Moderator: Moderatorer

#1543927
Henkan skrev: sön 11 jun 2023, 16:50 Idag har jag bytt olja och filter. Det var bara 500 mil sedan service i slutet på november. Kör för lite nuförtiden så bilen mår ju dåligt.
Ja det var inte mycket, jag har kört 500 mil de senaste två månaderna...
av kievY
#1544005
Hängde vid vattnet hela dagen igår, idag blev det att dammsuga all sand och skit. Körde på grusväg, hela baken är alldeles dammig men det får bli en annan dag.
Annars rullar den på, snart dags för europatrip så får den sträcka lite på sig.
#1544023
@kievY, Vart bär det av? Drar mot alperna om någon vecka eller så :-)
#1544059
@Micce1980, Först ska vi till Dalarna under midsommar, sen 2 veckor efter det blir det Bremen, Amsterdam, Antwerpen, Eperney, Moseldalen för att sen åka mot Prag och Berlin på slutet.
#1544078
kievY skrev: tis 13 jun 2023, 07:46 @Micce1980, Först ska vi till Dalarna under midsommar, sen 2 veckor efter det blir det Bremen, Amsterdam, Antwerpen, Eperney, Moseldalen för att sen åka mot Prag och Berlin på slutet.
Just det, det var ni som skulle till Champagne med mera 🍾 Kul ;-)
#1544084
Micce1980 skrev:
kievY skrev: tis 13 jun 2023, 07:46 @Micce1980, Först ska vi till Dalarna under midsommar, sen 2 veckor efter det blir det Bremen, Amsterdam, Antwerpen, Eperney, Moseldalen för att sen åka mot Prag och Berlin på slutet.
Stämmer, alla miljödekaler har kommit bilen är servad och besiktad. Skulle bli runt 350-400 mil när jag kikade lite snabbt. Blir besök hos moet och smaka lite vin från Mosel.
Just det, det var ni som skulle till Champagne med mera 🍾 Kul ;-)
#1544239
Upptäckt ett konstigt "klickljud" på min V40 -2014 under en period nu. Om jag gör en högersväng in i en perkreringsficka tillexempel och backar 2 meter backåt för att räta upp så uppkommer detta klickljud och man känner klicket i golvet med fötterna. Någon som har en aning ? Vad det kan vara ?

Jag har kollat så att fjädrarna inte är brustna och ser inget konstigt under bilen.
#1544262
VolvoJull3 skrev:Upptäckt ett konstigt "klickljud" på min V40 -2014 under en period nu. Om jag gör en högersväng in i en perkreringsficka tillexempel och backar 2 meter backåt för att räta upp så uppkommer detta klickljud och man känner klicket i golvet med fötterna. Någon som har en aning ? Vad det kan vara ?

Jag har kollat så att fjädrarna inte är brustna och ser inget konstigt under bilen.
Drivaxelknut.
#1544299
Drivaxelknut har slagit mig med, men det borde klicka mer och morra. Detta låter som något fastnar sen släpper. Hjullagret borde brumma/missljuda i fart när man svänger. De har mina andra lager gjort när de blivit kassa..kan det ha något med hill-holder funktionen att göra ?
  • 1
  • 1774
  • 1775
  • 1776
  • 1777
  • 1778
  • 1853

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]

Spontant känns det som att D4 är valet ([…]

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]