Moderator: Moderatorer

#1483730
Provade ett, för mig, nytt behanlingskit för skinninredningen.
Rengöringsmedlet hittade lite skit, inte mycket men det är heller inte mer än max 5 månader sedan förra behandlingen.
Ytbehandlingen som jag sedan lade på gillade jag inte!! Skinnet knorrar och blev halt. Gjorde samma behandling på ratten. Blev en konstig känsla. Som man hade ett bra grepp till att sedan plötsligt glida iväg - tappa greppet helt! Kändes livsfarligt, helt enkelt.
Nu har jag återigen tvättat ratt och stolar och behandlat med mitt vanliga medel som är Gliptone. Och nu blev det bra!!
Bild på det som nu kommer att hamna på återvinningsstationen.
71040164-D3A5-489D-BFF4-0F0C44AB5FBE.jpeg
71040164-D3A5-489D-BFF4-0F0C44AB5FBE.jpeg (4.98 MiB) Visad 500 gånger
Inget jag rekommenderar er att köpa trots att det blivit testvinnare i någon biltidning.
#1483754
Lövet skrev:vilket förbrukningsmaterial används för att nolla en felkod?!
En kopp kaffe till mekanikern :-D

@EbbevonVolvo,
Och jag kör bara rengöring med såpavatten ;-)
#1483774
TommyP86 skrev: fre 14 jan 2022, 17:13 Jäkligt bra rabatter på service iaf!
När kommer nya bilen?
Hade servicavtal de första tre åren när det var förmånligt men rabatterna jag får är nog bättre ;-)
I appen står det att bilen ska va klar för hämtning i juni. Känns avlägset. Tidigare beställningar har tagit 3-5 veckor men det är några år sedan.
#1483775
Lövet skrev: fre 14 jan 2022, 18:23 Det där var väl inte så farligt? Sist jag var på Volvo och nollade felkoder kostade det 630kr för 6 minuters arbete (630/0,1 = 6300kr/h). Fast det som störde mig mest var att de tog 30kr i förbrukningsmaterial - vilket förbrukningsmaterial används för att nolla en felkod?!
Nej inte alls farligt dyrt. Felet årgädades dessutom direkt så jag är skitnöjd.

Förbrukningsmaterialet var kanske ratt och stolsskydd? Eller desinfektionssprit. Volvo är annars duktiga på att ange artikelnummer på allt som används.
#1483779
Micce1980 skrev: @EbbevonVolvo,
Och jag kör bara rengöring med såpavatten ;-)
Det gör inte jag :-D

Jag gillar lukten från Gliptone och känslan det medlet ger. Om du provar det så kommer du att bli helsåld!
Har använt det sedan 2005 på min Jaguar med beige skinnklädsel. Tog bort all missfärgning från jeans och gjorde skinnet matt, mjukt och skönt. Sålde den för något år sedan med en fantastiskt fin skinnklädsel.
Vet egentligen inte varför jag köpte det där andra. Men det var ett erbjudande och ville kanske hitta något ännu bättre än Gliptone. Kommer nu inte att svika "mitt" mirakelmedel. :-)
#1483780
EbbevonVolvo skrev:
Micce1980 skrev: @EbbevonVolvo,
Och jag kör bara rengöring med såpavatten ;-)
Det gör inte jag :-D

Jag gillar lukten från Gliptone och känslan det medlet ger. Om du provar det så kommer du att bli helsåld!
Har använt det sedan 2005 på min Jaguar med beige skinnklädsel. Tog bort all missfärgning från jeans och gjorde skinnet matt, mjukt och skönt. Sålde den för något år sedan med en fantastiskt fin skinnklädsel.
Vet egentligen inte varför jag köpte det där andra. Men det var ett erbjudande och ville kanske hitta något ännu bättre än Gliptone. Kommer nu inte att svika "mitt" mirakelmedel. :-)
Ja, Gliptone luktar riktigt gott Bild
#1483828
@EbbevonVolvo, Kan vara värt att prova :) Hade bara det som säljs på Mio, det som är samma som säljs på Volvo och blev sådär eller inte alls nöjd. Sen läste man här att rengöring är a och o så då började jag med detta. Det blir faktiskt riktigt bra men ja, kan det bli bättre så :)
#1483834
Jallemet skrev:Vart handlar jag Gliptone mest prisvärt?

Ett kit från UK kostar 600:- och med postnord som suger slantar hamnar väl det paketet på en tusing innan det är hemma...
Mitt kit köpte jag på ebay, från Storbritannien, för runt 200kr. Dock 2017, så det har ju hänt en del sen dess.

Tyvärr verkar inte den säljaren sälja det kittet längre, men det finns flera som ligger runt det priset ser jag.
#1483862
EbbevonVolvo skrev: lör 15 jan 2022, 00:20
Micce1980 skrev: @EbbevonVolvo,
Och jag kör bara rengöring med såpavatten ;-)
Det gör inte jag :-D

Jag gillar lukten från Gliptone och känslan det medlet ger. Om du provar det så kommer du att bli helsåld!
Har använt det sedan 2005 på min Jaguar med beige skinnklädsel. Tog bort all missfärgning från jeans och gjorde skinnet matt, mjukt och skönt. Sålde den för något år sedan med en fantastiskt fin skinnklädsel.
Vet egentligen inte varför jag köpte det där andra. Men det var ett erbjudande och ville kanske hitta något ännu bättre än Gliptone. Kommer nu inte att svika "mitt" mirakelmedel. :-)
Är det den vita eller svarta flaskan?
Har sett att det finns två "modeller"...
  • 1
  • 1598
  • 1599
  • 1600
  • 1601
  • 1602
  • 1849
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar