Moderator: Moderatorer

#1340097
Hämtat mina vinterhjul till V60:n. Säljaren hade fått dom nu. Tydligen Continental ContiVikingContact 6, 205/60 R16
Det blir säkert bra. Hade kanske velat ha dubbdäck egentligen. Men så mycket snö och is är det inte i Göteborg så det blir dubbfritt ett par år.

Bild
#1340125
Kör med exakt likadana vinterfälgar och likadana vinterdäck på min V60 i GBG (kör ca 6mil om dagen), är riktigt nöjd med dessa. Bra grepp, tysta och verkar inte slitas så mycket. Har aldrig saknat vinterdäck i GBG (kört nu i 6 år dubbfritt, aldrig saknat dubbdäck trots vissa dagar med "snökaos" och is på vägbanan).
#1340191
Åkte förbi och klappade lite på bilen på vägen hem idag.
Det ser onekligen ut som att jag inte får en ny bil, utan att den går att rädda, men mycket under och bak är demonterat och kommer ersättas med nya delar.
20191002_165919-3024x2268.jpg
20191002_165919-3024x2268.jpg (564.24 KiB) Visad 894 gånger
#1340196
fjohan82 skrev: ons 02 okt 2019, 17:31 Åkte förbi och klappade lite på bilen på vägen hem idag.
Det ser onekligen ut som att jag inte får en ny bil, utan att den går att rädda, men mycket under och bak är demonterat och kommer ersättas med nya delar.
Det är väl positivt att det inte var så farligt förutom att bakre-delarna som gick sönder men plast som går att ersätta? :)
#1340199
UnleashFusion skrev: ons 02 okt 2019, 18:16
fjohan82 skrev: ons 02 okt 2019, 17:31 Åkte förbi och klappade lite på bilen på vägen hem idag.
Det ser onekligen ut som att jag inte får en ny bil, utan att den går att rädda, men mycket under och bak är demonterat och kommer ersättas med nya delar.
Det är väl positivt att det inte var så farligt förutom att bakre-delarna som gick sönder men plast som går att ersätta? :)
Jo absolut, är ju nöjd annars :-)
Lånebilen har vissa detaljer jag stör mig mer och mer på, allt från att det endast är en lampa i solskydden (gör att det lyser från sidan) till den mindre bränsletanken till förvånansvärt dålig belysning... Men de integrerade spolarna är smart och den kopplar upp BT snabbare och skiftet mellan FM och Spotify via BT går riktigt snabbt.
#1340204
fjohan82 skrev: ons 02 okt 2019, 18:25 Jo absolut, är ju nöjd annars :-)
Lånebilen har vissa detaljer jag stör mig mer och mer på, allt från att det endast är en lampa i solskydden (gör att det lyser från sidan) till den mindre bränsletanken till förvånansvärt dålig belysning... Men de integrerade spolarna är smart och den kopplar upp BT snabbare och skiftet mellan FM och Spotify via BT går riktigt snabbt.
Det är nu man ska klämma&känna om det verkligen är värt och uppgradera till en annan bil i framtiden eller om den nuvarande fortfarande är bättre på många sätt. fokusera just på interiör-mässigt vad som är dåligt/bra jämfört med sin egna.(självklart är lånebilen inte den optimala att jämföra dels för att det är enklare "utrustning" än den man har som bättre utrustning.

Kan givetvis förstå att på dom nyare är elektroniken självfallen snabbare, bättre men vissa kanske gillar den robusta med knappar och scroll som man är van med :P
#1340213
fjohan82 skrev: ons 02 okt 2019, 17:31 Åkte förbi och klappade lite på bilen på vägen hem idag.
Det ser onekligen ut som att jag inte får en ny bil, utan att den går att rädda, men mycket under och bak är demonterat och kommer ersättas med nya delar.

20191002_165919-3024x2268.jpg
Vet du om något på insidan ska bytas? Tänker på whiplashskyddet i stolarna och något med bältet.
Hoppas att du mår bättre och att du blir återställd. Att kroppen är skör kommer man på när man råkar ut för någon olycka, liten som stor.
#1340271
UnleashFusion skrev: ons 02 okt 2019, 18:58
fjohan82 skrev: ons 02 okt 2019, 18:25 Jo absolut, är ju nöjd annars :-)
Lånebilen har vissa detaljer jag stör mig mer och mer på, allt från att det endast är en lampa i solskydden (gör att det lyser från sidan) till den mindre bränsletanken till förvånansvärt dålig belysning... Men de integrerade spolarna är smart och den kopplar upp BT snabbare och skiftet mellan FM och Spotify via BT går riktigt snabbt.
Det är nu man ska klämma&känna om det verkligen är värt och uppgradera till en annan bil i framtiden eller om den nuvarande fortfarande är bättre på många sätt. fokusera just på interiör-mässigt vad som är dåligt/bra jämfört med sin egna.(självklart är lånebilen inte den optimala att jämföra dels för att det är enklare "utrustning" än den man har som bättre utrustning.

Kan givetvis förstå att på dom nyare är elektroniken självfallen snabbare, bättre men vissa kanske gillar den robusta med knappar och scroll som man är van med :P
Ja, får passa på nu när tillfälle ges att se hur den är att leva med.. :-)
#1340272
Perra83 skrev: ons 02 okt 2019, 19:33
fjohan82 skrev: ons 02 okt 2019, 17:31 Åkte förbi och klappade lite på bilen på vägen hem idag.
Det ser onekligen ut som att jag inte får en ny bil, utan att den går att rädda, men mycket under och bak är demonterat och kommer ersättas med nya delar.

20191002_165919-3024x2268.jpg
Vet du om något på insidan ska bytas? Tänker på whiplashskyddet i stolarna och något med bältet.
Hoppas att du mår bättre och att du blir återställd. Att kroppen är skör kommer man på när man råkar ut för någon olycka, liten som stor.
Ingen aning faktiskt, ska be om en lista på ersatta delar när jag hämtar den.
Jo allt känns helt ok efter omständigheterna. Får hoppas att det håller i sig.
#1340303
WHIPS i stolarna kollas alltid när det är påkörning bakifrån, och du kommer få en specifikation på allt som är gjort och bytt när du hämtar ut bilen.
  • 1
  • 1196
  • 1197
  • 1198
  • 1199
  • 1200
  • 1853

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]