Moderator: Moderatorer

#1417081
pellemando skrev:Synd man inte har ett riktigt garage utan får nöja sig med en carport, men den kanske man bygger om till ett garage?
JA det gör man ;-)
#1417140
Nu är Foam Lancer pro med okq8 anppast uthämta. plus andra produkter som meguiars snowfoam, tershine Refract 2.0 för att boosta nuvarande lackskydd och andra bildvårds produkter..
Blir att åka till hallen imorgon och testa Foamen.

Har haft Gteqcnoq Serum light sedan 22.a juli, den gör ett bra jobb måste jag säga, har kört kallavfettning, iron remover..
Fru börja bli tokigt att jag har spenderar så mycket på bilvård produkter..
Facit i hand, man blir nästa beroende av produkterna, nu är det färdigt handlat för i år..
#1417141
Qualia skrev: tis 08 dec 2020, 16:43 Facit i hand, man blir nästa beroende av produkterna, nu är det färdigt handlat för i år..
Det brukar jag också säga, men snart kör de säljande företagen olika jul-dealer sen kommer mellandagsrean, nyårs-blaj blaj etc etc. Då dyker något upp som man absolut bara måste ha i arsenalen... :-)
#1417210
Då har jag suttit i mitt uppvärmda, 50 m2 garage och polerat fälgar. Det tog betydligt längre tid än beräknat. Dessa däck och fälgar heter Lesath 235/55 R19 W Tech matt. Färgen är alltså matt grå med Diamond Cut detaljer.
Skiten fastnar väldigt lätt i den matta ytan. Nu är jag den personen som gillar krom och blänkande saker. Därför gick jag på med polermaskin ock provade vad som händer om man försöker polera den matta färgen blank.
Gick väldigt bra även om det tog lite för lång tid, mot vad jag trodde. Men jag blev riktigt nöjd och längtar till sommar så man kan lägga på dom.
.
.
.
Pol1.jpg
Pol1.jpg (289.34 KiB) Visad 648 gånger
.
.
.
Pol2.jpg
Pol2.jpg (375.89 KiB) Visad 648 gånger
.
.
Rubbing, fin polering, lackbehandling och däckglans. Sommar, sommar, sommaaar...
#1417271
fjohan82 skrev: tis 08 dec 2020, 16:49
Qualia skrev: tis 08 dec 2020, 16:43 Facit i hand, man blir nästa beroende av produkterna, nu är det färdigt handlat för i år..
Det brukar jag också säga, men snart kör de säljande företagen olika jul-dealer sen kommer mellandagsrean, nyårs-blaj blaj etc etc. Då dyker något upp som man absolut bara måste ha i arsenalen... :-)
Är nog färdigt köpt för I år..
Har hela Tershine sortiment nu, ska göra en riktigt stor inne tvätt kommande dagarna..
#1417275
Qualia skrev: ons 09 dec 2020, 13:41
fjohan82 skrev: tis 08 dec 2020, 16:49
Qualia skrev: tis 08 dec 2020, 16:43 Facit i hand, man blir nästa beroende av produkterna, nu är det färdigt handlat för i år..
Det brukar jag också säga, men snart kör de säljande företagen olika jul-dealer sen kommer mellandagsrean, nyårs-blaj blaj etc etc. Då dyker något upp som man absolut bara måste ha i arsenalen... :-)
Är nog färdigt köpt för I år..
Har hela Tershine sortiment nu, ska göra en riktigt stor inne tvätt kommande dagarna..
Förnuftigt!
Ska se om jag hinner med det också innan jul- och nyårsresan, har inte testat min nya Bissell Spotclean PRO än.
#1417385
pellemando skrev: ons 09 dec 2020, 14:12
fjohan82 skrev:har inte testat min nya Bissell Spotclean PRO än.
Den såg maffig ut! Återkom med recension, tror jag kan behöva en med!
Absolut!
Riktigt smidig dessutom, har även en större pjäs från BBV, men den tar upp halva bagaget om den ska med nånstans.
  • 1
  • 1414
  • 1415
  • 1416
  • 1417
  • 1418
  • 1845

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder