Moderator: Moderatorer

#1327990
Briander skrev:Sitter och tänker på vad man kan hitta på för kul inuti, synd att kolfiber är så löjligt dyrt. Ingen som sitter på en roligare mittkonsol än den vanliga lite mörkgråa?
Har du detta lilla Silk metal handtaget? Något bland det första jag fann till min ;-)
3.jpg
3.jpg (33.32 KiB) Visad 506 gånger
Har några över, pm:a vid intresse
#1328022
Torkat av bilens alla ytor invändigt, tagit ur insynsskyddet bak, ställt in 12V-kylväskan, fyllt på spolarvätska och ställt en extra dunk i skuffen.
Imorgon bär det av till Storbritannien :-)

Förresten! Förvaringsväskan på baksätets ryggstöd monterades också. Den vidhäftar lite dåligt i nederkant (i överkant är den monteradd runt nackstöden), men är mycket praktisk :-)
20190722_210553-3024x2268-2268x1701.jpg
20190722_210553-3024x2268-2268x1701.jpg (230.63 KiB) Visad 446 gånger
#1328030
fjohan82 skrev:Torkat av bilens alla ytor invändigt, tagit ur insynsskyddet bak, ställt in 12V-kylväskan, fyllt på spolarvätska och ställt en extra dunk i skuffen.
Imorgon bär det av till Storbritannien :-)

Förresten! Förvaringsväskan på baksätets ryggstöd monterades också. Den vidhäftar lite dåligt i nederkant (i överkant är den monteradd runt nackstöden), men är mycket praktisk :-)
20190722_210553-3024x2268-2268x1701.jpg
Ha det så skoj :-D Kanske gör ni snart misstaget och sätter er på fel sida när ni ska köra iväg :-)

Samma spolarvästska som vi kör, fyra för 70kr är ju ok
#1328048
Micce1980 skrev: mån 22 jul 2019, 21:39
fjohan82 skrev:Torkat av bilens alla ytor invändigt, tagit ur insynsskyddet bak, ställt in 12V-kylväskan, fyllt på spolarvätska och ställt en extra dunk i skuffen.
Imorgon bär det av till Storbritannien :-)

Förresten! Förvaringsväskan på baksätets ryggstöd monterades också. Den vidhäftar lite dåligt i nederkant (i överkant är den monteradd runt nackstöden), men är mycket praktisk :-)

20190722_210553-3024x2268-2268x1701.jpg
Ha det så skoj :-D Kanske gör ni snart misstaget och sätter er på fel sida när ni ska köra iväg :-)

Samma spolarvästska som vi kör, fyra för 70kr är ju ok
Tack! Haha ja precis, eller kör ut åt fel håll på någon väg... :-o
Lathunden för mph och en stor fet röd pil med texten "Håll vänster!" ligger väl synlig :-)

Exakt, den luktar gott dessutom. Jag köpte mina 4 på EKO för den pengen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1328054
Har du också biltemas däcklagningskit hur bra som helst, eftersom jag aldrig behövt använda det
Lycka till på ön!

Själv har jag faktiskt dragit igång en polering...första gången sen typ april 2017.
Skulle gärna haft nåt keramiskt skydd, men det blir nog dulon igen.
#1328057
TommyP86 skrev: mån 22 jul 2019, 22:17 Har du också biltemas däcklagningskit Bild hur bra som helst, eftersom jag aldrig behövt använda det Bild
Lycka till på ön!

Själv har jag faktiskt dragit igång en polering...första gången sen typ april 2017.
Skulle gärna haft nåt keramiskt skydd, men det blir nog dulon igen.
Tackar!
Ja det har legat i bilen sen förra årets Grekland-resa. Håller tummarna för att det ska stå sig även denna gång och förbli oanvänt :-)

Vi ser fram emot att se resultatet när du är klar :-)
#1328060
Blev en snabbtvätt i solen. På samma ställe som vanligt. Kan lika gärna ta en bild och återanvända :-D
Bild

La igår en beställning på ett nytt spakställ från JB på BDB. Ska ge mig på det innan semestern är slut och förhoppningsvis klara av det själv den här gången. Om någon som gjort detta befinner sig i Umeå så får ni gäääärna kika förbi och hjälpa två meter dumheter att inte skruva sönder bilen :D

Har utöver det beställt silverfärgade ringar för reglagen i kupen (dvs AC, volym m.m.) Inte så mycket för utseendet utan för att dom verkar vara lite räfflade så det är mer likt nyare varianten. Tycker man får lite dåligt grepp och så är dom lite trögare också.
#1328083
Ikväll bestod det 4,5timme i garaget för byte utav: Hjullager vänster fram, Frihjulet till generatorn, Olja och filter.

Fy satan för frihjulet på generatorn och få loss alltihopa på min V70 2.5FT -10.
#1328104
fjohan82 skrev:
Briander skrev: mån 22 jul 2019, 16:48 Sitter och tänker på vad man kan hitta på för kul inuti, synd att kolfiber är så löjligt dyrt. Ingen som sitter på en roligare mittkonsol än den vanliga lite mörkgråa?
Finns både R-design och lite annat om du inte har kikat på nedanstående.
Jag har den svarta, man kallar den väl för pianolack eller något? Fin att titta på kanske, men ack så repkänslig... :bored:
Möjligen passar 14-18 även 11-13?

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... Mitt/Alla/
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... Mitt/Alla/

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... Mitt/Alla/
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... Mitt/Alla/
Har kikat lite där, R design piggar onekligen upp med att den är så ljus. Och jag trooor att även facelift-varianterna passar, om man vågar köpa en sån, annars hade jag gärna haft just den piano-svarta som du har, i alla fall ett tag innan den blir förstörd :x
  • 1
  • 1164
  • 1165
  • 1166
  • 1167
  • 1168
  • 1845

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]