Moderator: Moderatorer

#1483865
Tvättat, hög tid då det var 320 mil/2 veckor sen sist :-)
Förutom plåten blev det även under, motor, dörrgångar och rejält i hjulhusen, det har skrapat och låtit illa de senaste dagarna men nu är det borta :-)
Att det kan sätta sig så mycket flygrost på den tiden, men det kanske blir mer då jag antar att fler kör med dubbdäck i Norrland och det yr upp med snöröken...
#1483898
fjohan82 skrev:
EbbevonVolvo skrev: lör 15 jan 2022, 00:20
Micce1980 skrev: @EbbevonVolvo,
Och jag kör bara rengöring med såpavatten ;-)
Det gör inte jag :-D

Jag gillar lukten från Gliptone och känslan det medlet ger. Om du provar det så kommer du att bli helsåld!
Har använt det sedan 2005 på min Jaguar med beige skinnklädsel. Tog bort all missfärgning från jeans och gjorde skinnet matt, mjukt och skönt. Sålde den för något år sedan med en fantastiskt fin skinnklädsel.
Vet egentligen inte varför jag köpte det där andra. Men det var ett erbjudande och ville kanske hitta något ännu bättre än Gliptone. Kommer nu inte att svika "mitt" mirakelmedel. :-)
Är det den vita eller svarta flaskan?
Har sett att det finns två "modeller"...
Den som heter: "LIQUID LEATHER
GT11 Leather Conditioner 250ml."
Sedan finns det en rengöring som heter GT12, men den har jag inte behövt använda. Conditioner'n GT11, har också en viss rengörande effekt. Den flaskan jag har är vit, men den har tidigare varit mörkt brun.
#1483900
EbbevonVolvo skrev: lör 15 jan 2022, 19:36
fjohan82 skrev:
EbbevonVolvo skrev: lör 15 jan 2022, 00:20
Det gör inte jag :-D

Jag gillar lukten från Gliptone och känslan det medlet ger. Om du provar det så kommer du att bli helsåld!
Har använt det sedan 2005 på min Jaguar med beige skinnklädsel. Tog bort all missfärgning från jeans och gjorde skinnet matt, mjukt och skönt. Sålde den för något år sedan med en fantastiskt fin skinnklädsel.
Vet egentligen inte varför jag köpte det där andra. Men det var ett erbjudande och ville kanske hitta något ännu bättre än Gliptone. Kommer nu inte att svika "mitt" mirakelmedel. :-)
Är det den vita eller svarta flaskan?
Har sett att det finns två "modeller"...
Den som heter: "LIQUID LEATHER
GT11 Leather Conditioner 250ml."
Sedan finns det en rengöring som heter GT12, men den har jag inte behövt använda. Conditioner'n GT11, har också en viss rengörande effekt. Den flaskan jag har är vit, men den har tidigare varit mörkt brun.
Aha, värt att undersökas och kanske testas!
#1483902
fjohan82 skrev:
Aha, värt att undersökas och kanske testas!
Om du är det minsta lilla smart och klok så lägger du en beställning nu! Eller för fem minuter sedan. :-D ;-)
#1483904
Jallemet skrev:Vart handlar jag Gliptone mest prisvärt?

Ett kit från UK kostar 600:- och med postnord som suger slantar hamnar väl det paketet på en tusing innan det är hemma...
Såg att det fanns ett kit för ca300 kr på amazon sverigeBild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

#1483905
Idag blev det också en tvätt både utvändigt och invändigt, rengöring av läder och dammsugning. Inte tvättat sedan november och invändigt inte gjort sedan september...Bild
Passade även på att provmontera 20" hjulen (kunde inte hålla mig)BildBild
20220115_140252.jpg
20220115_140252.jpg (68.75 KiB) Visad 583 gånger
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

#1483912
EbbevonVolvo skrev: lör 15 jan 2022, 19:46
fjohan82 skrev:
Aha, värt att undersökas och kanske testas!
Om du är det minsta lilla smart och klok så lägger du en beställning nu! Eller för fem minuter sedan. :-D ;-)
😂👍
#1483913
fjohan82 skrev:Tvättat, hög tid då det var 320 mil/2 veckor sen sist :-)
Förutom plåten blev det även under, motor, dörrgångar och rejält i hjulhusen, det har skrapat och låtit illa de senaste dagarna men nu är det borta :-)
Att det kan sätta sig så mycket flygrost på den tiden, men det kanske blir mer då jag antar att fler kör med dubbdäck i Norrland och det yr upp med snöröken...
Tvättade förra helgen, och jag kan bara instämma i att det är väldigt mkt flygrost. Hade slut på flygrostborttagare också så bilarna är som sandpapper Bild
#1484157
Inte gjort något speciellt idag men upptäckt någon väldigt trevligt på min XC70 2005. Man kan fälla baksätet till fåtöljläge! Med det menar jag inte den vanliga fälla fram när man ska transportera något stort, nej jag menar att det bortom det vanliga stolsläget finns ett läge bakom, så att bakpassagerare kan få luta sig tillbaka lite mer. Otroligt trevligt och hade aldrig kunnat ana att man kan ställa baksätet i olika lägen, på en 16 år gammal bil :-D
  • 1
  • 1599
  • 1600
  • 1601
  • 1602
  • 1603
  • 1849

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]