Moderator: Moderatorer

#1507186
Just hemkommen från en 3 veckors semester, 270 mil med husvagn blev det, runtom i Sverige.
Nu blir det byte av kylvätska på någon av de få semesterdagar man har kvar.
Den har visst tappat färgen, blivit genomskinlig/gulaktig, har varit blå/grön innan.
#1507193
Svängde förbi en av Volvohandlarna (Volvo Velmar) här i Aten för att byta torkarblad.
Vid ett obevakat ögonblick vid en mack, hade några ynglingar sönder ett av dem och försökte sälja på mig ett "nytt".
Det är första gången under alla åren och resorna något likande händer, men man får väl ta det för vad det är. De begrep ju inte engelska, så jag hade ju kunnat säga i princip vad som helst.
Nåväl, nya blad är införskaffade och bytet ingick i priset (samma som hemma så det var ju inte gratis, men det är för långt att köra till Stockholm med ett trasigt blad...).
Riktigt trevlig och hjälpsam personal dessutom, som även kunde bra engelska :-)
20220802_110231_copy_2016x1512.jpg
20220802_110231_copy_2016x1512.jpg (889.9 KiB) Visad 1028 gånger
#1507203
@fjohan82, Några som ej jobbade där hade alltså sönder torkarbladet och hur många vill då köpa ev denne liksom :-D Eller hade de kanske en liten jobbarbil med olika att välja emellan kanske, erbjöds det kvitto tror du? Ni skulle helt klart tagit dit Polisen så de kunde tolkat ;-) Störda j-ar ia alla fall men inte jordens undergång när det är lätt att lösa :)
#1507206
Micce1980 skrev: tis 02 aug 2022, 14:27 @fjohan82, Några som ej jobbade där hade alltså sönder torkarbladet och hur många vill då köpa ev denne liksom :-D Eller hade de kanske en liten jobbarbil med olika att välja emellan kanske, erbjöds det kvitto tror du? ;-) Störda j-ar ia alla fall men inte jordens undergång när det är lätt att lösa :)
Haha de var kanske 10 år gamla, de hade skurit av en del av bladets yta som ligger an mot rutan.
En av dem hade 5-6 blad i handen, emballage och kvitto? Haha eller hur... :-)
Nej jag körde bara därifrån, lättast så.
Ingen idé att bli arg när de ändå inte begriper språket. ;-)
Klart man blir störd på det, men en del av mig förstår att de kanske inte har det så lätt alla gånger.
#1507210
Alla 4 broms skivor och klossar och broms vätska bytt i Turkiet för endast 650 kr. köpte delarna hos vparts och lastade in allt och körde raka vägen till Turkiet och in till en verkstad som fixade allt på 2 timmar
20220802_143747.jpg
20220802_143747.jpg (38.78 KiB) Visad 1010 gånger
SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

#1507247
Varit in hos lokala volvohandlaren och beställt alla packboxar fram på motorn , allt i tändningen, alla filter,agregat remmar och en kamremssats till min
940 16v 😁
Snart blir det kvalitetstid med veteranen
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1507408
Köpt fjädrar genomlagsgummi dammskydd och fjäderben fram. Fjädrar och stötdämpare bak. Byter dom så fort vädret tillåter. Regn i nån vecka här nu.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1507481
@Catan90, Bra pris, med kvitto? ;-) Ser ut som att det var dags

Fått hem momentnycklar idag, skruvade lite med hojen och det som monterades så kunde man prova nyinköpet med och vart mycket nöjd :-D
#1507511
Bytt kylarvätska i min D4 AWD -15 pga tappat färgen. Tömde 3 gånger innan jag blev nöjd med färgen, då man enbart får ur cirka 4 liter av 8,9liter när man tömmer via kylarens kran.
Men attans va svårt det är att få ur all luft, åkt i uppförbacke stått på tomgång på ramperna i 30 minuter, får se nu kommande dagar om luften försvunnit. Nivån sjunker i kärlet tills man öppnat locket och då går vätskan tillbaka till maxstrecket, antar att det är luft :-/
#1507532
VolvoJull3 skrev:Bytt kylarvätska i min D4 AWD -15 pga tappat färgen. Tömde 3 gånger innan jag blev nöjd med färgen, då man enbart får ur cirka 4 liter av 8,9liter när man tömmer via kylarens kran.
Men attans va svårt det är att få ur all luft, åkt i uppförbacke stått på tomgång på ramperna i 30 minuter, får se nu kommande dagar om luften försvunnit. Nivån sjunker i kärlet tills man öppnat locket och då går vätskan tillbaka till maxstrecket, antar att det är luft :-/
Bytte termostat på min och fyllde på med kylarvätska med rätt nivå.. jag har än idag 6 månader senare problem med att det sjunker hela tiden lite nivå i kärlet. Kan inte se direkta läckage men för varje gång så minskar det lite, verkar vara en del luft som kan komma in.
  • 1
  • 1673
  • 1674
  • 1675
  • 1676
  • 1677
  • 1851

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]