Moderator: Moderatorer

#1533574
Bokat tid för reparation av sladdarna mellan förardörren och karossen, vilket får göras i anslutning till påskhelgen nere i Småland.
De ska även försöka komma fram till vad det är som låter i vissa lägen, bla när man accelererar vid omkörningar och när motorn får jobba lite tyngre i uppförsbackar.
Det låter typ som en metallbit mot ett snurrande cykelhjul, ljudet uppstår när motorn varvar runt 2000-2500 men aldrig vid vanlig lugn körning eller vid gas på tomgång.
Har jag tur är det en lös plåt, infinner sig oturen är det något mekaniskt fel. Tur att jag har förlängd försäkring.... :-)
#1533583
fjohan82 skrev:Bokat tid för reparation av sladdarna mellan förardörren och karossen, vilket får göras i anslutning till påskhelgen nere i Småland.
Småland är någorlunda stort men du håller väl dig på östkusten typ? Är du i Växjö hade jag rekommenderat Sjölins för det elektriska, de är pålitliga men även Atracco. De sista var en Folksamverksstad tidigare och de levererade alltid, idag verkar de fortsatt bra vad jag hört men har ju flyttat sedan länge tyvärr på denna punkt annars hade de fått mina uppdrag
#1533622
@Henkan, De brukar vara på hugget :-)
Nu kanske de har lite att göra dock? Till min XC60 MY14 tog wipers 459kr och Amazon 278kr
Är väl samma där A088s? https://www.amazon.se/Bosch-A088S-Torka ... 116&sr=8-1
#1533626
Var det här sista gången jag tvättade denna bil?
Förhoppningsvis…
69E7F1E4-7C1F-4BC5-9D02-952CADD0C6EB.jpeg
69E7F1E4-7C1F-4BC5-9D02-952CADD0C6EB.jpeg (4.34 MiB) Visad 587 gånger
#1533636
Micce1980 skrev: fre 10 mar 2023, 10:41
fjohan82 skrev:Bokat tid för reparation av sladdarna mellan förardörren och karossen, vilket får göras i anslutning till påskhelgen nere i Småland.
Småland är någorlunda stort men du håller väl dig på östkusten typ? Är du i Växjö hade jag rekommenderat Sjölins för det elektriska, de är pålitliga men även Atracco. De sista var en Folksamverksstad tidigare och de levererade alltid, idag verkar de fortsatt bra vad jag hört men har ju flyttat sedan länge tyvärr på denna punkt annars hade de fått mina uppdrag
Aha tack för tipset!
Jo precis... Jag har bokat in den på den lokala Volvoverkstaden i Kalmar.
Det ligger ganska nära, dessutom slipper jag boka lånebil så det blir nog bra.
Atracco är väl en bilskrot? Det känns lite väl drastiskt... ;-)
#1533641
fjohan82 skrev: fre 10 mar 2023, 19:55
Micce1980 skrev: fre 10 mar 2023, 10:41
fjohan82 skrev:Bokat tid för reparation av sladdarna mellan förardörren och karossen, vilket får göras i anslutning till påskhelgen nere i Småland.
Småland är någorlunda stort men du håller väl dig på östkusten typ? Är du i Växjö hade jag rekommenderat Sjölins för det elektriska, de är pålitliga men även Atracco. De sista var en Folksamverksstad tidigare och de levererade alltid, idag verkar de fortsatt bra vad jag hört men har ju flyttat sedan länge tyvärr på denna punkt annars hade de fått mina uppdrag
Aha tack för tipset!
Jo precis... Jag har bokat in den på den lokala Volvoverkstaden i Kalmar.
Det ligger ganska nära, dessutom slipper jag boka lånebil så det blir nog bra.
Atracco är väl en bilskrot? Det känns lite väl drastiskt... ;-)
Det är de kända för men verkstäder i Växjö, Kristianstad och Västerås. Vet bara att Växjö är bra. Nej du behöver alltså inte skrota pärlan änn ;-)

https://atracco.se/verkstader/

La på ett lager ”rosa sås” ikväll med så blir bilen lite mer lätt att spola av på resan vi åker på snart :-)

@EbbevonVolvo, Det är väl ändå så, en liten epok går ur tiden :)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#1533642
Henkan skrev: fre 10 mar 2023, 20:00
Micce1980 skrev:@Henkan, De brukar vara på hugget :-)
Nu kanske de har lite att göra dock? Till min XC60 MY14 tog wipers 459kr och Amazon 278kr
Är väl samma där A088s? https://www.amazon.se/Bosch-A088S-Torka ... 116&sr=8-1
Jag betalade 404 med rabatt från jagrullar
Är inte så förtjust i Amazon, Wipers blir som närodlat, kontoret ligger bara 2 mil hemifrån Bild
Gillar med wipers. Handlat där uteslutande sedan 2013 men sparade in 245kr och då är gapet för stort att motivera tyvärr, visst forumrabatt med men ändå 200kr ;-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1533657
Behandlade insidan av rutorna med HGKJ Anti-fog agent no5 i dag. Fnurat på detdär elelementet jag ska montera. Blir via ett relä... med timer...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

  • 1
  • 1741
  • 1742
  • 1743
  • 1744
  • 1745
  • 1845

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]