Moderator: Moderatorer

#1282529
AndreasThn skrev:
grillchips skrev: fre 23 nov 2018, 09:01 Beställt mer bilvård. Det kan man väl aldrig ha för mycket av?
Sitter och filar på en beställning jag med :-D 8-)
Lade min beställning i natt. Senaste beställningen var ju "Singlesday", och det var ju länge sedan. :-o
#1282539
Åkt till Bilprovningen och fått strålkastarna justerade, de stod kraftigt fel efter "justeringen" som verkstan gjorde... :bored: Killen på besiktningen trodde att det var några clips inne i strålkastaren som har lossnat, därav att ljuset fladdrar. Tydligen inte helt ovanligt...
Sen bar det av till den ÅF där jag köpte bilen, de ska se över vad dom kan göra åt spegeln och belysningen och återkomma.
På vägen hem blev det shopping hos Autodude, bl.a. lite Tershine och Gtechniq, valde detta istället för att beställa via nätet. Risk att leveranser returneras när jag inte kan hämta ut det på en dryg vecka, har hänt innan...
Nu får jag inte plats med mer bilvårdsprylar. :-)
#1282711
Editdriver skrev: lör 24 nov 2018, 17:36 S/V/XC-90 Begagnade fälgar + Nya R2.
Man får väl försöka vara fin även på vintern.. :-) 20181118_105633.jpg
Ser ju ut som ännu en faceliftad modell ju, kalas!!!

Vad är allt annat du gjort, som listerna på dörrarna?
#1282713
Tackar ;-) Tack vare Kinetiknivån så var fönsterlisterna svarta från fabrik. Defuser, nere på dörrarna o bakspoiler är blanksvart folie. Backspeglar valdes svarta. Rutorna mellan a-stolparna (långa vägen..) fick 55%-ig solfilm. Lite goare muller med Simons.(1st ljudburks) Hico cornersplitters fixar den tråkiga icke r-design-fronten.. Stänkplättarna kanske inte pumpar men skyddar o förlänger renbiltiden något..
Användarvisningsbild
av SebSE
#1282734
BBV verkar ha lite fullt upp med alla beställningar och min är inte skickad ens. Och nu kunde jag inte vänta längre så blev en snabbtvätt i en timme.

Fick roa mig åt en man med en (iofs fin för att vara det märket) BMW som stod och försökte få fälgarna rena med hjälp av OKQ8s avfettning.... Nästan så jag ville avbryta min tvätt och ge honom tips om att fälgrengöring heter det av en anledning ;-)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1282736
fjohan82 skrev:Åkt till Bilprovningen och fått strålkastarna justerade, de stod kraftigt fel efter "justeringen" som verkstan gjorde... :bored: Killen på besiktningen trodde att det var några clips inne i strålkastaren som har lossnat, därav att ljuset fladdrar. Tydligen inte helt ovanligt...
Sen bar det av till den ÅF där jag köpte bilen, de ska se över vad dom kan göra åt spegeln och belysningen och återkomma.
På vägen hem blev det shopping hos Autodude, bl.a. lite Tershine och Gtechniq, valde detta istället för att beställa via nätet. Risk att leveranser returneras när jag inte kan hämta ut det på en dryg vecka, har hänt innan...
Nu får jag inte plats med mer bilvårdsprylar. :-)
Posten som strular?
Jag vågar inte betälla saker om jag inte får kollinummer. Aviseringen från den statliga kollossen på lerfötter fungerar inte alls.
Däremot gillar jag verkligen deras app :)
Tershine står på min lista när jag får mitt garage :)
#1282741
SebSE skrev: lör 24 nov 2018, 22:52
fjohan82 skrev:Åkt till Bilprovningen och fått strålkastarna justerade, de stod kraftigt fel efter "justeringen" som verkstan gjorde... :bored: Killen på besiktningen trodde att det var några clips inne i strålkastaren som har lossnat, därav att ljuset fladdrar. Tydligen inte helt ovanligt...
Sen bar det av till den ÅF där jag köpte bilen, de ska se över vad dom kan göra åt spegeln och belysningen och återkomma.
På vägen hem blev det shopping hos Autodude, bl.a. lite Tershine och Gtechniq, valde detta istället för att beställa via nätet. Risk att leveranser returneras när jag inte kan hämta ut det på en dryg vecka, har hänt innan...
Nu får jag inte plats med mer bilvårdsprylar. :-)
Posten som strular?
Jag vågar inte betälla saker om jag inte får kollinummer. Aviseringen från den statliga kollossen på lerfötter fungerar inte alls.
Däremot gillar jag verkligen deras app :)
Tershine står på min lista när jag får mitt garage :)
Nja, jag har parkerat min bil på Arlanda under lördagen.
Är i Dubai nu och ska så vara en vecka typ, så jag vill inte ha leveranser liggandes som kan riskera att returneras. Dessutom har jag en hel del i förrådet så... Men Posten är Posten... :bored:
Nåväl! Vad ska jag åka i denna veckan här i värmen? (27 grader nu kl 03:30 lokal tid) Det blev en vit Pajero med V6 (3,5-3,8 liter?), absolut inte snabbast men vilket härligt motorljud :-)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... Exceed.jpg
  • 1
  • 1030
  • 1031
  • 1032
  • 1033
  • 1034
  • 1849

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]