Moderator: Moderatorer

#1391826
Blev Tyskland över dagen igår (rödby-Puttgarden) Nollställde tripmätaren och mätte nästintill exakt 100 mil på metern lustigt nog. Får nog klämma in en tvätt i kväll igen då bilen har samlat på sig 1 miljon flugor i fronten...
#1391838
Henkan skrev: tis 21 jul 2020, 18:24 Hm... Kan man åka dit?
Ja, Tyskland har avskaffat karantän och redovisning av resan för svenskar så det är bara att resa på.
Jag ska köra Rostock-München på tisdag, sen vidare till Split på onsdag. :-)
#1391850
Henkan skrev: tis 21 jul 2020, 18:48 Men var det inte bara skåningar som fick komma in i Danmark, vi stockholmsjävlar fick surt sitta hemma? Om det där är riktigt så kanske man skulle ta en tur till Bordershop Bild
Du får använda Danmark för transit, dvs inte stanna i landet.
Jag ska göra det på hemresan, inga konstigheter med det, men ha er bokning för nästa färja tillgänglig för att visa upp. Pass är mkt bra att ha med också.
#1391859
Danmark mdf har man kunnat använda som transitland hela tiden, man fick ej stanna men vem hade kunnat kolla om du kört in i Odense och köpt dig en marsipangris 🐽 Själv får jag väl komma in där nu och sambon har fått komma in hela tiden som svensk då hennes arbetsgivare även ger henne fri sjukvård där. En rejäl soppa är det och det serveras olika soppor hela tiden :bored:
#1391882
Jajjemän. Som Micce säger kan man använda Danmark som transitland. Tyskland gick ut förra veckan med att det är ingen karantän på svenskar längre utan att vi får resa fritt i Tyskland.

På Öresundsbron hade de kontroll och frågade vart vi skulle. Mer konstigt än så var det ej. Vi stannade faktiskt och tanka i Danmark och handlade på en mack. Om det är tillåtet som svensk vet jag ej.

Pass är däremot viktigt, räcker inte med körkort! När man kommer i hamn i Rödby från Puttgarden måste man kunna uppvisa giltigt id och körkortet räcker inte. Nationellt id eller pass som gäller. Så har det varit sen innan corona bröt ut.

Fasen på färjan hem! Tungt lastad men nivåregleringen gjorde verkligen nytta ;)
Adjustments.jpg
Adjustments.jpg (239.69 KiB) Visad 827 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 1356
  • 1357
  • 1358
  • 1359
  • 1360
  • 1852

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]