Moderator: Moderatorer

#1347751
Axxiie skrev:Det återstår att skarva in sig på två kablar i OBD-uttaget för att få tillgång till de sista funktionerna som km till tom tank etc. Men annars är det plug n play :)
Och mätarställningen stämmer?

Undra just om den behöver komma från en bensinare dessutom då den är digital?

Samt kan man ändra teman eller är man fast vid rött?
#1347778
Micce1980 skrev: tis 12 nov 2019, 22:20
Axxiie skrev:Det återstår att skarva in sig på två kablar i OBD-uttaget för att få tillgång till de sista funktionerna som km till tom tank etc. Men annars är det plug n play :)
Och mätarställningen stämmer?

Undra just om den behöver komma från en bensinare dessutom då den är digital?

Samt kan man ändra teman eller är man fast vid rött?

Mätställningen justeras till din egen när man startar bilen för första gången. Min dim kom från en bil med högre mil än vad min bil hade. Glöm bara inte ta en dim ifrån en manuell respektive en automat, beroende på vad man har.

Jag ville inte chansa så tog ifrån en bensinare, har läst på andra forum att det är viktigt att tank volymen stämmer överens med din bil annars kan man få att bränslemätaren visar tom tank alltid.

Teman går att byta, kommer med de tre vanliga, performance, eco och elegance :-)
#1347786
Micce1980 skrev: Se där, en uppgradering. Vad blev det för bredd nu? Största anledningen till att jag bytte från 16" 205 till 17" 235 var att det släppte alldeles för lätt på barmark
Jag har inte så mycket problem med släpp men det blev samma bredd som du har, 235/45-17 på 8x17 med Nokian Hakka R2, hoppas att det kommer se bättre ut ihop med sänkningen också.
IMG_20191113_110030.jpg
#1347895
Härjat!

Bild

Bild

Kabelbrott var rätt diagnos. En kabel var helt av, och på tre andra hade höljet gått av. Satte eltejp över dem som bara var blottade och använde en skarvhylsa för den som var av. Vet inte hur väl det kommer hålla då det kändes lite stelt, men vi får se. 300kr i delar och hallhyra känns bättre än 1500-5000 på verkstad just för stunden iallafall.
#1347897
batmac skrev: ons 13 nov 2019, 17:47 Härjat!


Kabelbrott var rätt diagnos. En kabel var helt av, och på tre andra hade höljet gått av. Satte eltejp över dem som bara var blottade och använde en skarvhylsa för den som var av. Vet inte hur väl det kommer hålla då det kändes lite stelt, men vi får se. 300kr i delar och hallhyra känns bättre än 1500-5000 på verkstad just för stunden iallafall.
Bra jobbat! Jag skulle aldrig våga skruva av dörren dock... :-)
#1347902
@fjohan82, tack! Att plocka av dörren var dock väldigt enkelt, det skulle jag inte oroa mig för om jag skulle behöva göra det igen :) Två bultar och en torx, sen var det vara att lyfta av.
#1348180
Fyllt på lite glykol inför vintern. Nivån var en liten bit över mininivån när bilen är kall så fyllde på en skvätt. Har inte fått någon varning och tror inte den drar glykol. Får väl hålla koll på nivån antar jag

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

#1348476
Efter att jag byte övre motorfäste förra helgen och konstaterade att fördelare och rotor så bra trötta ut så byte jag det i dag. Dom var i från när bilen rullade av linan. 21700mil hade dom hängt med och 22år. Det var väldigt fascinerande, och då gick ändå inte bilen alls dåligt eller misstände. Men jag tycker den fick lite bättre riv över 4000rpm nu.
#1348501
Minns inte om jag skrev något tidigare.... men de va i måndags. Va in till Rejmes i Örebro som lackade om bakluckan och satte emblemen för högt. Meken som fixade bilen följde med ut och kollade tog ett par foton. Inga problem alls, nya emblem skulle beställas direkt. Jag skulle bara svänga förbi när ja kunde så skulle dom fixa det direkt och jag kunde va med så jag blev nöjd :-D
#1348507
8000 mil och snart fyra år sen xenonlamporna byttes. Originalmonterat halvljus med D2R Osram Xenarc och eftermonterat i helljus med 55w någonstans ifrån. Kört en hygglig del av tiden i mörker med helljus. Bilen har inte drl så halvljus alltid tänt.

Hur stor skillnad märker jag om jag byter? Minns att det blev stor skillnad på halvljus senast men då var ålder och miltal okända.
  • 1
  • 1220
  • 1221
  • 1222
  • 1223
  • 1224
  • 1845

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]