man sätta den i ett skruvstäd så är det lättare, lätt att tappa greppet annars då den som sagt är limmad.
Sådär beställt 1.4mm, kan nog låna en stund från bilverkstadens skruvstäd. Sen blir det och prova om vattenflödet hos GDS och om det blir samma sak efter byte får jag dessvärre returnera produkten då den inte kommer kunna användas.
trots byte till en 1.4mm flödesadapter så var flödet liksom likadant som på 1.2mm.. kollade båda "flödesadaptrarna" mellan 1.2 och 1.4 men dom såg identiska?? frågan är om jag fick en 1.2... vare sig hur jag än kolla så var både fram och bak i diameter etc densamma -_- .. redan gått 9dagar och jag orkar inte mer.. blev retur istället
#1407215
UnleashFusion skrev: ons 14 okt 2020, 20:41
UnleashFusion skrev: fre 09 okt 2020, 18:06
fjohan82 skrev: tor 08 okt 2020, 20:23 Då borde det räcka att byta adaptern...
Kan man sätta den i ett skruvstäd så är det lättare, lätt att tappa greppet annars då den som sagt är limmad.
Sådär beställt 1.4mm, kan nog låna en stund från bilverkstadens skruvstäd. Sen blir det och prova om vattenflödet hos GDS och om det blir samma sak efter byte får jag dessvärre returnera produkten då den inte kommer kunna användas.
trots byte till en 1.4mm flödesadapter så var flödet liksom likadant som på 1.2mm.. kollade båda "flödesadaptrarna" mellan 1.2 och 1.4 men dom såg identiska?? frågan är om jag fick en 1.2... vare sig hur jag än kolla så var både fram och bak i diameter etc densamma -_- .. redan gått 9dagar och jag orkar inte mer.. blev retur istället
Märkligt, men bra att den gick att returnera.
Får man vara nyfiken och fråga vilken hall du besökte?
#1407225
fjohan82 skrev: ons 14 okt 2020, 20:43
Märkligt, men bra att den gick att returnera.
Får man vara nyfiken och fråga vilken hall du besökte?
OKQ8 -GDS hall med 4+1 platser, möjligt att det är autodudes variant som har problemet. dock inte provat t.ex. bbv bollnäs eller om det är samma hmm
#1407467
Monterat originalförstärkare under passagerarstolen i S70:n. Ljudet fick ett rejält lyft!
Enda problemet är att jag blev väldigt sugen på en SC-901 nu...
  • 1
  • 1389
  • 1390
  • 1391
  • 1392
  • 1393
  • 1851

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]