Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1289669
SBergdahl skrev:Bytt mekanismen i min blinkersspak. Den var sliten så det var svårt att ljustuta utan att av misstag helt tända helljuset. Hade en reservspak av fel årsmodell så flyttade över spak och elektronik. Lite pyssligt men inte allt för svårt.
Hede samma fel på min S80 när jag köpte den. Plockade isär och rengjorde kontaktytorna. Va massa slitdamm som ledde över strömmen mellan ljustutan och helljus. Funkar finfint och har inte haft några problem på ett år nu.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

#1289670
GLIZ skrev: tis 01 jan 2019, 19:10
SBergdahl skrev:Bytt mekanismen i min blinkersspak. Den var sliten så det var svårt att ljustuta utan att av misstag helt tända helljuset. Hade en reservspak av fel årsmodell så flyttade över spak och elektronik. Lite pyssligt men inte allt för svårt.
Hede samma fel på min S80 när jag köpte den. Plockade isär och rengjorde kontaktytorna. Va massa slitdamm som ledde över strömmen mellan ljustutan och helljus. Funkar finfint och har inte haft några problem på ett år nu.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
I mitt fall var den elektriska funktionen bra men det taktila klick som gör att det känns när det blir rätt saknades nästan helt. Dvs mekaniskt slitage säkert i kombination med smuts.
#1289721
Monterat en Visionx LED ramp på en kompis Xc 70. Han kunde inte ha runda ljus monterade på vanligt vis eftersom bilen har radar mm i grillen.

Fanns en bra och stabil krockbalk innanför det nedre gallret som den skruvades fast på med lite modifierade fästen.

Fick lov att ta ner den silvriga plasten samt delen innanför för att komma åt och borra hål i balken för genomgående skruv.

Så här blev det:
20190101_234557.jpeg
20190101_234557.jpeg (87.92 KiB) Visad 1230 gånger
20190101_234641.jpeg
20190101_234641.jpeg (84.31 KiB) Visad 1230 gånger
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1289722
SBergdahl skrev:
GLIZ skrev: tis 01 jan 2019, 19:10
SBergdahl skrev:Bytt mekanismen i min blinkersspak. Den var sliten så det var svårt att ljustuta utan att av misstag helt tända helljuset. Hade en reservspak av fel årsmodell så flyttade över spak och elektronik. Lite pyssligt men inte allt för svårt.
Hede samma fel på min S80 när jag köpte den. Plockade isär och rengjorde kontaktytorna. Va massa slitdamm som ledde över strömmen mellan ljustutan och helljus. Funkar finfint och har inte haft några problem på ett år nu.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
I mitt fall var den elektriska funktionen bra men det taktila klick som gör att det känns när det blir rätt saknades nästan helt. Dvs mekaniskt slitage säkert i kombination med smuts.
Ja det är mycket med det tekniska.
Många delar ger många potentiella möjligheter till fel. Nån idé över vad som är fel när centrallåset på passagerarsidan låser när man låser upp och låser upp när man låser? Fixat en v70 och centrallåsmotorn är förhoppningsvis samma så ska testa om det hjälper att byta den.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1289723
Sierra94 skrev:Monterat en Visionx LED ramp på en kompis Xc 70. Han kunde inte ha runda ljus monterade på vanligt vis eftersom bilen har radar mm i grillen.

Fanns en bra och stabil krockbalk innanför det nedre gallret som den skruvades fast på med lite modifierade fästen.

Fick lov att ta ner den silvriga plasten samt delen innanför för att komma åt och borra hål i balken för genomgående skruv.

Så här blev det:
20190101_234641.jpeg
20190101_234557.jpeg
Nice.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

#1289752
Stormigt och blåsigt här i norra Stockholm, hade en IVT-tekniker som kom förbi på morgonen, pratade lite om hur det var ute på vägarna. "Jorå, det var ganska lugnt men din granne har fått en gran över sin bil".
Gick ut och kollade läget, jorå, det fanns en Caddy under grenarna där. Så jag ställde in Gråa Faran i garaget.
#1289758
grillchips skrev: ons 02 jan 2019, 09:34 Stormigt och blåsigt här i norra Stockholm, hade en IVT-tekniker som kom förbi på morgonen, pratade lite om hur det var ute på vägarna. "Jorå, det var ganska lugnt men din granne har fått en gran över sin bil".
Gick ut och kollade läget, jorå, det fanns en Caddy under grenarna där. Så jag ställde in Gråa Faran i garaget.
Oj då!!! Bäst att ha bilen i tryggt förvar. Det får absolut inte stå några sopkvastar eller snöskyfflar i närheten av bilen ute.
Det knäppte rätt bra i huset inatt. Inga nedblåsta träd vad jag kunde se på kissrundan med hundarna imorse. Jag som nyss har köpt en Husqvarna 445 som jag vill använda :-D

Grillchips är du medlem på värmepumpsforum? Regga dig där annars. Finns enorma kunskaper där!
#1289783
EbbevonVolvo skrev:
grillchips skrev:Snabbtvätt hann jag med och att fylla på med spolarvätska då tanken gapade tom.
Välbehövlig tvätt då det nog var över en månad sist... Nu vill jag ha sommar så jag kan tvätta hemma igen.

Snabbkörning med Tershine Extract två vändor och sedan en vända med Tershine Purify, första gången jag provar båda och jäklar vilket pang det blev! Ser MYCKET fram emot att fortsätta använda detta.
Bilagan IMG_20181230_205238_086.jpeg finns inte längre
Det där måste "Vi" ta en diskussion om nästa år, i en lämplig tråd. Jag har ju också en Savile grå bil. Kalkfläckar är mitt STORA problem.
Ni behöver nåt i stil med denna för att avjonisera vattnet.
IMG_2238.jpg
IMG_2238.jpg (141.22 KiB) Visad 1135 gånger

/M
#1289842
Magnus-B skrev:
EbbevonVolvo skrev:
grillchips skrev:Snabbtvätt hann jag med och att fylla på med spolarvätska då tanken gapade tom.
Välbehövlig tvätt då det nog var över en månad sist... Nu vill jag ha sommar så jag kan tvätta hemma igen.

Snabbkörning med Tershine Extract två vändor och sedan en vända med Tershine Purify, första gången jag provar båda och jäklar vilket pang det blev! Ser MYCKET fram emot att fortsätta använda detta.
IMG_20181230_205238_086.jpeg
Det där måste "Vi" ta en diskussion om nästa år, i en lämplig tråd. Jag har ju också en Savile grå bil. Kalkfläckar är mitt STORA problem.
Ni behöver nåt i stil med denna för att avjonisera vattnet.
IMG_2238.jpg

/M
Mmmmmmmmm, kanon, en sådan måste jag köpa. Vet du var man kan "köpa" den på bilden? ;-)
Annars blir det nog billigare att tvätta på en tvättanläggning. Men det har jag inte råd till, eller kanske för snål?
Men just nu verkar det som jag har fått ett riktigt allvarligt problem med bilen. Återkommer...
  • 1
  • 1046
  • 1047
  • 1048
  • 1049
  • 1050
  • 1853
Hur byta drl v60cc

Mellan kontakten till lyktan och kabelstammen . De[…]

V60 cross country

Halvgammal tråd, men jag tänkte flika i[…]

hej igen! tack för snabbt svar! jag bytte pu[…]

Höjningssats till en xc 70

Höjningssats till en xc 70-07. Pris:2000kr