Moderator: Moderatorer

#1322172
p1ngwin skrev:Polerat och gjort bilen sommarfin :-D
Bild
Det gjorde du riktigt bra :-)
#1322200
Tvättat den för första gången på ett tag. Först BBV Grön sen en tvätt med #Semper och därefter ytterligare en med #Revita. Nu glänser det fint igen.

Har också återställt ordningen genom att skruva dit 16" igen. Så nu har jag en uppsättning Arakkis över. Hittade också varför det skrapade mer när jag svängde åt ena hållet än andra för det tog i innerskärmarna. Den lilla plåten som ska skydda mot skrap hade lossnat i ett hörn och hängde ner så det skrapade extra mycket..
#1322232
Lagt en beställning på en beggad luftburk, tänkte experimentera med öppet filter utan att förstöra något jag inte kan återställa sedan. Med lite tur blir det en uppsättning H&R på bilen ikväll också.
#1322315
Idag passerades 8000 mil...
Passade även på att byta olja och filter inför helgens Skåneresa och kommande semester. Första gången för mig, det tog 45 minuter för en glad amatör :-)
Flaskan till höger nedan kostade 319:- på Bilia Nacka vid ett tidigare tillfälle och den till vänster kostade 99:- utanför Vallentuna idag, tog en extra att ha i bilen. :-)
8000 mil.jpg
8000 mil.jpg (251.9 KiB) Visad 590 gånger
Olja x 2.jpg
Olja x 2.jpg (207.73 KiB) Visad 590 gånger
#1322317
Ska du behålla Arakkis fälgarna eller sälja? :-)
SBergdahl skrev:Tvättat den för första gången på ett tag. Först BBV Grön sen en tvätt med #Semper och därefter ytterligare en med #Revita. Nu glänser det fint igen.

Har också återställt ordningen genom att skruva dit 16" igen. Så nu har jag en uppsättning Arakkis över. Hittade också varför det skrapade mer när jag svängde åt ena hållet än andra för det tog i innerskärmarna. Den lilla plåten som ska skydda mot skrap hade lossnat i ett hörn och hängde ner så det skrapade extra mycket..
#1322330
kievY skrev: ons 19 jun 2019, 16:13 Ska du behålla Arakkis fälgarna eller sälja? :-)
SBergdahl skrev:Tvättat den för första gången på ett tag. Först BBV Grön sen en tvätt med #Semper och därefter ytterligare en med #Revita. Nu glänser det fint igen.

Har också återställt ordningen genom att skruva dit 16" igen. Så nu har jag en uppsättning Arakkis över. Hittade också varför det skrapade mer när jag svängde åt ena hållet än andra för det tog i innerskärmarna. Den lilla plåten som ska skydda mot skrap hade lossnat i ett hörn och hängde ner så det skrapade extra mycket..
Sälja tänkte jag. Skicka ett PM med din mail så skickar jag bilder om det är intressant.
#1322445
AndreasThn skrev:Snyggt Briander :-)
Tack!
Perra83 skrev:Ja det där blev ju perfekt!!! Kanske blir ännu lite lägre efter några mil.
Jag är ruggigt nöjd! Ja det finns en chans/risk, ska vänta lite med eventuella spacers bak tills den har landat helt.
  • 1
  • 1142
  • 1143
  • 1144
  • 1145
  • 1146
  • 1852
Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]